Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Angrer vilt
Skrevet

Jeg gikk ut av et vanskelig forhold for en tid siden, og har i det siste vært sammen med en fantastisk mann, som jeg så for meg resten av livet sammen med, og tydeligvis gjorde han også det samme med meg. Så oppdaget jeg at jeg fortsatt hadde noen rester av følelser igjen for eksen, mest sorg over drømmene jeg hadde hatt som aldri ville bli noe av, og da jeg snakket med han sist, gikk den fysiske kontakten mellom oss for langt. Jeg tok ikke initiativet, gjorde ingenting aktivt, men jeg skjøv han heller ikke vekk, slik jeg burde ha gjort. Han klemte meg, holdt rundt meg og strøk meg noen ganger over brystene. Jeg vet at jeg burde ha skjøvet han vekk, at jeg burde ha gått og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke gjorde det, for det er jo min nye kjæreste jeg vil ha. Jeg fortalte det til min nye kjæreste og håpet at han kunne tilgi meg, men han mente at det vi hadde sammen nå ikke var noe å bygge videre på, og jeg kan forstå han. Han vil ikke treffe meg mer, vil ikke at jeg skal ringe eller sende han meldinger.

Er det noe som helst håp? Kan det skje at han ombestemmer seg? Hvordan bør jeg best gå fram, la han være i fred eller fortelle han igjen og igjen hva jeg føler for han og hvor mye jeg angrer?

Jeg skjønner at jeg ikke fortjener han, men det føltes som om jeg hadde funnet den store kjærligheten, og jeg klarer ikke å gi slipp på han. Jeg vet at jeg har oppført meg som en idiot.

Er det noen som har erfaringer eller synspunkter å dele? (Jeg trenger ikke kritikk og vonde ord, for de klarer jeg fint å bombardere meg selv med. Har det så utrolig vondt nå, fordi jeg har gjort kjæresten min vondt!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvis du forteller kjæresten at du fremdeles har følelser for eksen forstår jeg ham godt. Kan jo ikke være særlig gøy for ham å vite dette og skulle fortsette som før. Angående hva som skjedde eller ikke skjedde fysisk mellom deg og eksen så er ikke det det viktigste, det at du møtte ham synes jeg er det som avgjør. En slik oppførsel hadde for meg vært et virkelig tillitsbrudd hvis du fortalte du ikke var ferdig med eksen.

La ham trekke seg unna, ikke mas på ham. Mulig han kommer tilbake når han har tenkt seg litt om, mulig gjør han det ikke. Jeg tror ikke du kan mase ham til å komme uansett.

• Liker 1
Gjest Ironically me
Skrevet

Hei!

Håper det går bra med deg. Jeg kan ikke spå hva han vil gjøre, men det du bør gjøre er å prøve å gå i deg selv. Prøv å finne ut av hvilke reaksjoner som førte til utfallet. Om dere finner sammen igjen, er det trygt å vite om du ble manipulert, om du er lett å manipulere, eller hva du kan gjøre for å legge fortiden bak deg.

Personlig har jeg gått ut av forhold hvor ting ikke fra fortiden ikke var avklart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han og tror deg på at det ikke skjedde noe mer? Dette burde være lettere å tilgi og komme seg over enn full sex, men det er klart at kjæresten din opplever det som et svik og at han ikke kan stole på deg. I utgangspunktet synes jeg det er grunn til håp, men det kommer jo mye an på den nåværende kjæresten din og hvor sterkt forhold dere har hatt fram til nå.

Det kan hende han ombestemmer seg, men igjen har det vel mye å gjøre med hvordan han er, tenker og takler ting. Andre har kommet seg gjennom mye mer utroskap enn dette. Jeg vet ikke hvordan det er best å gå fram når han ikke vil ha kontakt, kanskje en mellomting hvor du får sagt i fra hvor mye han betyr for deg og at du er lei deg og det å la han få litt luft til å summe seg og tenke selv. Kanskje han brøt med deg i affekt og at ting ser annerledes ut etter en stund, eller kanskje han holder fast ved prinsippene og de svekete følelsene.

Siden det ikke var mer enn som så som skjedde og du angrer, så synes jeg det er litt rart om et veldig godt forhold går til grunne over det, jeg vil si det er håp uten at jeg aner noe mer om han eller dere.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 2b1e7...c08

Gjest Angrer vilt
Skrevet

Jeg har fortalt han at det ikke skjedde noe mer, om han tror meg, vet jeg jo ikke. Ja, jeg skjønner at det er sårende å få vite at jeg fortsatt har noen følelser igjen for eksen, men følelsene jeg har for den nye kjæresten min er jo så mye sterkere, men jeg har vært altfor dårlig til å fortelle han det. Jeg vet at det var kjempedumt av meg å møte eksen, men bruddet har vært så tøft med så mye uvennskap, og jeg tenkte å prøve å "rense luften" og dermed få eksen ut av hodet. Jeg tror egentlig at jeg lyktes med det, men jeg mistet den nye kjæresten min samtidig.

Ja, jeg er antakelig lett å manipulere, og det som skjedde, var et resultat av at jeg ble manipulert. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje det kan være slik at du ennå ikke er klar for et nytt forhold og en ny mann ?

Ditt hode sier en ting, men hjertet sier noe helt annet.

Jeg forstår din nå nye ex dersom han oppdaget at samtlige spilleregler i forholdet deres ble endret over natten, og at han følte seg som en 'trøstepremie' du bare ville ha inntil din egentlige kjærlighet kunne vinnes tilbake.

Han vil kanskje også oppleve at han ble løyet til og ført bak lyset, - at du elsket en annen mer enn ham uten at du sa det, uten at dere fikk lagt rammer og snakket godt om dette for å finne løsninger.

Jeg tror kanskje det er disse føleser han som nå gikk har kjent på, og de er lite hyggelige.

De gir en opplevelse av å bare ha vært et tidsfordriv, en vente-rett.

Da vil man føle seg veldig liten, veldig ubetydelig.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

hvorfor forteller du kjæresten din at du har følelser for eksen? Når du sier at følelsene dine for kjæresten din er sterkere og det er han du vil være sammen med.

Jeg har også følelser for min eks, min mann har for sin vil jeg tro. Det er fordi vi har hatt mange år og mye med disse personene, de har vært en del av livet vårt. Jeg sier ikke til min mann at jeg har følelser, da virker det som jeg vil ha eksen..

Tror du har surret deg bort i for mye prat om hva du føler og tenker med gamle eks til din nye eks.

Og av og til trenger man ikke fortelle alt... selv om jeg er sterkt imot utroskap (opplevd det selv på det groveste, )

Gjest Angrer vilt
Skrevet

Ja, hvorfor fortalte jeg han om de små følelsene jeg fortsatt har for eksen, og som egentlig ikke betyr noe, for jeg har ikke tenkt å gjøre noe med dem uansett, annet enn å la dem sakte dø hen. Det var vel fordi min nye kjæreste og nå eks også har vært min nærmeste venn og støttespiller, og fordi jeg er tvers gjennom åpen overfor han.

Antakelig er det riktig at jeg ikke enda var klar for noe nytt forhold, og det er en av grunnene til at jeg har vært tilbakeholden med å fortelle min nye kjæreste om hvor sterke følelsene mine for han er, i tillegg til at jeg har vært redd for å si for mye, redd for å bli avvist fordi han kanskje skulle synes at det var skummelt at jeg følte så mye for han. Istedenfor har jeg endt opp med å bruke han som "terapeut", la han ta del i alt det vanskelige jeg opplever og jeg har fått uvurderlig hjelp av han. Kanskje var bare det som skjedde da jeg møtte eksen toppen av isfjellet, som gjorde at han gikk fra meg, jeg vet ikke, og når han ikke vil snakke med meg, får jeg vel aldri vite det heller. Jeg er så lei meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...