AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #1 Skrevet 8. juni 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fra-Romanias-landsbygd-gar-bilene-til-Norge-hver-dag-7224244.html Tror det blir en spesiel sommer i Oslo. Ellers har jeg ved flere tilfeller i juni sett kolonner med biler på E6 syd / Mosseveien. Tviler på om de grier å finansiere alt dette bare ved tigging. Anonymous poster hash: 57016...0e5
kat-e Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Jeg synes også det er litt trist at feks Frelsesarmen bruker det de tjener og får på å opprettholde denne ordningen. 4
Medlem Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Gjeninnfør løsgjengerloven og totalforby tigging. Dette kombinert med streng håndhevelsene fra politiet og straff som svir burde hjelpe. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Gjeninnfør løsgjengerloven og totalforby tigging. Dette kombinert med streng håndhevelsene fra politiet og straff som svir burde hjelpe. De vil jo fortsatt kunne samle flasker og selge det bladet sitt. De finner sikkert på annet også, som ikke kan defineres som tigging ... og så lommetyveri, da. Det er vel egentlig det de tjener på. Anonymous poster hash: 467b3...a2f 1
Pringle Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Nei, jeg tror IKKE de fiansierer det de nå driver med, av bare tigging. Og jeg blir mer og mer skeptisk til flere organiasjoner, jeg har meldt meg ut av Amnesty, kvier meg for å levere ting og tang til Fretex, og vurderer å melde meg ut av Den norske kirken. Samle og pante flasker er ærlig arbeid, og bra for miljøet osv. Men det kan jo ikke innbringe så mye. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Samle og pante flasker er ærlig arbeid, og bra for miljøet osv. Ikke så bra for miljøet når de endevender alle søppelbøtter for å lete etter flaskene, da. Parker flyter jo av søppel fordi de bare hiver alt rundt. Anonymous poster hash: 467b3...a2f 2
Pringle Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Det er jo kjent at mange av dem bryter seg inn hos de som tar vare på flasker som allerede er blitt pantet for så å pante dem igjen for å tjene penger, så tror ikke akkurat det er særlig bra for miljøet det de gjør heller. Ikke så bra for miljøet når de endevender alle søppelbøtter for å lete etter flaskene, da. Parker flyter jo av søppel fordi de bare hiver alt rundt. Ulp, ja, det har dere jo rett i. 1
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 8. juni 2013 #10 Skrevet 8. juni 2013 Altså, jeg har sovet ute i Norge lassevis av ganger.. Hvis jeg har hus i Romania, vil jeg gjerne ha adressen? 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #11 Skrevet 8. juni 2013 Her i området vi bor har det vært en mengde tyverier og nasking fra butikker, derfor ble jeg ganske skuffet når jeg oppdaget at lokale rødekors jobber med å tilrettelegge for de som kommer fra Romania. Anonymous poster hash: 57016...0e5 3
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2013 #12 Skrevet 8. juni 2013 Hvorfor er det kun rumenere som kommer? Det er arbeidsløshet av dimmensjoner nedover i europa. Hvorfor kommer ikke spanjoler, franskmenn, og grekere for å tigge? Spesiellt grekere. De har jo ingenting etter det som har hendt.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2013 #14 Skrevet 8. juni 2013 Det er jo ikke snakk om etniske rumenere, men sigøynere fra Romania. Nei, de er ikke (bare) sigøynere. Sigøynerkongen i Oslo avviste dem til og med. http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1040/thread271045/#post_271045 Men uansett, hvorfor denne gruppen og ingen andre?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #16 Skrevet 8. juni 2013 Nei, de er ikke (bare) sigøynere. Sigøynerkongen i Oslo avviste dem til og med. http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1040/thread271045/#post_271045 Men uansett, hvorfor denne gruppen og ingen andre? Han påsto det ikke var "hans" folk. Tror ikke man skal tillegge det den drittsekken sier noe vekt. Anonymous poster hash: 87d49...efa
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2013 #17 Skrevet 8. juni 2013 Jeg ser at folk blir mer skeptiske til såkalte ideelle organisasjoner, og dette er bra. Frelsesarmeen, Røde Kors, Amnesty osv. er stort sett bare korrupsjon og svindel, så dersom folk slutter å støtte disse organisasjonene, så er det veldig bra.
Drizzt Skrevet 10. juni 2013 #18 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Tigging må forbys. Tigging løser ingen problemer, men skaper flere. Forby tigging, slik at de som kommer hit for å tigge, velger å ta utdanning og finne jobb i hjemlandet istedet. Selv rumenske organisasjoner som jobber med sigøynere og deres integrering i Romania ber Norge forby tigging. Hva er det Ap gjør? Ødelegger det for Norge, nordmenn, ærlige utlendinger og sigøynere selv. Det er velkjent at veldig mange av de som driver med tigging deltid, driver også med kriminalitet. I tillegg kommer alt forsøpling og fordri**ing av skog, mark, park og grønne arealer. Skjønner ikke at enkelte i Norge kan være så naive å tilrettelegge for slikt! Heldigvis er det valg snart og da har vi mulighet å fjerne fra makt de som tilrettelegger for mer kriminalitet og forsøpling i landet (Jens og Co.). På grunn av alt som skjer har jeg sluttet å støtte alle de ideelle organisasjonene som har noe med problemet å gjøre. Endret 10. juni 2013 av Drizzt 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #19 Skrevet 10. juni 2013 http://www.osloby.no/nyheter/Ma-stenge-barnehage-pa-grunn-av-avforing-7226566.html#.UbYnWvmSQWY Hvem kan det være, mon tro? Særlig om sommeren? Det er jammen umulig å gjette ... Anonymous poster hash: 108c3...a24 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #20 Skrevet 10. juni 2013 http://www.osloby.no/nyheter/Ma-stenge-barnehage-pa-grunn-av-avforing-7226566.html#.UbYnWvmSQWY Hvem kan det være, mon tro? Særlig om sommeren? Det er jammen umulig å gjette ... Anonymous poster hash: 108c3...a24 Etnisk norske menn på vei hjem fra byn? Anonymous poster hash: 87d49...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå