AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Var nysgjerrig og tok turen innom youtube bare for å se hvordan en fødsel så ut... Det så helt j***** ut ! :-( forstår godt hvorfor noen er barnløse og steriliserer seg... Er det virkelig så vondt som det ser ut som? Frasen "The ring of fire" har fått helt ny mening nå...Anonymous poster hash: 7d98d...c99
Tibbie Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 HAha Jeg har også sett på noen fødselsvideoer på Youtube... Skremmende!
Kardinal Skrevet 8. juni 2013 #3 Skrevet 8. juni 2013 Ja, det er så vondt som det ser/høres ut som! Men du overlever Og for mange blekner smertene etterhvert. Sikkert derfor folk får flere barn Ca 10 mnd siden jeg fødde og jeg har "glemt" ut hvor vondt jeg hadde før jeg fikk epidural. Men husker jeg tenkte at det måtte være bedre å brekke ryggen eller sage over ryggen. Og jeg var da ikke kommet lengre enn ca 5 cm Min erfaring er imidlertid at en god fødselsopplevelse er alfa og omega!!! Jeg hadde lett byttet den jævla dritt fødselen min mot epiduralen.
Leanne Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Hadde det vært så vondt og jævlig så hadde vel ingen fått mer enn max 1 barn.. Ja, det er vondt å føde, men det er også en utrolig sterk og flott opplevelse. Jeg har to fra før og starter prøvingen på nr tre til høsten og jeg gleder meg til fødselen
LilleSmile90 Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har sett på fødselvideoer på youtube og mener at noen ser skikkelig harde og jævlige ut, men samtidig ikke. Jeg har vært så heldig at jeg har både sett vanlig fødsel og keisersnitt i virkeligheten Jeg gruer meg ikke i det heletatt til fødselen
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #6 Skrevet 8. juni 2013 Jeg har født fire ganger uten å ha vondt, andre opplever fødselen som så fæl at de aldri vil gjøre det igjen - de fleste synes det er vondt, men til å leve med. Men ikke oppsøk noe som skremmer deg! Anonymous poster hash: aba2d...a83
LillaFrosk Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har ikke sett på fødsler, men har opplevd en selv. Uten annen smertestillende enn en lystgass jeg ikke klarte bruke. Og jeg synes ikke det var SÅ ille at det ikke skulle være mulig å gjennomføre flere ganger. Vondt - joda. Men ikke så skremmende vondt at jeg ikke vil gjøre det flere ganger. ... Og, uansett, så er det mulig å ta epidural, og da skal det visstnok ikke være like ille. Men, likevel... JEG opplevde iallefall at alt av smerter ble glemt sekundet etter ungen var ute. Tror, sånn sett, det kan være nesten like ille å se på en fødsel (før du har opplevd det selv), fordi det inntrykket du får forsvinner mulig ikke like fort. Men.. Uansett. Alle fødsler er ulike, så jeg sier meg enig i AB over her: Ikke oppsøk noe som skremmer deg. Kan hende det ikke er så ille i det hele tatt når det blir din tur.
Molimaki Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Det er vondt å føde, uten tvil. Vi kvinner er da skapt på den måten, at vi glemmer hvor vondt det egentlig gjør. Jeg har født 5 barn og hver gang jeg ligger i fødsel, er det jeg plutselig husker hvor vondt det var:) Hadde vi kunne huske smerten etterfølgende, hadde vi kun fått et barn! http://www.ouh.dk/dwn20985.pdf Står litt der:) 1
Gjest Duftlys Skrevet 14. juni 2013 #10 Skrevet 14. juni 2013 Fødsler er ulike, mennesker er ulike og har forskjellige opplevelser om hva smerte er. Jeg fødte uten noen bedøvelse (hadde bestemt meg for å ta det som det kom, men følte ikke der og da at jeg trang noe, så lot det vær!) Jeg syns ikke det var ille! Jeg vil heller ikke beskrive det som vondt, men mer utmattende, spesielt på slutten. Jeg hadde nok en rask fødsel til å være første gangen. Var i aktiv fødsel fra 8 om morgenen til 13:51 da gutten ble født, så det var vel egentlig fort gjort. Det høres nok verre ut enn det det er. Husker jeg brøla litt på slutten, men det var sånna brøl som bare kom av seg selv automatisk. Ikke fordi det var vondt, men fordi jeg SKULLE HA DEN UNGEN UT NÅ!!! Helt seriøst - det går helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå