Gå til innhold

Noen som har handlet på New Look?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kikket litt der inne,og har sett noen ting jeg har lyst til å bestille,men lurer på hvordan klærne deres er?

Om det er veldig dårlig kvalitet eller er den helt ok?

Anonymous poster hash: 11ea6...ba9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ELSKER New Look. Er innom hver gang jeg er i England. Det er overraskende billig (men så er det jo England da, og der er ikke prisene høye), men klærne holder seg kjempefint. Har en fake skinnjakke derfra som er dødsstilig og den kosta 36 pund da jeg kjøpte den. I underkant av 360 kr altså. New Look har også noen shorts som sitter tett men som ikke er altfor korte likevel, slik som er den irriterende trenden her i Norge atm. Har også sko derfra, men de klarte jeg selv å ødelegge ved å tryne i en busstrapp (og drite meg selv loddrett ut i samme slengen). Smykker har jeg óg, og blir de oppbevart som smykker kjøpt i slike klesbutikker skal (på soverommet hvor det er kaldt og mørkt) så holder de seg helt fint. Har diverse t-skjorter og topper som også holder seg veldig fint + en blodrød jeans som ikke har falmet i det hele tatt hele det året jeg har hatt den. Sitter som et skudd gjør den óg.

Nå holder de fleste av klærne mine seg veldig fint da, siden jeg jobber i klesbutikk og vet mye om hvordan jeg skal behandle og vaske dem, og det er egentlig alfa omega når det kommer til holdbarheten på klær. Men jeg vil anbefale New Look. :)

Endret av Memoria
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke testet noen av klærne derfra, men jeg syns kvaliteten på veskene og lommebøkene er veldig dårlig. Det kjennes ofte ut som at de er limt sammen framfor å være sydd sammen, og de kjennes veldig plastikkaktig ut. Det kan være jeg har hatt veldig uflaks, men jeg liker ikke så godt de tingene jeg har kjøpt.

Anonymous poster hash: ad8e7...dee
Gjest Tirkes
Skrevet

Har litt både-og erfaring.

Har som siste poster kommet ut for gjenstander som føles veldig... Vel, det kan få Nille til å føles eksklusivt. Men dette har vært "dirt cheap" ballerinasko, en tote-bag og et belte. Jeg har aldri hatt noen andre problemer med klærne deres, annet enn at mange t-skjorter og jerseykjoler er i veldig tynt stoff, så hvitt og lysegult = påbergne at man må ha plagg under.

Men jeg har også en fake skinnjakke derfra, et par svarte pumps med litt platå foran, og to jeans som jeg elsker og som jeg har gjort mitt beste for å slite ut - uten å lykkes etter snart to år.

Rimelig og morsom butikk. Men bomkjøpene mine ble gjort via nett, så det er en av de butikkene som er på "must"-lista når jeg er i UK.

AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg at jeg skal ta sjansen på å bestille noe også se :)

Min erfaring er at de fleste billige klesbutikker har litt både og.Noe er bra og noe er veldig dårlig.

Skal dessverre ikke til England i nærmeste fremtid så blir nok å bestille på nett for min del :)

Skrevet

Jeg har handlet der ganske mye, synes de har mye fint. Har ikke inntrykk av at kvaliteten på klærne er dårlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har handlet der ganske mye, synes de har mye fint. Har ikke inntrykk av at kvaliteten på klærne er dårlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Samme her!!

Elsker den butikken!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER New Look. Er innom hver gang jeg er i England. Det er overraskende billig (men så er det jo England da, og der er ikke prisene høye), men klærne holder seg kjempefint. Har en fake skinnjakke derfra som er dødsstilig og den kosta 36 pund da jeg kjøpte den. I underkant av 360 kr altså. New Look har også noen shorts som sitter tett men som ikke er altfor korte likevel, slik som er den irriterende trenden her i Norge atm. Har også sko derfra, men de klarte jeg selv å ødelegge ved å tryne i en busstrapp (og drite meg selv loddrett ut i samme slengen). Smykker har jeg óg, og blir de oppbevart som smykker kjøpt i slike klesbutikker skal (på soverommet hvor det er kaldt og mørkt) så holder de seg helt fint. Har diverse t-skjorter og topper som også holder seg veldig fint + en blodrød jeans som ikke har falmet i det hele tatt hele det året jeg har hatt den. Sitter som et skudd gjør den óg.

Nå holder de fleste av klærne mine seg veldig fint da, siden jeg jobber i klesbutikk og vet mye om hvordan jeg skal behandle og vaske dem, og det er egentlig alfa omega når det kommer til holdbarheten på klær. Men jeg vil anbefale New Look. :)

Litt OT, men kan du ikke dele noen tips for at klærne skal holde seg lengst mulig?

Anonymous poster hash: 8d232...ef4

• Liker 2
Gjest Novacane
Skrevet

Jeg har også litt blandede erfaringer, egentlig.. ganske dårlig hittil :P kan være jeg som har vært uhelig med de plaggene jeg har kjøpt derfra, men alt jeg har kjøpt har gått i stykker, sømmene faller fra hverandre, knapper detter av osvosv, og det er ikke lenge siden jeg kjøpte det. Veldig synd for de har masse fint der! :)

Skrevet

Jeg har bare vært fornøyd med det jeg har kjøpt i butikken og på nett. Husk at du må betale toll dersom du handler for over 200 kr fra nettet..

Skrevet

Jeg har vært innom noen butikker i England, og du får det du betaler for..

Gjest dette
Skrevet (endret)

Det er en av mine favorittbutikker i Storbritannia. Kavliteten er nok varierende - men jeg har hatt gode opplevelser. Jeg kjøpte noen behagelige, billige pensko der til 2- 300 kr (20-30 pund). Jeg kjøpte en finstrikka strechgenser der som varte i et par år uten å rakne eller krympe ( kjøpte "helt lik" på Primark, men den raknet fort - ikke overraskende, for Primark har ofte dårlig kvalitet, utenom stretchjeansene). Jeg kjøpte en t-skjorte i 100% bomull med noen hekla blondedetaljer på, og den har jeg hatt i tre år. Såklart har den falma noe, men den er fortsatt fin i passformen.

Ellers må jeg anbefale Dorothy Perkins - det er omtrent samme prisklasse, samme kvaitet og ikke minst: FLATTERENDE KLÆR! :)

Endret av dette
Skrevet

Litt OT, men kan du ikke dele noen tips for at klærne skal holde seg lengst mulig?

Klart jeg kan! Var det noe spesielt du lurte på, eller bare på generell basis?

Av generelt kan jeg dele noe jeg sier til alle kunder: ikke bruk tøymykningsmiddel - og spesielt ikke på jeans. Helst ikke i det hele tatt. Klærne blir tilgjort myke og lukter kanskje blomster og hva det nå måtte være, men skyllemiddel dreper strechen i klær og gjør at de blir pløsete og mister passformen. Dette er jo et spesielt kjent problem med jeans, så: vreng dem, vask uten tøymykner og helst på 30 grader. Du kommer til å merke SÅ forskjell.

Ellers er det et godt tips dette jeg nevnte med smykker. De fleste såkalte billigkjedene har nikkel i smykker, og selv om det følges en faktisk FN-konvensjon for bruk av nikkel i smykker og dette blir overholdt, vil ikke beskyttelseslaget tåle alt. Fukt er fyfy, og å ha smykker liggende på badet er som å be om bråk. Opphold de på et tørt, mørkt sted når de ikke er i bruk - et soverom feks. Her vil du også merke forskjellen over tid, og varigheten på smykkene blir lengre og bedre.

Det er mange som sliter med nupper, og her kan det være vanskelig å finne et fasitsvar. Tenk over i hvilke sammenheng du bruker plagget - feks hva du er borti i løpet av en dag. Visse klær kan rett og slett ikke brukes i visse sammenhenger. Og viktigst av alt, men som jeg vet høres rart ut (og jeg har fått noen rare blikk når jeg har tipset om dette, men det er faktisk sant): noen personer nupper mer enn andre. Det ligger i kroppen rett og slett. Selv er jeg heldig og sliter ikke med nupping, mens min kollega - som har samme genser og bruker den i samme sammenhenger - typ på jobb og liknende - får nupper veldig lett.

Har du tørr hud som reagerer veldig lett, så unngå Akryl. Akryl brukes mye og det er billig, og dersom du ikke er en nuppeperson kan det holde seg fint over tid. Men Akryl har den store ulempen at det puster dårlig og huden får dårlig med oksygentilførsel. Selv reagerer huden min kaftig dersom jeg bruker mye Akryl over tid. Det finnes også fordeler med Akryl, først og fremst at det tørker kjempefort så dersom du har en Akryl-cardigan (slike som jeg er avhengige av) som du kanskje bruker som ytterjakke, så kan dette vaskes en dag og brukes allerede neste (som oftest).

Sååå ja. Det var det jeg kom på akkurat nå. Disse er de tipsene jeg oftest gir, og som kunder setter størst pris på. Det er veldig nyttig å kunne. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg kjøper stort sett billige klær. Både på nett og i butikk og jeg syns klærne i stort sett alle butikkene holder seg godt. Sliter egentlig lite på klærne mine og skjønner ikke helt hva jeg gjør rett :)

Noen plagg bruker jeg mye og opplever stort sett ikke at plagg som er billige taper seg. Har hatt noen negative opplevelser, som at stoffet ser billig ut eller at en glidelås ikke fungerer etter kort tid.

Men måtte bare spørre før jeg bestiller :)

Dorothy perkins har jeg bestilt endel fra og de er stort sett bra, men litt varierende der også. Veldig mange fine kjoler i hvert fall :)

• Liker 1
Skrevet

kjøpte en highwaist shorts og en vest der nettopp. har ikke fått brukt det enda, men virker som det er helt vanlig kjedebutikk-kvalitet på det :)

AnonymBruker
Skrevet

Av generelt kan jeg dele noe jeg sier til alle kunder: ikke bruk tøymykningsmiddel - og spesielt ikke på jeans. Helst ikke i det hele tatt. Klærne blir tilgjort myke og lukter kanskje blomster og hva det nå måtte være, men skyllemiddel dreper strechen i klær og gjør at de blir pløsete og mister passformen. Dette er jo et spesielt kjent problem med jeans, så: vreng dem, vask uten tøymykner og helst på 30 grader. Du kommer til å merke SÅ forskjell.

Ellers er det et godt tips dette jeg nevnte med smykker. De fleste såkalte billigkjedene har nikkel i smykker, og selv om det følges en faktisk FN-konvensjon for bruk av nikkel i smykker og dette blir overholdt, vil ikke beskyttelseslaget tåle alt. Fukt er fyfy, og å ha smykker liggende på badet er som å be om bråk. Opphold de på et tørt, mørkt sted når de ikke er i bruk - et soverom feks. Her vil du også merke forskjellen over tid, og varigheten på smykkene blir lengre og bedre.

Det er mange som sliter med nupper, og her kan det være vanskelig å finne et fasitsvar. Tenk over i hvilke sammenheng du bruker plagget - feks hva du er borti i løpet av en dag. Visse klær kan rett og slett ikke brukes i visse sammenhenger. Og viktigst av alt, men som jeg vet høres rart ut (og jeg har fått noen rare blikk når jeg har tipset om dette, men det er faktisk sant): noen personer nupper mer enn andre. Det ligger i kroppen rett og slett. Selv er jeg heldig og sliter ikke med nupping, mens min kollega - som har samme genser og bruker den i samme sammenhenger - typ på jobb og liknende - får nupper veldig lett.

Har du tørr hud som reagerer veldig lett, så unngå Akryl. Akryl brukes mye og det er billig, og dersom du ikke er en nuppeperson kan det holde seg fint over tid. Men Akryl har den store ulempen at det puster dårlig og huden får dårlig med oksygentilførsel. Selv reagerer huden min kaftig dersom jeg bruker mye Akryl over tid. Det finnes også fordeler med Akryl, først og fremst at det tørker kjempefort så dersom du har en Akryl-cardigan (slike som jeg er avhengige av) som du kanskje bruker som ytterjakke, så kan dette vaskes en dag og brukes allerede neste (som oftest).

Sååå ja. Det var det jeg kom på akkurat nå. Disse er de tipsene jeg oftest gir, og som kunder setter størst pris på. Det er veldig nyttig å kunne. :)

Jippi, takk!

AnonymBruker
Skrevet

Bare husk på de engelske størrelsene. Jeg presterte å kjøpe bukser i størrelse 12 når jeg egentlig bruker 8 og 10. Det var litt kjipt.

Anonymous poster hash: 22962...2ac
Skrevet (endret)

Hvordan bør man helst vaske bukser for at de skal holde seg best mulig, altså ikke falme? Jeg vrenger mine allerede og vasker de på 30 grader, og prøver å ikke vaske de alt for ofte. Har noen bukser, vel, egentlig er det vel leggings, som er superstretchy; men da falmer så lett! Og så tiltrekker de seg støv som en støvkost! Hjelper ikke å bruke klesrulle, etter to minutter er de like støvete igjen.

Endret av Miah
Skrevet (endret)

Jippi, takk!

Bare hyggelig. :)

Hvordan bør man helst vaske bukser for at de skal holde seg best mulig, altså ikke falme? Jeg vrenger mine allerede og vasker de på 30 grader, og prøver å ikke vaske de alt for ofte. Har noen bukser, vel, egentlig er det vel leggings, som er superstretchy; men da falmer så lett! Og så tiltrekker de seg støv som en støvkost! Hjelper ikke å bruke klesrulle, etter to minutter er de like støvete igjen.

Du må bite deg merke i hvilke stoffer buksene og leggingsene dine er laget av. Ulike stoffer vaskes på ulik måte. Dersom du følger vaskelappen og du ser at resultatet ikke er tilstrekkelig, så søk opp de stoffene buksene og leggingsene dine er laget av. Jeg ville også gjort butikken oppmerksom på problemet, dersom det er en spesiell butikk du handler i hvor du ser at leggingsene deres har dette problemet. Dette er noe de kan ta videre og informere om oppover i systemet (det gjør hvertfall vi hvis vi får mange klager på et spesielt plagg).

Ellers kan jeg jo si at jeg har merket dette problemet spesielt hos H&M sine leggingser. De blir fort pløsete, slitte og uformelige også. Min erfaring er at strechen deres falmer for lett og ikke sitter bra nok. Dette har jeg også hørt av kunder som har kommet inn der jeg jobber, som sammenlikner våre klær med andre butikker og som er så koselige og hyggelige nok til å informere om hvorfor de kommer til akkurat oss. Det setter vi veldig pris på å høre.

Jeg har ikke lyst til å si hvor jeg jobber siden jeg anser det som privat, men jeg vil hvertfall anbefale deg å ta en tur rundt i de kleskjedene som tilbyr basisplagg og prøve ut ulike varianter slik at du finner rette type for deg. Det er heller ikke feil av deg å reklamere etter et par vask dersom du ser at produktet ikke holder mål (såfremt du har fulgt vaskeinstruksjonen på plagget). :)

Og edit: det er flott at du ikke vasker klærne altfor ofte. Mange innbiller seg at et plagger er skittent etter et dags bruk og hiver dem i vaskemaskinen og da er det klart at plagget ikke holder i lengden.

Og dobbel-edit: det er heller ikke galt å spørre den butikkansatte i den butikken du handler i om tips. Dette er noe det fleste av oss kan og har lyst til å dele med andre. Bare se på meg, er ikke på jobb en gang og lirer av meg vasketips :fnise:

Endret av Memoria
Skrevet

Bare hyggelig. :)

Du må bite deg merke i hvilke stoffer buksene og leggingsene dine er laget av. Ulike stoffer vaskes på ulik måte. Dersom du følger vaskelappen og du ser at resultatet ikke er tilstrekkelig, så søk opp de stoffene buksene og leggingsene dine er laget av. Jeg ville også gjort butikken oppmerksom på problemet, dersom det er en spesiell butikk du handler i hvor du ser at leggingsene deres har dette problemet. Dette er noe de kan ta videre og informere om oppover i systemet (det gjør hvertfall vi hvis vi får mange klager på et spesielt plagg).

Tusen takk! Er snakk om noen leggings fra VeroModa faktisk, de er veldig komfortable og billige, så får spørre de som jobber der neste gang jeg skal ha meg nye... må ha stretchy bukser, haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...