AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Jeg er en dame på 30 år som er vant til at menn snur seg etter meg, men jeg er ikke ute etter noe nytt forhold og syns ofte det er litt plagsomt. Jeg tar en rutebåt til jobben hver dag og på den båten er det en mann som jeg tror har et godt øye til meg. Vi har aldri snakket sammen, og jeg har ikke oppmuntret han på noe vis, men det virker som han alltid ser etter meg når han kommer om bord. Han er en del eldre enn meg, men er en flott mann som ser veldig hyggelig ut. Så oppdaget jeg tilfeldig at han har vært inne og sett på profilen min på Linked-in. Vet ikke hvordan han har funnet navnet mitt, og jeg syns det var litt ekkelt at han har sporet meg opp på den måten. Det ligger ikke så mye info om meg på nettet, men nok til at han kan finne ut hvor jeg jobber og hvor jeg bor. Jeg sjekket også opp hans navn og ser at han er en aktiv familiefar med mange interesser. Er det normalt at man snoker på nettet etter folk på denne måten? Burde jeg prøve å finne ut hva han er ute etter eller skal jeg late som ingenting? Er dette noe å bekymre seg for? Anonymous poster hash: dc1bd...0aa
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Han er vel bare litt betatt av deg. Ville ikke bekymret meg noe over det.Anonymous poster hash: 3414d...c0c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Hvordan kan du se at det er han som har søkt på deg på Linked-in? Anonymous poster hash: 4cce2...74f
Glitnir Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Litt Google-søk og titting på profiler ville ikke bekymret meg. Det er svært normalt å søke opp opplysninger om hva som helst man er nysgjerrig på, uten å mene noe mer med det. At han er nysgjerrig på hva dama han ser på ferga hver dag jobber med, betyr IKKE at du har en stalker etter deg.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Hvordan i all verden har han funnet deg på LinkedIn, når dere ikke kjenner hverandre, ikke har pratet sammen eller noe? Hvordan vet han hva du heter? Anonymous poster hash: 6fefe...227
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Utrolig nok, er dette veldig normalt i dag. Det er slettes ikke få som graver rundt for å finne navn, og således alt om vedkommende det er mulig å finne på nettet. Det er ofte lettere enn en skulle ha forestilt seg. Hvordan han klarte det i akkurat dette tilfelle, vet jeg jo naturligvis ikke da. Det er jo stalking, inntil en viss grad, men sannsynligvis helt uskyldig. Foreløpig ikke så mye jeg ville ha bekymret meg så mye over. Anonymous poster hash: b1a4d...a71
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Man trenger ikke være detektiv for å finne hva folk heter når man kan søke på nettet. En liten logo fra firmaet du jobber i er nok til å avsløre deg. Mange går rundt med jakker og vesker som de har fått i gave fra jobben. Så er det bare å søke opp firmaet og se på bilder fra diverse infosider. Så har man plutselig et navn og da er resten enkelt. Så hvis det ligger pene bilder av deg på nettet kan han kose seg med dem. Og folk er nysgjerrige og bruker nettet til å søke opp mye rart. Sannsynligvis er han en harmløs fyr. Men hvis du ser ham hver dag kan du jo si hei og smile litt, så finner du fort ut om hva han er ute etter. Det er en merkelig verden vi har fått. Vi snakker ikke med noen hverken på båt eller buss , vi hilser ikke på folk og smiler ikke til hverandre selv om vi ser de samme folka hver dag. Men vi sjekker hverandre på nettet for å finne ut hva naboen tjener og hva dama på bussen jobber med. Anonymous poster hash: dc1bd...0aa
Hoppetaujenta Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Det heter vel ikke stalking, med mindre det faktisk er litt sykelig oppførsel i det. Å ta den samme ferga er ingen forbrytelse, heller ikke å bli fascinert av en spesiell og søt person i omgivelsene. Det å sjekke opplysninger om en person, heter vel egentlig "nysgjerrighet", på godt gammeldags norsk. Stort sett er det et kompliment. Endret 7. juni 2013 av Hoppetaujenta 1
Gjest Odden Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Oj... Jeg tar 08 båten og det er kanskje du som lyser opp turen til byen Det er ikke meningen at du skal bli skremt men du skal vite at du ser flott ut! Kanskje jeg er så heldig At du en dag vil si hei :O Det er ikke store plassen vi bor på Også er jeg vel ikke sååååå gammel Men hmmmm.... Kan hende du ikke er den jeg tenker på nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå