livingdoll Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Kjæresten min og jeg vil flytte sammen. Leien er på 6500, dvs logisk sett skulle vi betalt 3250 hver. Han jobber 100% og har ca 16-18 utbet. Men han mener på siden jeg får 2000 fra husbanken i tillegg til lønnen min på 7-10 tusen så skal vi betale følgene hver; Meg: 2000 fra husbanken 2250 fra lønn Han: 2250 fra lønn Han mener da at de fra husbanken ikke er mine penger, de skal til husleie uansett. prøver å fortelle han at grunne til at jeg får de 2000 er fordi jeg tjener for lite og har krav på de. Han bare ser ikke ut til å forstå. Noen som skjønner HAN??!
Iysfontene Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Og dette mennesket vil du flytte sammen med? 21
Britt Banditt Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Nei, jeg skjønner ikke han. Dere skal betale samme sum, evt skal du betale mindre (med mindre han skal betale alt annet). Stå på krava. Om han er så idiot og ikke gir seg hadde jeg ikke giddi å flytte sammen med han, om jeg var deg. Vil tro det kommer verre krangler om økonomi senere, om han er så gjerrig. 7
livingdoll Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2013 Nei, jeg skjønner ikke han. Dere skal betale samme sum, evt skal du betale mindre (med mindre han skal betale alt annet). Stå på krava. Om han er så idiot og ikke gir seg hadde jeg ikke giddi å flytte sammen med han, om jeg var deg. Vil tro det kommer verre krangler om økonomi senere, om han er så gjerrig. takk folkens! nå vil han betale halve :DDDD 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Jeg vil tippe at pengene fra Husbanken forsvinner når du får samboer. Separat økonomi, men husleien din synker jo når du har en å dele utgiftene med. Du må uansett informere Husbanken om endringene!Anonymous poster hash: 4a156...e62 10
Iysfontene Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Bra, men jeg ville vært skeptisk allikevel. Om han kan finne på å foreslå slike ting, hva blir neste økonomiske diskusjon? 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Du må absolutt ta høyde for at du mister bostøtten. Anonymous poster hash: de357...eed 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Bostøtte blir beregnet ut i fra hustandens samlede inntekt, det vil si at du mister bostøtten når du flytter sammen med kjæresten din. Anonymous poster hash: ade27...2c8 4
Memoria Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Da ville jeg sagt OK til at pengene fra husbanken gikk til leie, så da blir fordelingen slik: 2000,- fra husbanken 1250,- fra lønn. Sånn er det bare. Men har det løst seg er det jo bra. Og om du nå mister støtten er det nesten bare til pass for ham og det absurde argumentet hans. Egentlig ville jeg hatt dette litt i bakholdet mtp andre diskusjoner og problemer som kan oppstå senere... Endret 7. juni 2013 av Memoria 2
livingdoll Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2013 Da ville jeg sagt OK til at pengene fra husbanken gikk til leie, så da blir fordelingen slik: 2000,- fra husbanken 1250,- fra lønn. Sånn er det bare. Men har det løst seg er det jo bra. Og om du nå mister støtten er det nesten bare til pass for ham og det absurde argumentet hans. Egentlig ville jeg hatt dette litt i bakholdet mtp andre diskusjoner og problemer som kan oppstå senere... snakket med husbanken og får for en mnd til om han flytter inn. Har vært samboere tidligere, men denne påstanden kom som ett sjokk for meg anntar han har en dårlig dag haha
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 Dette ga meg dårlige minner. Var i min ungdom arbeidsledig uten rett tid dagpenger en kort periode. Fikk derfor sosialstønad noen få måneder. Da mente min daværende samboer at jeg skulle stå for hele husleien for det var jo hans skattepenger som gikk til å betale meg! Samme mannen satt omtrent med gramvekten når vi skulle fordele penger til mat, og ba om å få igjen 5 kroner om han hadde kjøpt en brus til meg om vi var ute på tur. Anonymous poster hash: 615c3...bec
livingdoll Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2013 Dette ga meg dårlige minner. Var i min ungdom arbeidsledig uten rett tid dagpenger en kort periode. Fikk derfor sosialstønad noen få måneder. Da mente min daværende samboer at jeg skulle stå for hele husleien for det var jo hans skattepenger som gikk til å betale meg! Samme mannen satt omtrent med gramvekten når vi skulle fordele penger til mat, og ba om å få igjen 5 kroner om han hadde kjøpt en brus til meg om vi var ute på tur. Anonymous poster hash: 615c3...bec hahaha, fikk meg en grei latter
Britt Banditt Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Dette ga meg dårlige minner. Var i min ungdom arbeidsledig uten rett tid dagpenger en kort periode. Fikk derfor sosialstønad noen få måneder. Da mente min daværende samboer at jeg skulle stå for hele husleien for det var jo hans skattepenger som gikk til å betale meg! Samme mannen satt omtrent med gramvekten når vi skulle fordele penger til mat, og ba om å få igjen 5 kroner om han hadde kjøpt en brus til meg om vi var ute på tur. Anonymous poster hash: 615c3...bec For et sjarmtroll. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå