Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lånte noen sko av en venninne for en liten stund siden, og skulle møte hun nå i helgen for å levere tilbake. (Vi bytte lånte sko da) Jeg og min samboer var med en kamerat ut en tur for en stund siden, og han kjørte. Sist uke dro vi opp til han for å hente skoene mine, men min samboer fant de ikke. Jeg vet at de lå i den bilen for jeg glemte de igjen der når vi dro derifra.

Så sier min samboer til meg ''Han har sikkert bare kastet skoene dine han'' Så ler han.. Javel? Skal jeg gå å kaste skoene hans også? Hvorfor gjør mennesker slikt? Min samboer sa også til sin kamerat rett etterpå at jeg måtte ha skoene mine, men han svarte ikke engang.. Hva hadde dere gjort? Er jeg teit som reagerer på dette?

Anonymous poster hash: c93c9...3bc
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sjønner ikke helt hva du skriver. Du sier venninna di hadde skoene dine og plutselig lå de i bilen til kompisen? Hvordan havnet de der om venninna di hadde skoene dine?

Gjest iGirl
Skrevet

Du glemte igjen skoene til venninna di i bilen til en kamerat ?

Da må du spørre venninna di hvor hun kjøpte de skoene slik at du kan kjøpe et nytt par til henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min venninne bytte lånte sko etter en bytur. Min samboer, en kamerat av han og jeg skulle ut en dag og jeg brukte min venninnes sko, men byttet iløpet av kvelden og la igjen skoene i bilen til min samboers kamerat.

AnonymBruker
Skrevet

Du glemte igjen skoene til venninna di i bilen til en kamerat ?

Da må du spørre venninna di hvor hun kjøpte de skoene slik at du kan kjøpe et nytt par til henne.

Hun husket ikke hvor de ble kjøpt, men jeg skulle gi hun 400,- for de og da var det greit. Så det har ordnet seg, men det er jo trossalt han som har kastet de selv om jeg flere ganger nevnte at jeg måtte ha skoene mine og han visste om dette! Jeg gir selvfølgelig penger til min venninne for skoene etterpå, men på en annen måte irriterer det meg grenseløst at han kastet de ut av det blå.

Gjest iGirl
Skrevet

Hun husket ikke hvor de ble kjøpt, men jeg skulle gi hun 400,- for de og da var det greit. Så det har ordnet seg, men det er jo trossalt han som har kastet de selv om jeg flere ganger nevnte at jeg måtte ha skoene mine og han visste om dette! Jeg gir selvfølgelig penger til min venninne for skoene etterpå, men på en annen måte irriterer det meg grenseløst at han kastet de ut av det blå.

Jeg forstår at du blir irritert på kameraten din fordi han kastet skoene. Saken er at siden du la de igjen (han spurte vel ikke om å låne dem?) kan du ikke forvente at han skal oppholde skoene for deg. Hvor lenge drøya du før du tok kontakt og ville hente de? Du skriver "en stund tilbake", hvis det er snakk om et halvår kan jeg (på en måte) forstå kameraten din. (uten at det betyr at jeg ville gjort det samme)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du blir irritert på kameraten din fordi han kastet skoene. Saken er at siden du la de igjen (han spurte vel ikke om å låne dem?) kan du ikke forvente at han skal oppholde skoene for deg. Hvor lenge drøya du før du tok kontakt og ville hente de? Du skriver "en stund tilbake", hvis det er snakk om et halvår kan jeg (på en måte) forstå kameraten din. (uten at det betyr at jeg ville gjort det samme)

Jeg la de igjen og derfor er det for meg en selvfølge at jeg betaler skoene. Min samboer kontaktet han dagen etter. Dette er en veldig god venn av min samboer. Min kamerat sa heller aldri at han hadde kastet de, men bare overser spørsmål som innebærer det temaet.. Rundt en uke etter dro vi opp for å hente skoene.

Skrevet

Hæ, sånt går da vel ikke an!? Man kaster da ikke ting noen har glemt igjen hos seg?? For en dårlig kompis!! Jeg syns det høres helt merkelig ut at han bare ignorerer spørsmål om det også. Det må vel gå an å presse han til å svare på hva som er skjedd med skoene?

For å si det sånn - jeg hadde blitt kjempesur hvis jeg hadde vært deg!!!

Gjest iGirl
Skrevet

Jeg la de igjen og derfor er det for meg en selvfølge at jeg betaler skoene. Min samboer kontaktet han dagen etter. Dette er en veldig god venn av min samboer. Min kamerat sa heller aldri at han hadde kastet de, men bare overser spørsmål som innebærer det temaet.. Rundt en uke etter dro vi opp for å hente skoene.

hvis dere tok kontakt dagen etter er det veldig dårlig gjort av han å kaste de.

AnonymBruker
Skrevet

Grådig dårlig gjort er det å bare kaste skoene uansett.
Hensynsløst og uansvarlig. Korttenkt og naivt. Forstår veldig godt hvorfor du reagerer, ts.

Håper ikke venninnen tok det dårlig da, og lot det gå utover deg på noen måter.

Penger er jo ikke nødvendigvis helt det samme, men det er jo noe som gjør det bedre, helt klart, men om skoene f.eks ble kjøpt en stund tilbake på salg av et lite sortiment, er det jo ikke sikkert hun kunne skaffe seg dem på nytt.

Passer det seg mon tro, å si "Noe gjør man bare ikke, uavhengig av årsak" her ?

Anonymous poster hash: 8da8e...225
Skrevet

Dette er kverulering. Med normal og allmenn folkeskikk , kaster man ikke tingene til andre fordi de er gjenglemt hos deg.

Skrevet

Enig med lulle over. Man kaster da ikke andres ting!

Gjest iGirl
Skrevet

Dette er kverulering. Med normal og allmenn folkeskikk , kaster man ikke tingene til andre fordi de er gjenglemt hos deg.

Jeg er HELT enig, jeg mener bare at man ikke kan forvente at kameraten skulle oppbevare skoene hvis det hadde vært slik at TS først tok kontakt etter lang tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg reagerer på er at det er bestekameraten til min samboer. Han pleier ofte å være her, og de har aldri kastet hverandres ting før så at han skal kaste mine ting syntes jeg rett og slett er unødvendig. Skoene hadde hun kjøpt for lenge siden, og de var ikke av stor verdi, veldig slitte, men det var uansett sko så jeg betaler hun for disse. Det er en selvfølge for meg, men samtidig syntes jeg nesten han skal betale tilbake dette til meg om det er slik at han bare kaster skoene mine!

Skrevet

Jeg hadde forlangt et svar fra kompisen; har han kastet skoene eller ikke?

Skrevet

Jeg er HELT enig, jeg mener bare at man ikke kan forvente at kameraten skulle oppbevare skoene hvis det hadde vært slik at TS først tok kontakt etter lang tid.

Jo det kan man faktisk forvente. Hvorfor? Fordi det kunne være at den som hadde glemt tingene, ikke viste hvor. Kameraten burde istedet ha ringt ts og sagt at skoene lå i bilen hans.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte han en melding nå og sa at skoene måtte jeg nesten ha nå. Dermed fikk jeg svar ''Jeg har ikke sett skoene dine, de ligger ikke i bilen her''

Neinei...

Gjest iGirl
Skrevet

Jo det kan man faktisk forvente. Hvorfor? Fordi det kunne være at den som hadde glemt tingene, ikke viste hvor. Kameraten burde istedet ha ringt ts og sagt at skoene lå i bilen hans.

Nå ser vi ikke for oss samme scenario. Jeg snakker om at TS mangler et par sko som hun har lagt igjen et sted. Kameraten finner et par sko i bilen sin som han ikke kjenner til. Han har ikke hørt noe om at noen savner et par sko. Han kaster disse.. si.. 6 mnd etter at han fant de. Deretter ringer TS og sier at hun mangler et par sko hun la igjen i bilen hans.. han kan da ikke klandres for å ha kastet de.

DET var det jeg mente :)

Slik som TS forklarer det her er jeg enig med dere andre, han burde ikke ha kastet de:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...