AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Skal flytte for meg selv. Har lyst til å bake boller, kaker osv. og få luftig deig. Har tenkt på kjøkkenmaskin, men en eltemaskin er kanskje like greit. Hvilke ulike ting kan man gjøre/lage med de ulike maskinene? De jeg har spurt har svart at man kan lage "alt mulig", men jeg vil vite konkret. Jeg er såpass fersk på kjøkkenet at jeg ikke trenger noe kjempeavansert, men vil jo også ha noe som er brukbart til mye, og som gir bra resultat og gjør at jeg vil bake/lage mer mat. Prisen bør være lav. Maks 2000kr, men helst rundt 1000kr eller rimeligere. Anonymous poster hash: fccfd...082
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 "Alt mulig" blir vel bare å ramse opp alt det konkrete da. Men jeg vil anbefale Kenwood kMix, den ligger litt over prisklassen du er etter, på ca. 2500, men den er solid, god, har alt den trenger og spesialtilbehør kan bestilles. Har en selv og lager brød, muffins, kaker, gjærdeig, småkaker og sånt i den. Har ikke hatt den veldig lenge, men den har klart alt jeg har utsatt den for i flere måneder med strålende glans. Tingen er den at; en god kjøkkenmaskin har du "hele livet." Mange arver sine fra mødre eller andre som har hatt dem i et tiår eller to og de går like fint. Kenwood er et bra og solid merke. kMix-en min visper, elter, blander og vender inn uten noen problemer. Maskiner under 2000 har en tendens til å være miksere på et stativ mer enn "ordentlige" kjøkkenmaskiner. Hvis du ser etter noe som varer så er det ekstra utlegget på prisen absolutt verdt det. Da får man også ofte en maskin som har utstyret til å lage suffléer, lette kremer osv. Søk på Kenwood kMix på YouTube for å se reklame/tester/informasjonsvideoer. Du kan gjøre det samme hvis du vurderer en annen kjøkkenmaskin, vanligvis noe å finne. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Hvordan tror du Kenwood major classic km615 er i forhold? Den koster 1800kr, har 900w og 6,7l bolle. Har ikke råd til noe over 2000kr nå, så vet ikke om jeg bør vente eller gå for f.eks den nevnte. Anonymous poster hash: fccfd...082
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Den virker enkel og stødig, stor kapasitet. Har ingen personlig erfaring med den, men etter hva jeg leser burde den holde mål for alt av dagligdags matlaging og et stykke mer. Noe mer fancy trenger man vel egentlig ikke, så hvis du ønsker å skaffe en så snart som mulig virker dette som et godt valg. Litt forelska i kMix-en min bare.
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Selv har jeg Kenwood major classic som pisker og elter for meg. Er superfornøyd med stor bolle og altid vellykket bakst. Denne ligger på 1795,- hos elkjøp
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Husk at det er forskjell på motoren på classicene. Jeg har 1250 watt og det er stor forskjell fra 900 om du baker brød Anonymous poster hash: d9fd0...72f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Jeg er veldig fornøyd med min Kenwood Major :-) Anonymous poster hash: 775b9...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå