AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Hei! 4 dager siden min samboer og kjæreste gjennom 6 år slo opp med meg. Og imorgen reiser han til Kreta med en kamerat. Hvordan skal jeg tolke dette? Denne kameraten er en gutt som ikke er likt så godt av resten av vennegjengen vår. Jeg har vært utrolig trist og lei meg konstant siden bruddet skjedde og kan ikke forstå.hvordan min bestevenn og samboer gjennom så mange år kan ha samvittighet til å gjøre noe slikt så kjapt... denne kameraten vil nok heller ikke våre en støtte for min eks. Jeg er helt frustrert og fortvilet hvordan kunne han gjøre noe slikt? Han har heller ikke tatt noe kontakt med meg etter bruddet, han har vært helt taus. Samtidig så vil jeg ikke mase på han, fordi han vet veldig godt hvordan jeg føler dette er og mine følelser til han:( blir dårlig med tanken av hva han og kameraten kommer til å finne på..Anonymous poster hash: e5ed5...15e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Du skal ikke tolke noe som helst. Det er fakta, og du må gjøre det beste ut av situasjonen. Jo mer du dveller, jo værre blir det. Dra ut på byen, gå til frisøren, kjøp deg noe nytt av klær. Syns du det er bedre å bli sittende deprimert inne, eller vil du hjelpe deg selv på vei? Anonymous poster hash: 1a00d...494 5
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Du skal ikke tolke noe som helst. Det er fakta, og du må gjøre det beste ut av situasjonen. Jo mer du dveller, jo værre blir det. Dra ut på byen, gå til frisøren, kjøp deg noe nytt av klær. Syns du det er bedre å bli sittende deprimert inne, eller vil du hjelpe deg selv på vei? Anonymous poster hash: 1a00d...494 Vel, å være i sorgen er en måte å komme seg igjennom det på. Å sitte hjemme å deppe er hverken unomalt eller usunt få dager etter et brudd
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Du skal ikke tolke noe som helst. Det er fakta, og du må gjøre det beste ut av situasjonen. Jo mer du dveller, jo værre blir det. Dra ut på byen, gå til frisøren, kjøp deg noe nytt av klær. Syns du det er bedre å bli sittende deprimert inne, eller vil du hjelpe deg selv på vei? Anonymous poster hash: 1a00d...494 Så enkelt livet ditt må være siden du bare kan si til deg selv at du ikke skal deppe eller være lei seg når man har mistet noe kjært
Heisenberg Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Så enkelt livet ditt må være siden du bare kan si til deg selv at du ikke skal deppe eller være lei seg når man har mistet noe kjært Må man ha hatt et enkelt liv for å mene at det å sitte inne og sture ikke er særlig konstruktivt? Jeg mener at man bør prøve å komme seg ut for å få tankene over på noe positivt. Reis gjerne på tur, omgi deg med venner, tren, ta vare på deg selv. Det er selvfølgelig mange vonde følelser etter et brudd, man kommer ikke utenom dem. Men man trenger heller ikke dyrke dem. Eksen din gjør jo ikke noe galt TS. Kanskje gjør han det nettopp for å gjøre noe hyggelig midt oppe i alt som er trist? Jeg skjønner ditt ønske om å se at han også sørger, at 6 år har betydd noe for ham også. Men prøv å fokusere på deg selv og din vei videre isteden for å dvele ved ham. Endret 7. juni 2013 av Heisenberg 3
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Må man ha hatt et enkelt liv for å mene at det å sitte inne og sture ikke er særlig konstruktivt? Jeg mener at man bør prøve å komme seg ut for å få tankene over på noe positivt. Reis gjerne på tur, omgi deg med venner, tren, ta vare på deg selv. Det er selvfølgelig mange vonde følelser etter et brudd, man kommer ikke utenom dem. Men man trenger heller ikke dyrke dem. Eksen din gjør jo ikke noe galt TS. Kanskje gjør han det nettopp for å gjøre noe hyggelig midt oppe i alt som er trist? Jeg skjønner ditt ønske om å se at han også sørger, at 6 år har betydd noe for ham også. Men prøv å fokusere på deg selv og din vei videre isteden for å dvele ved ham. At man sitter å sturer noen dager etter et brudd erda en del av sorgprossessen. Er ikke alle som greier å klistre på seg et smil og leve livet de første dagene. Noen greier ikke gå ut døra uten å grine i starten. Det betyr ikke at man dyrker sorgen, men er i den. Sitter man derimot i flere mnd å sturer hjemme da er det på tide å ta grep. Man takler sorg forskjellig. Noen lever livet, mens andre har behov for å være alene. Ingenting er mer rett enn det andre
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Hvorvidt han har et fylleligg med ei tilfeldig ei på Kreta eller ikke endrer ingenting av det som var mellom dere, og at han jo nettopp som du sier har gjort det slutt med noen han har vært i et langvarig forhold til. Men uansett så er det slutt mellom dere, og det var en grunn til at han gjorde det slutt. Den grunnen var neppe anledning til å ha en ONS på Kreta, så hva enn som skjer der endrer ikke på ting som har skjedd følelsesmessig for ham mellom dere på godt og vondt. Når jeg var i en dårlig periode i mitt forhold hadde jeg et stort behov for å komme meg bort, og en ferie var første tanke. Det handlet ingenting om at jeg ikke orket den andre personen, men jeg bare orket ikke alt som foregikk oppi hodet mitt. Sikkert det samme for ham. Ingenting du kan gjøre nå uansett, dere ville nok ikke hatt masse kontakt i denne perioden uansett hvor han befinner seg. Anonymous poster hash: 2fb31...e5f 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Hvordan tolke det? Jo, han har antagelig planlagt å gjøre det slutt en god stund, siden han allerede har ferieavtale i boks. Heldige han som skal til Syden for å bade, sole seg, drikke øl og flørte med lettkledde damer. Du får ønske han god tur. Og selv om du ser på han som din bestevenn, kan jeg garantere deg at han ikke er spesielt interessert i å ha mer kontakt enn strengt nødvendig med deg de nærmeste månedene. Anonymous poster hash: 3b1f0...22c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Hei! 4 dager siden min samboer og kjæreste gjennom 6 år slo opp med meg. Og imorgen reiser han til Kreta med en kamerat. Hvordan skal jeg tolke dette? Denne kameraten er en gutt som ikke er likt så godt av resten av vennegjengen vår. Jeg har vært utrolig trist og lei meg konstant siden bruddet skjedde og kan ikke forstå.hvordan min bestevenn og samboer gjennom så mange år kan ha samvittighet til å gjøre noe slikt så kjapt... denne kameraten vil nok heller ikke våre en støtte for min eks. Jeg er helt frustrert og fortvilet hvordan kunne han gjøre noe slikt? Han har heller ikke tatt noe kontakt med meg etter bruddet, han har vært helt taus. Samtidig så vil jeg ikke mase på han, fordi han vet veldig godt hvordan jeg føler dette er og mine følelser til han:( blir dårlig med tanken av hva han og kameraten kommer til å finne på..Anonymous poster hash: e5ed5...15e Altså, det er sommer, mange har ferie og det er ikke uvanlig å dra på tur da. At man har slått opp med noen er vel bare en enda bedre grunn til å komme seg bort. Anonymous poster hash: b6280...149 1
Gjest gjest Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Altså, det er sommer, mange har ferie og det er ikke uvanlig å dra på tur da. At man har slått opp med noen er vel bare en enda bedre grunn til å komme seg bort.Anonymous poster hash: b6280...149 For å rote med andre?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #11 Skrevet 8. juni 2013 Så enkelt livet ditt må være siden du bare kan si til deg selv at du ikke skal deppe eller være lei seg når man har mistet noe kjært Hva? Kan du vennligst fortelle meg hvor jeg har sagt dette? Som alle andre har jeg da også vært gjennom mye vondt her i livet uten at jeg trenger forklare deg hva det er, det er som folk flest. Hva mener du hun skal gjøre da? Drukne seg i snytepapir og deppe mens han er på ferie? Selvøflgelig er det tungt, jeg har selv hatt samlivsbrudd, ikke at det var det hardeste i livet mitt, men det er jo ikke hyggelig. Det blir uansett ikke bedre av å sitte å glo i veggen, ikke spise, og spekulere og tolke det værste. For det er jo ikke noe å tolke. Det er fakta. Det er slutt og han er på tur. Jeg ser heller ikke grunnen til hvorfor du begynner personlig angrep på meg som person, fordi jeg foreslår ting som potensielt kunne fått TS til å midlertidig føle seg litt bedre. Det er TS som skriver innlegg her, jeg gir et par forslag, og du sier jeg må ha hatt et lett liv. Hvorfor hr du behov for å gå personlig på meg? Jeg trenger ikke forsvare meg, jeg har mitt som alle andre har, alle hus har et kors på taket, og fordi jeg sier til TS at hun bør iallefll prøve å komme seg litt ut av huset så kan jeg ikke ha hatt et liv med noen vanskelige stunder? Helt utrolig hva man får høre når man prøver å komme med noen hjelpende forslag! Anonymous poster hash: 1a00d...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå