Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 1 år har diaré men kun på dag 2 i dag så har ikke vart lenge.

Plutselig slo det meg at nabojenta på omtrent samme alder har hatt diaré i over 2 uker. Vi er mye sammen med dem og både smokk og leker går om hverandre.

Kan dette være noe smittsomt ettersom han også plutselig har fått dette? Burde jeg oppsøke legen og sjekke først som sist eller skal jeg se an? Hva ville dere gjort?

Tenkte at hvis det er noe smittsomt så er det like greit å få avklart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diare kan jo være veldig smittsomt. Jeg ville nok holdt barna unna hverandre om en av dem hadde diare.

Kan du ikke ringe legekontoret/helsestasjon og spørre om de vil se på gutten, eller om de vil at du skal vente til f.eks over helga?

Skrevet

Hei. Etter noen dager ringte naboen til HS for å høre ang diaré, men de svarte at det ikke var unormalt og sannsynligvis "tannbæsj". Derfor tenkte jeg det sikkert gikk greit at de var sammen. Men ved nærmere ettertanke så er det jo litt snodig å konkludere med såkalt tannbæsj over telefonen..

Jeg har bestemt meg for å se an situasjonen til over helga. Om han fortsatt har diaré på mandag så ringer jeg legen og hører hva han sier :) Gutten er i fin form og bærer ikke preg av ubehag eller annet! Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å få i ham drikke, ellers er det ikke så mye hverken du eller legen kan gjøre med dette. Det er ikke vanlig å ta prøver for å undersøke hva som forårsaker diaréen før den har vart i veldig lang tid, eller det er blod og slim i den. Er den veldig løs, som i vanntynn, kan det også være fornuftig å ringe legen.

Blir han slapp eller får andre symptomer, skal du selvsagt oppsøke lege.

Anonymous poster hash: 3a7fb...36c
Skrevet

Er det farlig med slim? Han hadde litt slim i går..helt blankt..

I dag er heldigvis ikke avføringen like våt så håper det er noe som går fort over :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, slim er helt naturlig ved diarè og ikke farlig.

Anonymous poster hash: c791b...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...