Gå til innhold

Misbrukt av onkel

Anbefalte innlegg

Gjest Lalle
Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt av onkel da jeg var 6 år!!! Husker det fortsatt, han tok med meg ned til kjelleren mange ganger i uka og tok av meg buksa men setta meg opp på tissen hans, husker ikke hva han gjorde kan ikke huske det så godt men han brukte baken min det husker jeg. Ikke skjeden. Han sa også alltid at hvis jeg sier noe om dette så kom han til å straffe meg. Jeg ble livredd og nevnte ingenting til noen. Han var 19 og jeg var 6 år.

Nå er han flau over det han gjorde og han tør aldri å snakke normalt til meg som de andre onkelene i familien. Det som plager meg mest er at han får slippe så lett unna :( at pappa og søsknene mine elsker han og at han er bestemors englebarn... Hvorfor sa jeg ikke i fra der og da? :( jeg angrer og er så deppa. Tenker på det hver dag. Det er min skyld :( :(

Jeg er forresten 23 år i dag, men kan aldri glemme det verste som har hendt meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lalle
Skrevet

Jeg husker at jeg gråt og skrek, ikke av smerte for jeg merket ikke noe, men av at det er så skummelt. Klarer ikke å glemme det. Kjelleren var mørk og ingen var der. Nå har han dritten kone og barn, :(

Skrevet (endret)

Konfronter han med det?

Og prøv å ikke la en slik hendelse ødelegge hverdagen din ...

Endret av vinterspeil
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt av onkel da jeg var 6 år!!! Husker det fortsatt, han tok med meg ned til kjelleren mange ganger i uka og tok av meg buksa men setta meg opp på tissen hans, husker ikke hva han gjorde kan ikke huske det så godt men han brukte baken min det husker jeg. Ikke skjeden. Han sa også alltid at hvis jeg sier noe om dette så kom han til å straffe meg. Jeg ble livredd og nevnte ingenting til noen. Han var 19 og jeg var 6 år.

Nå er han flau over det han gjorde og han tør aldri å snakke normalt til meg som de andre onkelene i familien. Det som plager meg mest er at han får slippe så lett unna :( at pappa og søsknene mine elsker han og at han er bestemors englebarn... Hvorfor sa jeg ikke i fra der og da? :( jeg angrer og er så deppa. Tenker på det hver dag. Det er min skyld :( :(

Jeg er forresten 23 år i dag, men kan aldri glemme det verste som har hendt meg.

Føler med deg!! Kanskje du burde snakke med noen om det?

Jeg ble misbrukt av pappa. Det kommer til å prege meg som person hele livet. Jeg kommer aldri til å bli lykkelig. Prøvde å snakke med psykolog, det hjalp ikke meg. Men kanskje det er noe for deg?

Og, tror du han kan gjøre noe slikt med sine barn? I så fall ville jeg gjort noe med saken. Jeg vet hvertfall at min far aldri skal være alene med mine fremtidige barn, kan bare ikke ta sjansen.

Anonymous poster hash: a7b5f...c01

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nok mange i samme båt, selv om det kanskje ikke hjelper særlig.. Selv ble jeg misbrukt av min 7 år eldre bror fra jeg var 9 år gammel. Det skjedde under trusler (han skulle drepe foreldrene mine hvis jeg sa noe..) og vold. Det gjorde det ikke bedre at han hadde rom ved siden av meg og kunne komme når som helst. Jeg var aldri trygg og levde stort sett i angst i mange år. Jeg tror også egentlig det startet tidligere, men at det er slettet fra minnet..

Jeg tenker på barna til onkelen din jeg. Jeg synes faktisk du skal anmelde det. For min del er det for sent (hendte for snart 30 år siden), men du kan ennå gjøre det. Du kan også ringe støtteforeningen for incestofre, de er gode å snakke med. Fortell det i alle fall til noen.

Anonymous poster hash: f4336...cbc
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi er nok mange i samme båt, selv om det kanskje ikke hjelper særlig.. Selv ble jeg misbrukt av min 7 år eldre bror fra jeg var 9 år gammel. Det skjedde under trusler (han skulle drepe foreldrene mine hvis jeg sa noe..) og vold. Det gjorde det ikke bedre at han hadde rom ved siden av meg og kunne komme når som helst. Jeg var aldri trygg og levde stort sett i angst i mange år. Jeg tror også egentlig det startet tidligere, men at det er slettet fra minnet..

Jeg tenker på barna til onkelen din jeg. Jeg synes faktisk du skal anmelde det. For min del er det for sent (hendte for snart 30 år siden), men du kan ennå gjøre det. Du kan også ringe støtteforeningen for incestofre, de er gode å snakke med. Fortell det i alle fall til noen.

Anonymous poster hash: f4336...cbc

Vi bor ikke i samme land. Idiotien bor i Sverige og jeg gidder ikke å gjøre vondt verre. Kona hans søker skilsmisse forresten, ikke rart. Det er bare ekkelt at en nær familiemedlem kan gjøre noe slikt. Hvorfor tør man ikke snakke som barn? Ser at det er mange som meg. Hvordan ble dere misbrukt? Jeg husker at han bare prøvde å "kose" han dritten men æsj jeg husker fortsatt meg selv uten klær og han helt bar. Skjønner ikke hvordan enkelte kan tenne på barn.

Ts

Anonymous poster hash: d4b91...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt ingenting å bidra med her, bortsett fra: FY flate så sterke dere er! Jeg vet det overhodet ikke hjelper på noen som helst FORM for måte, men jeg ville bare at dere skulle vite det...

