Gå til innhold

EL-slim - Chiquita?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pygmilla

Hei,

åpent spørsmål, men jeg har jo skjønt at Chiquita er noe av en guru... Håper du synes det er ok at jeg spør deg :wink:

Jeg fikk fjernet p-staven (hormonene funker visst omtrent som minipiller, og skal forsvinne ut av systemet med en gang) 30. mars. Hadde el-slim 5. og 6. april, tørt den 7. Antok altså at el var 6. april. Men 8. hadde jeg el-aktig slim med noe blod (ingen blødning, bare blodblandet slim). Og siden jeg ikke har hatt eggløsning på årevis, lurer jeg nå da... Kan man ha en tørr dag i el-perioden? Etter den 8. har jeg vel hatt sticky (tror jeg det heter), og i dag creamy... Håper noen kan hjelpe en FAM-fersking...

Kan jo legge til at hvis el var den 6. april, er det gode sjanser for at det kan skje noe nå... Både håper og ikke håper at jeg er gravid... Det passer kjempedårlig, men jeg vil jo gjerne bli gravid, og da virker tidspunkt og denslags uvesentligheter brått så lite viktige. Jaja, det blir spennende å se om mensen kommer...

Er supertakknemlig for eventuelle svar! God påskemorgen, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si noe om dette med slimet.

Du både kan og ikke-kan ha tørre dager innimellom.

Men du sier at det den 8. var slim-aktig? Testet du det ordentlig slik at du vet om det var "ordentlig" slim eller ikke? EL-slimet skal jo kunnne trekkes veldig langt.

Sæd-rester kan også lett forveksles med EL-slim. For å se forskjell er det da ofte best å ta "strekk-testen".

Kan det være sæd-rester?

Jeg tror jeg ville tatt utgangspunkt i at EL var den 6., og så får du heller se fremover.

Men nå er det jo ikke så mye annet du kan gjøre enn å smøre deg med tolmodighet frem til forventet mensdag da.

Lykke til.

(Men du vet at det er mulig at kroppen ikke slipper et egg rett etter at du slutter med hormonpreparater - men i de fleste tilfeller gjør det jo det, men jeg ville bare si det)

Ha en fin påskedag du også

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pygmilla

Hei og takk for svar! :-)

Nei, det er ikke godt å si, det er jo en del ting man vanligvis ikke ville lagt merke til i det hele tatt, som virker veldig viktige når man skal begynne å prøve å bli gravid. Skriver det atypiske slimet på den kontoen, og regner med at jeg hadde eggløsning den 6. Så får vi se, da, om mensen kommer rundt den 20. Jeg har hatt veldig regelmessige sykluser før, så vidt jeg kan huske (notert dager siden jeg var fjorten, ikke for å bli/ikke bli gravid, men for å vite når jeg trengte å ha med bind & sånt), men det er jo noen år siden.

P-staven har veldig lave hormondoser, og både legen & Organon (produsenten) sier at fruktbarheten kommer tilbake på praktisk talt ingen tid. Legen antydet 2-3 uker, mens Organon sier 1 uke. Vi hadde tenkt å være 'fornuftige' den første syklusen, og så begynne å prøve i den neste. Men så er det jo lett å la seg rive med, da :wink:

Ble langt, dette her, skal holde munn nå frem til det viser seg om ufornuften har fått resultater. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...