Adrianne Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Om noen få måneder må minstemann over i bilstol nummer to. Storebror er da knapt tre år gammel, og vi ønsker å ha begge bakovervendt til de er fire. Dette medfører at vi må ha to bilstoler bakovervendt. Det er ikke noe problem å ha én bak passasjersetet, men jeg er veldig usikker på om mannen får plass i førersetet med en bakovervendt nummer 2-stol bak seg. Pr i dag har vi en maxi cosi cabriofix bak førersetet, og dette går greit. Men stol nummer 2 tar vel ofte en del mer plass en babystolen? Det må da være mange rundt omkring som har samme problemstilling, så det jeg lurer på, er hvordan dere har løst dette? Hvilken bil har dere? Og hvilke bilstoler? Vi har forresten en VW Passat stasjonsvogn og mannen er 1.86 høy
Concertina Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Britax Hi-Way tar mindre plass enn Maxi Cosi (med isofixbase) i vår bil.
Chloe- Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Storebror har vel allerede en nummer-to stol? Kan dere ikke bare sette den bak førersetet for å sjekke?
Adrianne Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2013 Jo, men det tror jeg er en av de som tar mest plass - en besafe izi combi x3 med isofix. Mannen får ikke plass i passasjersetet med denne i baksetet. Så han må alltid kjøre hvis vi skal noen plass sammen. Lurer på om det finnes stoler som tar mindre plass enn denne. Gjerne en som går opp til 25 kg. Så kan lillebror overta besafen, siden jeg synes denne passer godt til de små da den kan bikkes bakover i soveposisjon.
gullhjerte Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Jeg synes bestemt det ser ut som om cybex sirona tar mye mindre plass enn besafe. Om dere har isofix kan dere jo vurdere den og prøve den i bilen deres.
charactouy Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Britax MaxWay tar 30cm mindre plass enn besafe x3 isofix. Vi har begge. Med x3 er det umulig selv for tiåringer å sitte i passasjersetet mitt, med MaxWay har jeg rikelig med plass. X3 var det minste setet med isofix da vi kjøpte det for 1.5 år siden. MaxWay er forøvrig et supert sete som får min varmeste anbefaling
Adrianne Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. juni 2013 Tusen takk for svar. Skal ta med bilen (og mannen ) og prøve i alle fall max way'en. Cybex'en ser jo genial ut - bare så synd den bare går til 18 kg!
Miss moneypenny Skrevet 8. juni 2013 #9 Skrevet 8. juni 2013 Vi har to besafe izi combi x3 i en Audi A4. Det går greit selvom mannen er høy prøvde en britax stol som skulle ta mindre plass, men det var ikke tilfelle i bilen vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå