AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har ikke sånn elstrem tørre lepper med sår eller noe, men 'innerst' i leppene får jeg ofte tørre flaker av hud. Jeg vil derfor gi den mye fukt og pleie, men vet ikke hvordan :-( Leppesminken min blir ofte tørr og skjoldete når jeg påfører. Hvordan pleier dere leppene, og bruker dere husholdningprodukter eller kjøpte produkter for å gi næring og fukt?Anonymous poster hash: bbcc5...f74
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Carmex!!! er det sånn hurtigpleie eller funker det i lengden også? :-)Anonymous poster hash: bbcc5...f74
missdior Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 er det sånn hurtigpleie eller funker det i lengden også? :-)Anonymous poster hash: bbcc5...f74 Jeg har alltid Carmex på leppene, så jeg vet ikke om det funker fort eller sakte, for jeg har brukt det hver dag i to år snart
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 For det første må leppene skrubbes. Bruk en ansiktsskrubb eller lag selv av f.eks olivenolje og sukker. Eller du kan bruke en våt vaskeklut eller en myk tannbørste. Men den døde huden må bort før du kan tilføre fuktighet. Dette bør man gjør to ganger i uka. Anonymous poster hash: 366d9...46d
-littleme- Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Jeg vil anbefale deg å skrubbe leppene dine et par ganger i uka. Du kan enten ta en muk tannbørste eller lage din egen skrubb av sukker og honning eller sukker og litt olivenolje/kokosolje/mandelolje. Ikke skrubb for hardt! Etter det burde du bruke en god leppebalsam, gjerne før du påfører leppestift/lipgloss om du bruker det og før du legger deg om kvelden. Jeg er veldig glad i EOS sin lipbalm, det velkjente EOS-egget, den kan kjøpes på blandt annet VITA.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk folkens, dette skal prøves Anonymous poster hash: bbcc5...f74
Gjest BettyBoop Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har ikke sånn elstrem tørre lepper med sår eller noe, men 'innerst' i leppene får jeg ofte tørre flaker av hud. Jeg vil derfor gi den mye fukt og pleie, men vet ikke hvordan :-( Leppesminken min blir ofte tørr og skjoldete når jeg påfører. Hvordan pleier dere leppene, og bruker dere husholdningprodukter eller kjøpte produkter for å gi næring og fukt?Anonymous poster hash: bbcc5...f74 har hatt samme problemet. Drikker du nok væske? Har du prøvd å peele leppene og smøre leppebalm over? Det som hjalp meg var å kjøpe lip cure fra tromborg. smurte på den mange ganger om dagen helt til det ble bedre og smører den og under lipgloss og leppestift. Er og ganske fornøyd med eos leppebalmene men har ofte lip cure under. Har ikke erfaring med typer som har funket noe særlig før jeg prøvde tromborg. litt dyr er den men stor krukke med mye i
sandkri01 Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 På apoteket selger de "Ceridal" som er en kuldekrem. Den kan brukes på leppene for å gjøre dem myk. Det er ingen vann i dette, så funker utrolig bra. Den bruker jeg 2 ganger daglig, eller mer etter behov. Kommer an på hvor tør leppene mine er. Har mistet en del fuktighet i leppene og blir lett tørr (ikke så huden flaker). Man tar et tynt lag og masserer det inn på leppene og de er myke og gode igjen. Den har reddet leppene mine, rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Tusen takk folkens! Skal prøve å peele leppene i kveld. Er det noe man bør unngå å spise for å ikke miste fukt i leppene? Merker jeg lir kjempe tørr av noen varer, feks saltet mat. Eller etter å ha våknet fra søvne, skikkelig tørr da også. Hva kan det komme av?Anonymous poster hash: bbcc5...f74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå