Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du ser for deg et scenario der mannen/damen din står i fare for å bli påkjørt og drept; sier magefølelsen din deg at du dyttet h*n av veien og blitt truffet sjøl eller ikke?

Anonymous poster hash: ebed1...517
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke.. Kan ikke svare på det. :(

Anonymous poster hash: 9009c...ead
Skrevet (endret)

Leste bare tittelen.. Hmmm det er vanskelig å svare på. Spørs hvor mye jeg elsker han. Har ikke kjæreste.

Endret av 10ne
AnonymBruker
Skrevet

hadde ofret meg, for hadde ikke kunnet leve med meg selv hvis jeg valgte meg selv foran kjæresten.pluss at jeg mener at han er et bedre menneske og flere hadde savnet han enn meg på grunn av at han har stor familie

Anonymous poster hash: 5fbf2...9e0
Skrevet

Jeg tror det!

Men man vet sjelden hva man ville gjort om man faktisk var i den situasjonen...

Skrevet

Når du ser for deg et scenario der mannen/damen din står i fare for å bli påkjørt og drept; sier magefølelsen din deg at du dyttet h*n av veien og blitt truffet sjøl eller ikke?

Anonymous poster hash: ebed1...517

Definitivt! Har ikke hatt så mange av dem, men de jeg har hatt, hadde jeg absolutt tatt støyten for på et tidspunkt.

Skrevet

Ja, det tror jeg:)

AnonymBruker
Skrevet

Nei..

Anonymous poster hash: 1ac6d...0b0
  • Liker 1
Gjest TinaT
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Elsker mannen min masse, men jeg hadde aldri ofret mitt liv for ham.

Hadde gjort det for barna mine, men ikke for mannen.

• Liker 4
Skrevet

Når vi nå får barn så hadde jeg gjort det uten tvil. Jeg tviler på at jeg hadde hatt psyken til å "overleve" at han jeg elsker så høyt hadde gått bort.

Derfor hadde det nok vært det beste for alle, og barnet selvfølgelig. Det hadde ikke hatt noen nytte av å miste begge sine foreldre.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Instinktene mine ville nok gjort at jeg ville dyttet han vekk uten at jeg tenkte over konsekvensene.. Men hvorvidt jeg ville død for han aner jeg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne si Ja, men man vet aldri før man er i en situasjon selv. Tror vårt menneskelige instinkt om å overleve er sterkere enn hva man egentlig har lyst til å gjøre.

Anonymous poster hash: 075aa...aa4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Men hva min reaksjon i en akutt situasjon ville vært, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: f5130...4fb
Gjest Phoenix
Skrevet

Nei. Jeg ville ikke latt 5 åringen blitt foreldreløs (far hans er dø, allerede).

• Liker 2
Skrevet

Spørs om hvor sannsynlig det er at man ville blitt drept av påkjørselen. For det kan man jo ikke vite. Jeg tenker så kort og handler oftest etter instinkt, så jeg hadde nok kastet meg mot han og forsøkt å redde han. Er det noen jeg elsker tror jeg ikke jeg hadde tenkt engang, bare hoppet.

Skrevet

Ville nok dyttet en person foran meg uansett hvem det var, for det er en handling jeg tror man gjør av seg selv naturlig (?)

Gjest Hjordis
Skrevet

Enig med spiderpig.

Samtidig usikker på hva jeg ville gjort. Skulle likt å tro at jeg ville styrte frem og prøve å redde uten helt tanke for min egen konsekvens.

Veit at jeg er en som ikke blir handlings lammet i kriser. Men 'ofre' seg selv er mye mer drastisk enn å beskytte seg selv og hjelpe andre når man ikke er i dare selv.

Tror med egne barn vil terskelen for selv ofring være lavere. ..

Gjest iGirl
Skrevet

Dette er egentlig et utrolig spennende tema. Hvordan man håndterer krise.. og der er vi mennesker utrolig forskjellige.. og man vet egentlig ikke hva man ville gjort i en gitt situasjon uten å ha vært i en lignende situasjon før. (dere kjenner sikkert til de 4 F`ene ?)

Skrevet

For en mann. Aldri.

Hadde jeg hatt barn, for barnet, ja.
men ingen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...