Anonymous poster hash: 0dbfe...906
Gjest Elseby13
Skrevet

Det han gjorde var straffbart og at du anmelder det er helt på sin plass. Tenk at han kan gjøre det samme med sine barn også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har absolutt ingenting å bidra med her, bortsett fra: FY flate så sterke dere er! Jeg vet det overhodet ikke hjelper på noen som helst FORM for måte, men jeg ville bare at dere skulle vite det...

Anonymous poster hash: 0dbfe...906

Sterk å sterk. Jeg har bare lært å leve med det.

Anonymous poster hash: d4b91...0c4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble misbrukt av min bestefar da jeg var rundt ti, og jeg bar på denne hemmeligheten alene i alle disse årene. Det er over tretti år siden nå, men det har preget meg hele livet. Vær så snill, for din egen del, ta kontakt med en lege eller en annen fagperson og få hjelp til å sortere disse tankene. Ikke end opp som meg, med en spiseforstyrrelse, selvskading og selvmordsforsøk. Du må ta vare på deg selv og gi deg selv muligheten til et godt liv.

Anonymous poster hash: 36e51...f57
Skrevet

Du sa ikke i fra fordi du var et bare var et lite barn! Han visste godt at det han gjorde mot deg var galt. Dette er på ingen måte din feil. Absolutt alt ansvaret ligger hos ham! Jeg kan love deg at du får det mye bedre med deg selv med en gang du innser det.

Ville du klandret en 6 år gammel pike for noe slikt? Nei, det ville du sikkert ikke. Så hvorfor klandrer du da deg selv for det?

:hug:

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet

Det samme skjedde med meg. Onkelen min. Jeg husker ikke en gang hvor gammel jeg var. 11 - 12 kanskje. Det verste er at selv om jeg ikke lenger prøver å holde det hemmelig og har anmeldt ham, går mannen fritt og har et tilsynelatende fantastisk liv. Henlagt. Mangel på bevis.

Men vi må vel bare leve med det. Det viktigste er at du ikke må føle skyldfølelse! Du gjorde ingenting galt og det at du ikke sa ifra var bare en normal reaksjon. Barn stler på voksne og de har et helt annet syn på rett og galt. Det er først når man vokser opp at man innser alt man skulle gjort annerledes.

Skrevet

Det samme skjedde med meg. Onkelen min. Jeg husker ikke en gang hvor gammel jeg var. 11 - 12 kanskje. Det verste er at selv om jeg ikke lenger prøver å holde det hemmelig og har anmeldt ham, går mannen fritt og har et tilsynelatende fantastisk liv. Henlagt. Mangel på bevis.

Men vi må vel bare leve med det. Det viktigste er at du ikke må føle skyldfølelse! Du gjorde ingenting galt og det at du ikke sa ifra var bare en normal reaksjon. Barn stler på voksne og de har et helt annet syn på rett og galt. Det er først når man vokser opp at man innser alt man skulle gjort annerledes.

Jeg er veldig lei for det som skjedde med deg. Det mener jeg virkelig, men jeg må bare kommentere en ting.

Personlig synes jeg det er betryggende at folk går fri når det ikke er tilstrekkelig med bevis til å fengsle dem. Uansett hvor urettferdig det kjennes for offeret. Og nei, jeg mener ikke at systemet er feilfritt.

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er veldig lei for det som skjedde med deg. Det mener jeg virkelig, men jeg må bare kommentere en ting.

Personlig synes jeg det er betryggende at folk går fri når det ikke er tilstrekkelig med bevis til å fengsle dem. Uansett hvor urettferdig det kjennes for offeret. Og nei, jeg mener ikke at systemet er feilfritt.

Det er jeg enig i. Jeg støtter det norske systemet og ønsker ikke at folk skal bli dømt uten bevis, men jeg må si at det likevel er vondt at det ikke finnes noen måte jeg kan bevise det på.

Gjest Gjest
Skrevet

Ta han med ned i kjelleren,ha på opptak og spørr han ut om hendelsene! Da får du bevis nok til en sak og til dine nermeste, la din bestmor få vite det,mulig hun allerede vet?

fotell det til alle,la familien høre opptaket neste gang alle er sammlet.

Dette er ikke din feil,du var ett barn!

Skrevet

Det er jeg enig i. Jeg støtter det norske systemet og ønsker ikke at folk skal bli dømt uten bevis, men jeg må si at det likevel er vondt at det ikke finnes noen måte jeg kan bevise det på.

Det forstår jeg (har selv blitt misbrukt i årevis som barn så jeg forstår virkelig). :hug:

Skrevet

Hei. Anbefaler deg å ta kontakt med et Senter mot incest og seksuelle overgrep der du bor. Er et i hvert fylke i Norge. (Sjekk på nettet hvor ditt nærmeste senter er) Her vil du få råd og veiledning ift evt foreldelsesfrist ift overgrepet, anmeldelse m.m. Du vil også få hjelp ift de ettervirkningene du har i dag. Sentrene jobber etter hjelp- til selvhjelpsprinsippet. Det er gratis og kort ventetid på samtaler. Mange har god nytte av å snakke om overgrepene med en veileder og hvordan leve godt her og nå. Sentrene har også gruppetilbud, tilbud om sexologsamtaler og andre aktiviteter. For mange overgrepsutsatte er det godt å møte andre som har opplevd noe av det samme som en selv.

Du kan også ta kontakt med politiet for å drøfte saken din anonymt, dvs ift foreldelsesfrist og fremgangsmåte ved anmeldelse.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...