AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg og en venn ønsker å ta en tre ukers tur til statene. Det jeg lurer på er hvordan jeg går frem for å søke visum. Min venn har hatt en dom på seg for noen år siden. Ønsker derfor å sjekke om han får tillatelse for innreise, før vi planlegger videre. Noen som vet?Anonymous poster hash: f7d19...4fe
Glitnir Skrevet 8. juni 2013 #2 Skrevet 8. juni 2013 Han må på ambassaden og søke visum, sjekk info på hjemmesidene: http://norway.usembassy.gov/how_to_apply2.html
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har hørt om folk som har dratt til USA og bare ikke nevnt noe om en tidligere dom, men man kan jo få problemer om man blir oppdaget.
Neket Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Spørs hva slags dom. Er det narko, vold etc er det verre enn kjøre for fort, etc. Dere får sjekke ut skjemaet til det elektroniske visumet og spørsmålene der!
Tibbie Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Trenger man visum for å være der i bare tre uker? Reiser man ikke som turist? Jeg var i USA i to mnd., for tre år siden, og kan ikke huske jeg drev med noe visumgreier (sett bort fra det man fyller ut på flyet). Jeg var i hvert fall ikke på ambassaden! Vet ikke hvordan det blir for vennen din. Ring politistasjonen. Kanskje han må ha med seg noen papirer eller noe...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Man må søke om visum når man er domfelt for en forbrytelse. Hvis man ikke gjør det og det blir oppdaget på flyplassen i usa, så slipper du ikke inn i landet. Anonymous poster hash: 00fac...cb7
Chloe- Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Trenger man visum for å være der i bare tre uker? Reiser man ikke som turist? Jeg var i USA i to mnd., for tre år siden, og kan ikke huske jeg drev med noe visumgreier (sett bort fra det man fyller ut på flyet). Jeg var i hvert fall ikke på ambassaden! Vet ikke hvordan det blir for vennen din. Ring politistasjonen. Kanskje han må ha med seg noen papirer eller noe... Det er elektronisk visum nå, som må fylles ut på forhånd av alle turister. Har man en dom/et forelegg må man søke om visum på ambassaden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå