Gå til innhold

Omlegging til lavkarbo - ubehag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på dag 6 etter å ha gått fra superusunt kosthold til lavkarbo, og har de siste dagene vært plaget med lett feber, mangel på energi og generelt ubehag. Dette kommer spesielt etter jobb/på kvelden. Kaldsvetting og frysing om natten, verking i hele kroppen, osv..

Jeg har også en langvarig forkjørelse på gang (den har vart ca 2 uker nå), så det er mulig det er denne som herjer rundt i kroppen, men kan dette evt. skyldes kostholdsomleggingen min? Har nemlig lest at det er vanlig med et visst ubehag de første par ukene på lavkarbo..?

Anonymous poster hash: b56eb...5d2
Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Du er nok syk. Man får ikke feber og sykdomstegn av nytt kosthold.

Makan bli slapp og få hodepine av lavkarbo, men ikke feber ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det var godt.. Men rart. Hvorfor har jeg bare feber om kvelden. D: Får stappe i meg hvitløk da. Burde kanskje ventet med å gå over til lavkarbo til jeg ble frisk.. men men.

Skrevet

Høres ut som virus. Husk å drikke og spise nok. Dersom du ikke klarer det med lavkarbokosten er det greit å spise litt mer karbo. Viktig å ikke presse kroppen mer enn nødvendig når du er syk.

Du har sikkert også behov for elektrolytter. Buljong eller kjøttkraft har mye av det. En kopp buljong om dagen hjelper på mange av overgangssymptomene også.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Takk for svar! Det var godt.. Men rart. Hvorfor har jeg bare feber om kvelden. D: Får stappe i meg hvitløk da. Burde kanskje ventet med å gå over til lavkarbo til jeg ble frisk.. men men. Anonymous poster hash: b56eb...5d2

Når jeg er syk føler jeg ofte feberen mest på kvelden. Du har nok feber hele tiden, men du kjenner det gjerne sterkere på kvelden. Få i deg nok væske, varm suppe etc :) For meg funker det godt med kyllingsuppe på kokosmelk med litt villris oppi :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) Da blir det supper og buljong! (Er kjøpebuljong ok eller bør man lage selv? Har sett at den man kjøper inneholder en del karbohydrater og slikt?)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lurt å endre kosthold mens man er syk nei. Når kroppen allerede er redusert pga sykdom og så endrer man kosthold radikalt og blir kanskje litt urven pga det så får man jo dobbelt opp. La kroppen bli frisk først.

Anonymous poster hash: cd7b8...560
  • Liker 1
Skrevet

Takk :) Da blir det supper og buljong! (Er kjøpebuljong ok eller bør man lage selv? Har sett at den man kjøper inneholder en del karbohydrater og slikt?)

Det går nok greit med kjøpebuljong, men hjemmelaget er best. Er ikke så mye du skal drikke at du trenger å telle karbohydratene...

AnonymBruker
Skrevet

Hm... Jeg har også lagt om til lavkarbo nylig, og har hatt feber og ubehag om kvelden den siste uken. Ikke på dagen, for jeg har faktisk målt.

Anonymous poster hash: 97165...82e
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å føle seg slapp osv i en overgangsperiode. Hvorvidt feber er en del av dette er jeg mer usikker på.

Anonymous poster hash: 4d01d...887
Skrevet

Jeg var skikkelig dårlig i 2-3 uker etter omleggingen. Følte meg febril, var kvalm, slapp, uvel, trøtt, energiløs osv. Det gikk over, men det var kjipt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...