AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 på dagen sover han i vogna og vi triller litt og han sovner på 5 -10 min uten særlig mye gråt. På kvelden legger vi han i vognbagen i senga slik at vi kan rugge han, men han finner ikke roen før det har gått 30-45 min, og da gråter han også mye innimellom. Vi må ta han opp mange ganger da gråten skalerer. Vi har ingen fast leggetid på kvelden, det varierer fra mellom 20-21.30. ca. Han er nå 3,5 mnd. hvorfor er det slik? noen råd? Anonym poster: 3c33b187f550b96d5073bcc03c3d7d53
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Høres veldig vanlig ut Babyen er ofte litt sliten etter dagen, kanskje mett av inntrykk og på grensen til overtrøtt, vil ha pupp men er ikke egentlig sulten, og generelt urolig. Litt utilpass, rett og slett. Nesten alle jeg kjenner sier det samme, at babyen sovner lettere på dagen enn på kvelden, og det går over med tiden. Men det er slitsomt mens det står på. Anonym poster: 308210edac9b4cea915087cb5863b257
Orchideae Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Det går over. Det er kanskje en mager trøst men.. Her er vesla straks 8 måneder og det har gått fra å være lett, vanskelig for så å bli lett igjen... Tror mye har å gjøre med å "treffe" i forhold til hvor trøtt baby er. Du kan også starte med litt kveldsrutiner nå. Tenker ikke på at det skal innføres fast leggetid, men at du gjør ting i samme rekkefølge. Endret 7. juni 2013 av Orchideae
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 ja vi har faste leggerutiner, men ikke klokkeslett. Syns det er vanskelig å se når babyen er trøtt på kvelden, for der "lurer" han oss litt. Virker trøtt, vi tar kveldsstell og vips så er han våken en time til og smiler og styrer på. På dagen er han trøtt, legges i vogna og sovner. Vi holder han derfor ekstra lenge våken på kveld for å være sikre på at han er skikkelig trøtt, men kanskje han da blir overtrøtt?! Men hvordan innfører sånn ganske likt klokkeslett for soving når ettermiddagssøvnen varierer fra en time og to?! ts Anonym poster: ff59733e1484eb9c08c14cd76e2fe3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå