Gå til innhold

Hvor mye valpefor? Kjøpe inn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye valpefor bør jeg kjøpe å "ha på lager" ? Skal bruke royal canin mini junior, valpefor for hunder som blir opp til 10 kg som voksne til de er 10 mnd gamle. Min hund blir opp til 5 kg. Bør jeg kjøpe 4-5 sekker? Eller blir det for mye? Hver sekk er 8 kg. Liker å planlegge litt slik at jeg ikke går tom for for. Bor på ett tettsted med bare en dyrebutikk. Veterinæren selger et annet for så hvis dyrebutikken er tom kan vi bli i beit for for.

Anonymous poster hash: 85f20...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok bare kjøpt en sekk til å begynne med, du ser det jo god tid i forveien når det er på tide å kjøpe nytt før det blir helt tomt. Dyrebutikkene sørger jo ofte for å ha inne nok for selv, fremfor å gå tom på ubestemt tid. Hvis det er en liten rase skal de jo ikke ha så store mengder heller, så en sekk på åtte kg vil jo holde en stund. Er det samme for som valpene får hos oppdretter? Hvis ikke ville jeg ihvertfall ikke kjøpt mye i tilfelle valpen reagerer på det.

Gjest Spiderpig
Skrevet

Er ikke noe særlig å lagre fòr over lang tid. En 8kg sekk holder nok et par mnd til.en så liten hund.

Kjøp en sekk, og når den begynner å bli tom så kan du kjøpe en ny. :)

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Du bør kjøpe en sekk først, slik at du er sikker på at fôret er det riktige for valpen din, og at han liker det. Kjøper du en og en sekk er sjansen også større for at fôret er friskt og ferskere enn om du skal lagre 10 sekker på loftet i et år liksom. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i dyrebutikk og RC mini junior og adult er de forene det virkelig går mest av. Også disse vi bestiller inn flest av, og har ikke opplevd at disse har gått tom noen gang. Er det ikke mer av 8 kg sekken, så er det sikkert av 2 kg sekken, og foret er jo det samme, bare i mindre forpakning. Vi pleier også å få inn for ca hver uke, så om butkken skulle være tom, er det nok ikke mange dagene før butikken får det inn igjen.

For å unngå at butikken er tom når du trenger kan det være lurt å ikke kjøpe rett før påske, jul og andre helligdager, da skal plutselig ALLE ha for.

Og hvis du bare skal ha én hund, men vil kjøpe sekkene på 8 kg, vil jeg anbefale å ha ei tett fortønne som du kan oppbevare foret i. Og så oppbevarer du for for ca ei uke i en annen beholder og kan gi for fra denne hver dag. Da vil foret i fortønna holde seg friskere lengre, og beholde mer smak og lukt.

Anonymous poster hash: a13cb...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...