AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg er 10+5, og har fra før har disse berømte stikningene som jo er normalt, samt typisk ubehag i underlivet generelt(spesielt rett under magen). Det var jo livmoren som strakk seg regner jeg med. Det har jeg mye mindre av nå(og ingen stikninger lengre) - men jeg har istedetfor ubehag(ikke sterke smerter) i selve skjeden. Og jeg har lett litt på nett for å se hva det skyldes, men da nevnes bare stikninger/underlivet/mage og ikke selve skjeden. Det kjennes ut som det er "øverst" i skjeden(kanskje livmortapp?) og går nedover ytre delen mot skjedeveggen om man kan si det slik. Varer ikke kjempelenge av gangen, og jeg blør ikke - men; er dette like vanlig symptom som disse stikningene og generelle murringer/vondt i selve underlivet? I mine yngre dager kunne jeg få noen sinnsyke smerter i selve livmortappen, som om en kniv stakk opp - og det er slettes ikke på den måten. Nå er det mer en lett stråling/murring helt lokalt i skjeden. Noen som vet? Anonymous poster hash: 96f22...7d6
lykkestor Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Slik hadde jeg også! Var innom legevakten og ingen fant noe galt. Var igjen hos legen og fikk ultralyd igår og der var alt som det skulle være. Han fortalte at livmoren strakk seg og bånedene som holdt den(? rett meg om jeg sier feil) gjorde at det ble vondt. Absolutt ikke farlig ifølge min lege og legevakten:-)
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Ultralyd hos legen, faktisk? Er det fordi de tilfeldigvis har apparat til invendig UL? (litt sidesp.mål)..... Jeg har fått henvisning til gynekolog(for litt forskjellig, ikke ubehaget), men det hadde jo vært enklere om man bare kunne tatt det hos legen Hvordan vil du forøvrig beskrive smertene? Jeg synes det virker så rart at livmorstrekning skal gjøre vondt bare i skjeden, men igjen så synes jo jeg hele konseptet graviditet føles veldig rart, da Anonymous poster hash: 96f22...7d6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Å herregud.. Jeg har hatt dette nå og da i hele svangerskapet, og hver gang jeg prøvde å søke på det så skrev folk "ligamentsmerter, helt vanlig!" Men nei. Det er IKKE ligamentsmerter, fordi det føles som om det stikker opp i livmoren, litt som strikkepinner, opp i livmortappen og pulserende? Iallefall sånn det kjennes som meg. Etter mye om og men tror jeg jeg har kommet frem til at det må være det som kalles lightning crotch. Google det, folk skriver mye om det jeg har hatt masse ligamentsmerter, så heftig at jeg har måtte dra hjem fra jobb, ligge som ei krøkke på gulvet og bare vente.. mye våken om natten pga det også... Men dette er annerledes, opp i skjeden altså. Anonymous poster hash: 07466...f2e
Susa Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Jeg hadde litt av de smertene i første trimester. Gjorde vondt å ha sex, særlig hvis mannen var litt for ivrig i "støta" sine. Men det ga seg etter hvert, husker ikke helt når, men det var nok ikke noe etter uke 12-13.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Å herregud.. Jeg har hatt dette nå og da i hele svangerskapet, og hver gang jeg prøvde å søke på det så skrev folk "ligamentsmerter, helt vanlig!" Men nei. Det er IKKE ligamentsmerter, fordi det føles som om det stikker opp i livmoren, litt som strikkepinner, opp i livmortappen og pulserende? Iallefall sånn det kjennes som meg. Etter mye om og men tror jeg jeg har kommet frem til at det må være det som kalles lightning crotch. Google det, folk skriver mye om det jeg har hatt masse ligamentsmerter, så heftig at jeg har måtte dra hjem fra jobb, ligge som ei krøkke på gulvet og bare vente.. mye våken om natten pga det også... Men dette er annerledes, opp i skjeden altså. Anonymous poster hash: 07466...f2e Jeg har søkt litt på google, men finner bare disse "vondt i underlivet/magen/stikninger" osv - og ingenting om i selve skjeden egentlig. Legg gjerne ved link om du husker hvor du fant det, hadde vært greit lese litt om hva det egentlig er for noe Det føles kanskje noe i duren som det du forklarer, men jeg har ikke så vondt som du(assosierer det ikke med strikkepinner - det kjenner jeg derimot godt igjen fra menssmerter i tenår/tidlig 20 år...huff). Mitt ubehag er lett strålende nedover i skjeden i selve veggen, akkurat som det kjennes i de ytre kjønnsleppene i "sluttfasen", ikke oppover i underlivet som jeg følte stikningene kanskje var mer. Har det heldigvis ikke hele tiden - og har ikke hatt det lenge. Ble mer overrasket over at det føltes annerledes enn de vanlige "ubehagene" i underlivet som var mest de første ukene. Anonymous poster hash: 96f22...7d6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #7 Skrevet 8. juni 2013 Ja søkte du på "lightning crotch"? Det var det jeg beskrev, som det kalles. Anonymous poster hash: 07466...f2e
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #8 Skrevet 8. juni 2013 Ja søkte du på "lightning crotch"? Det var det jeg beskrev, som det kalles. Anonymous poster hash: 07466...f2e Jeg søkte på det, men dette virket å være en annen type smerter - og det forekommer når man har vært gravid mye lengre fordi babyen sparker/presser i nerver/andre steder. Jeg er bare nesten 11 uker, så er ikke dårlig plass der enda - og smertene liknet heller ikke på det jeg beskrev, iallefall ikke det jeg leste om Anonymous poster hash: 96f22...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå