AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Del Skrevet 7. juni 2013 Hvordan går jeg frem på flyplassen egentlig? Har aldri reist alene før, og skal ta fly til Oslo om en uke. Innsjekking: - Her kan man velge skranke, automat eller via internett? - Får man boarding card i automaten/skranken når man sjekker inn, eller bruker jeg bare den billetten jeg har fått tilsendt på mail? - Må jeg skrive ut billetten jeg har fått på mail, eller oppgir jeg bare referansenr i skranken eller viser leg? - Må jeg innom skranken om jeg bare har håndbaggasje? - Pass trenger man vel bare om man skal til utlandet, utenfor norden? Anonymous poster hash: 3afb9...fdc Anonymous poster hash: 3afb9...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Del Skrevet 7. juni 2013 Hvordan går jeg frem på flyplassen egentlig? Har aldri reist alene før, og skal ta fly til Oslo om en uke. Innsjekking: - Her kan man velge skranke, automat eller via internett? - Får man boarding card i automaten/skranken når man sjekker inn, eller bruker jeg bare den billetten jeg har fått tilsendt på mail? - Må jeg skrive ut billetten jeg har fått på mail, eller oppgir jeg bare referansenr i skranken eller viser leg? - Må jeg innom skranken om jeg bare har håndbaggasje? - Pass trenger man vel bare om man skal til utlandet, utenfor norden? Anonymous poster hash: 3afb9...fdc Anonymous poster hash: 3afb9...fdc Når du ankommer flyplassen finner du en automat. Det er tydelig på skjermen hva du skal trykke på og ikke. Du taster inn et referansenummer, og skal printe ut boardingkort og klistrelapp til bagasjen. Når du har klistret på bagasjen, leverer du fra deg bagasjen. Du kan gå til en skranke som er tom og hvor du gjør det hele selv. Er bare å scanne strekkoden på klistremerket og sende avgårde på båndet. Hvis ikke kan du gå til en bemannet skranke. Når bagasjen er levert går du til sikkerhetskontrollen. Ved inngangen til sikkerhetskontrollen, må du vise billett. (Print gjerne ut billetten hjemme, hvis du har mulighet. Tror ikke det holder med bare referansenr. da de gjerne skal scanne billetten din. ) Du legger jakke, håndbagasje og ting som eventuelt vil pipe, i en plastboks. Du drar med deg den bortover, til det er din tur gjennom kontrollen. På andre siden kommer tingene dine ut igjen. Etter det kan du bare gå rett til gate. Hvilken gate du skal gå til står gjerne på informasjonstavlene. Så er det bare å sette seg ned og vente med de andre. Når boarding starter må du ha billetten din klar. Når billetten din er scannet er det bare å gå ombord i flyet og finne plassen din:) Anonymous poster hash: d00cb...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Del Skrevet 7. juni 2013 Når du ankommer flyplassen finner du en automat. Det er tydelig på skjermen hva du skal trykke på og ikke. Du taster inn et referansenummer, og skal printe ut boardingkort og klistrelapp til bagasjen. Når du har klistret på bagasjen, leverer du fra deg bagasjen. Du kan gå til en skranke som er tom og hvor du gjør det hele selv. Er bare å scanne strekkoden på klistremerket og sende avgårde på båndet. Hvis ikke kan du gå til en bemannet skranke. Når bagasjen er levert går du til sikkerhetskontrollen. Ved inngangen til sikkerhetskontrollen, må du vise billett. (Print gjerne ut billetten hjemme, hvis du har mulighet. Tror ikke det holder med bare referansenr. da de gjerne skal scanne billetten din. ) Du legger jakke, håndbagasje og ting som eventuelt vil pipe, i en plastboks. Du drar med deg den bortover, til det er din tur gjennom kontrollen. På andre siden kommer tingene dine ut igjen. Etter det kan du bare gå rett til gate. Hvilken gate du skal gå til står gjerne på informasjonstavlene. Så er det bare å sette seg ned og vente med de andre. Når boarding starter må du ha billetten din klar. Når billetten din er scannet er det bare å gå ombord i flyet og finne plassen din:)Anonymous poster hash: d00cb...4bf Ikke billett, men boardingkort. De aller fleste flyselskap lar deg sjekke inn på nett, men Norwegian f.eks. gjør ikke det.Anonymous poster hash: 10759...a8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå