Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer og jeg er på vei til et vennepar av oss. Samboer er fadder og filleonkel. Fordi de ikke har noe familie ba de oss om å komme på helgebesøk med en gang, babyen er bare tre dager gammel(!).

Vi har bestilt hotell i nærheten av dem fordi vi ikke vil trenge oss på. Vi bor 3,5timer unna.

Når vi har kjørt i 2,5timer får vi telefon fra faren at moren er på sykehuset med feber. Vi hører såvidt hva han sier, så blir vi brutt.

Hva gjør vi nå? Kjører hjem igjen? Kjører til hotellet og venter på telefon? Tilbyr oss å hjelpe med noe? Hva isåfall?

Vil bare gjøre ting riktig, da jeg vet barseltiden er veldig sårbar.

Anonymous poster hash: 3e8ef...839

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Flott at du vet at man er sårbar i barseltiden, samtidig som at du ønsker å stille opp. Har du prøvd å ringe mannen i dette paret? Finnes det noe utested på veien til sykehuset der dere kunne tatt en tidlig frokost? Hvis ikke tror jeg at jeg ville tatt turen til hotellet igjen iom at den nybakte moren er i dårlig form.

Endret av Mrs. Random Nick
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tak i mannen. Han sitter i bilen på parkeringsplassen med barnet siden kun legevakten var åpen.

Vi tilbød han å vente med moren på sykehuset, så han kunne dra hjem med barnet. Hans svar var "Jeg skulle gjerne gjort det, eller latt dere ta [barnet] hjem selv, men han må ammes hele tiden."

Så da er jo de to forslagene vurdert.

Drar på hotellet vi da, så ser vi hva som skjer. Er det vanlig med feber tre dager etter vaginal fødsel?

Skrevet

Det kan være ulike grunner til feber.

Skrevet

Hvorfor kjører dere midt på natten?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjører dere midt på natten?

Bor ikke i Norge, annen tidssone.

Det er et norsk par, derav ingen familie her.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg hadde en vaginal fødsel, og hadde ikke feber etter den. Har aldri tidligere hørt om andre som har fått det heller.

Skrevet

det sker en gang imellem kan vere en rest af moderkagen som ikke er kommet med ut det kanvere blerekatar tag på hotel og afvent gjōr noe selv og gi de den ro de trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en vaginal fødsel, og hadde ikke feber etter den. Har aldri tidligere hørt om andre som har fått det heller.

Så om du ikke har hatt det?....

En venninne av meg fikk blodforgiftning 3 dager etter vaginal fødsel, høy feber etc. Måtte tilbake til sykehuset.

Anonymous poster hash: 75432...ab9

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Så om du ikke har hatt det?....

En venninne av meg fikk blodforgiftning 3 dager etter vaginal fødsel, høy feber etc. Måtte tilbake til sykehuset.

Anonymous poster hash: 75432...ab9

Jeg skrev også at ingen av de jeg kjenner har fått feber "rett etter" fødsel.

Skrevet

Og ilagt det så høres det ut som om det er helt normalt. Men feber kort tid etter fødsel er noe man skal være obs på, dersom det er placentaretensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Hele familien er fortsatt på sykehuset.

Føler oss så maktesløse her vi sitter på hotellet, skulle gjerne ha hjulpet. Men regner med de får alt de trenger der.

Vi har bestemt oss for å underholde oss selv så godt det går frem til de tar kontakt, sånn at de hvertfall ikke skal føle på at vi har kjørt helt ut hit. :) Enda en bekymring er hvertfall det siste de trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er fint om dere vil være på hotellet/i byen den tiden det var planlagt - om dere har anledning til det.

Kan jo skje endringer som gjør at de trenger dere der likevel :)

Anonymous poster hash: 95d6f...549
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt til hotellet og vært der for de så godt det lot seg gjøre. Kjekt for dem og vite at dere er der, men ikke krever noe.

Og angående feber etter vaginal fødsel, det har jeg hatt og det selv om morkaka var ute. Hadde lang tøff fødsel og mistet en del blod. Endte på antibiotika da jeg ifølge blodprøver hadde fått en eller annen infeksjon.

Anonymous poster hash: efa1b...034

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...