Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Er det kun meg her som er ekstra ensom nå på sommeren? Jeg har ikke noen å være sammen med. Jeg har kjæresten, men som oftest orker han ikke det ene og det andre. Det stikker mest når det er sol ute og folk griller, drar på stranda, har det moro, soler seg +++ med vennene sine. Da blir jeg ofte sittende inne med dataen eller TV. Syns det er trist. Noen som også har det slik?
Gjest iGirl Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 hvor bor du og hvor gammel er du da? Jeg har plass til flere venner i livet mitt 7
Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 hvor bor du og hvor gammel er du da? Jeg har plass til flere venner i livet mitt 26 år og i Nordland
Gjest Nigiria Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 http://www.aktivitetsvenner.no/index.php?p=lp&town=8&actid=11&sex=K&min=fra&max=til&snick=&online=0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Ja, jeg har det også slik som deg. Jeg har også kjæreste, men vi er i ett avstandsforhold. Kjæresten må jobbe hele sommeren, så vi får ikke truffet hverandre før sen-sommeren. Anonymous poster hash: 1f2de...b49
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Synes sommeren er oppskrytt. År etter år har jeg bygd opp forventinger om at "neste sommer skal bli helt fantastisk!". Og jeg blir like skuffa hvert år.. Vanligvis har jeg tatt meg litt ferie fra jobben for å kunne møte venner fra hjemstedet. Men neida.. De er på ferie med familien, andre venner eller så jobber de hver dag. Ingen som har tid. I fjor satt jeg i 3 uker og glodde i veggen midt på sommeren. Kjedet meg og var trist fordi ingen hadde tid til å finne på noe. Alle konsertene og planene jeg hadde lagt måtte jeg dra på alene.. Så i år jobber jeg fulltid hele sommeren.. Mye bedre! og gleder meg bare til høsten og hverdagen kommer Anonymous poster hash: 8b6ae...d76 1
Cata Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Jepp, sommer er oppskrytt. Har omtrent alltid hatt det slik du beskriver, og ca. alltid vært singel dessuten. Tror det kan slå omtrent like hardt inn som jobbende samboer. Det virker som det forventes man skal være to, eller en vennegjeng, eller familie. Det blir mer merkbart at man er alene om sommeren når alle andre tilsynelatende gjør morsomme ting sammen. Selv pleier jeg løse problemet ved å jobbe gjennom sommeren og så ta fri og reise til fødestedet mitt og besøke familie og treffe venner like etter skolestart, for da er de fleste hjemme igjen etter ferien .
Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Ja, ikke sant... Å er jo bare deprimerende om man skulle f.eks dra alene på stranden eller grille alene. Så ser man alle med vennene sine. Det er ikke bare julen som er en tung tid, men også sommeren.
Dricka Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Er veldig glad jeg har venner som er med og inviterer på ting. Hadde det ikke vært for dem så hadde jeg nok vært veldig ensom selv. Er kjempeglad i dem, og da jeg får en melding om jeg vil være med på stranden, på kino, spise is eller grille blir jeg kjempeglad. Men det handler litt om å gi og ta. Synes egentlig det er veldig trist at noen skal føle seg ensomme på sommeren da det finnes så mange personer, og hvertfall på sommeren da det sies at alle er så glade fordi det er sommer.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 Nei, ikke egentlig. Ikke noe mer ensom nå om sommeren enn jeg har var om vinteren og. Anonymous poster hash: d7a9b...bc1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Vet akkurat hvordan det føles. Har det slik selv, tingenes tilstand er bedre nå som jeg har samboer, men jeg føler meg ofte ensom på sommeren. Da er det på en måte mer press på at at man skal være ute og ha det gøy, og det er mer synlig at folk er ute og nyter dagene.. Som sagt har det blitt bedre nå, men det var en periode på noen år der jeg var alvorlig deprimert om sommeren -såpass at jeg hver dag seriøst vurderte selvmord for jeg følte meg så mislykket. Anonymous poster hash: a641f...a92 2
Gjest Funky Punk Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 Har mann og noen få venner jeg trives med, men som oftest så liker jeg å være alene. Så ikke helt i samme situasjon, men du kan jo likevel gjøre som meg Sommeren en lesetid for meg. Da tar jeg en tur på stranden med en god bok og koser meg. Enten det eller så sitter jeg i hagen (en park gjør samme nytten) Ikke så ofte nå lengre (fysiske begrensninger), men før pakket jeg gjerne sekken og campet ved et vann, grillet, badet og koste meg skikkelig. Dra på festivaler. Er du litt utadvendt så blir du fort kjent med folk.
Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #14 Skrevet 7. juni 2013 Ikke alltid det hjelper med kjæreste. Min samboer skal alltid duppe når han har kommet fra arbeid og slappe av. Nå han er våken igjen setter han seg som oftest på dataen. Da er det blitt kveld og solen begynner å gå ned. Vil jeg gå tur må jeg mase. Hvis jeg først får han med blir det en kort tur, fordi han orker ikke gå langt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #15 Skrevet 7. juni 2013 hvorfor blir du ikke med kjæresten din ¨å vennene ? Anonymous poster hash: 05c16...e72
Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #16 Skrevet 7. juni 2013 Kjæresten min sitter mest inne. Å de få vennene hans som er igjen her treffer han ikke så ofte. De er opptatt med barn, jobb og slikt. De er etablert.
MalloryK Skrevet 7. juni 2013 #17 Skrevet 7. juni 2013 Idag har jeg spilt brettspill med hunden min. Sånn går no dagan 3
Cata Skrevet 8. juni 2013 #18 Skrevet 8. juni 2013 Idag har jeg spilt brettspill med hunden min. Sånn går no dagan Hvem vant?
Gjest Hjordis Skrevet 8. juni 2013 #19 Skrevet 8. juni 2013 You reap as you sow. Jeg og hadde kjipe sommere og var deprimert. Jobbet ofte mye av sommeren for å få tiden til å gå. Er ikke alle som trives på egen balkong i sola med en bok. Denne sommeren har jeg bestemt meg for at skal bli annerledes. Jeg har meldt meg fom frivillig hjelp på arrangementet som interesserer meg. Funnet grupper på Facebook som arrangerer møter nær der jeg bor og prøver meg på nye hobbier. Synes det er skummelt å møte nye mennesker, men er noe man må øve seg på. Ta ansvar for egen trivsel! Man får mye igjen for det.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #20 Skrevet 8. juni 2013 Jeg er i samme båt, sånn bortsett fra at jeg ikke har kjæreste her hos meg en gang(er i et avstandsforhold). Etter barndommen har sommeren vært den absolutt verste årstiden for meg. Tåler ikke varme så godt, så jeg blir fort sliten og foretrekker å gå inn igjen, og det er ekstra vondt å ikke ha venner når man hører om at "alle" skal ut og bade/grille/feste sammen med venner. (Selv om det ikke er mine favorittaktiviteter, hadde jeg blitt glad om noen bare hadde spurt meg om jeg ville være med.) Anonymous poster hash: 589f2...00b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå