Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten min ønsker barn. Han vet ikke at jeg har tatt abort for mange mange år siden, og det ønsker jeg ikke å snakke om det.

Lurer på om man kan bli lettere gravid etter man har tatt abort - eller kan det bli en utfordring? Er vel forskjell fra person til person kanskje?

Sløyfen

Anonym poster: 58792a78d31d0b3e3a0f9bfaa472e8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir nok ikke lettere gravid nei. Noen, men det er ytterst få, opplever å slite mer, i alle fall hvis de har flere aborter etter seg, men de fleste blir like fort gravid som andre. De fleste blir gravide innen ett år med aktiv prøving.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir lettere gravid hvis man nettopp har vært gravid, i det fleste tilfellene. Har det gått flere år så har det ingenting å si, er ikke sånn at hvis man har vært gravid så blir man lettere gravid igjen selv om det har gått flere år.

Jeg regner med at den graviditeten du hadde ikke var planlagt og at du ble lett gravid da (siden dere neppe prøvde å bli gravid siden du tok abort), og da kan det hende at du blir lett gravid igjen nå. Men det er umulig å vite. Men hvis det viser seg at du ble steril under den aborten (sjansen for det er minimal) så bør du jo være ærlig med din kjære.

Bare sett i gang å prøve og ikke fortvil om det tar flere mnd ;) Dra til legen etter 1 år uten å ha lykkes. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: d6baf...8f9
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at man blir lettere gravid etter en graviditet er fordi kroppen ennå er i "gravidmodus", den har ikke blitt som før igjen, og man kan ennå ha gravidhormoner i kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Man blir lettere gravid hvis man nettopp har vært gravid, i det fleste tilfellene. Har det gått flere år så har det ingenting å si, er ikke sånn at hvis man har vært gravid så blir man lettere gravid igjen selv om det har gått flere år.

Jeg regner med at den graviditeten du hadde ikke var planlagt og at du ble lett gravid da (siden dere neppe prøvde å bli gravid siden du tok abort), og da kan det hende at du blir lett gravid igjen nå. Men det er umulig å vite. Men hvis det viser seg at du ble steril under den aborten (sjansen for det er minimal) så bør du jo være ærlig med din kjære.

Bare sett i gang å prøve og ikke fortvil om det tar flere mnd ;) Dra til legen etter 1 år uten å ha lykkes. Lykke til! :)

Ser den :) Ja, er nok forskjell fra person til person. Jeg ble veldig lett gravid med overraskelse til og med tvillinger, men tok abort etter en rett avgjørelse for ca 15 år siden . Selvsagt må min kjære vite hvis problemer under svangerskapet oppstår, vi er ærlig om det. Om det ikke oppstår, trengr han ikke å vite :)

Får bare håpe på at alt går bra - har funnet den rette og vi ønsker barn sammen, så blir spennende! :) Takk!

Anonymous poster hash: 58792...8b4

Skrevet

Når man fyller ut papir i forbindelse med fødsel blir man spurt om man har vært gravid før/tatt abort før, så det blir nok stående i papirene dine.

Gjest vilma2000
Skrevet

Når man fyller ut papir i forbindelse med fødsel blir man spurt om man har vært gravid før/tatt abort før, så det blir nok stående i papirene dine.

Var akkurat dette jeg også ville påpeke. Både jordmor og lege kommer til å spørre deg om det og overfor de er det best å være ærlig. Kan jo hende det dukker opp i en legetime kjæresten din er med på og da er det vel bedre at han allerede vet det? Jeg ville hvertfall ikke tatt den sjansen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sant, det står i mine papirer at jeg har hatt en spontanabort, og det ble nevnt en gang med samboer til stede, han viste det selv om han ikke var faren. Vil anbefale å fortelle samboer det, det tilhører jo fortiden og du kan ikke endre på det. Hvis han dumper deg av den grunn er han uansett en fyr du ikke vil satse på og få barn med. Han tar et sikkert fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...