Gå til innhold

Hvordan fjerne flekker fra madrass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :goodbye:

Jeg har ikke den fjerneste aning på i hvem kategori man egentlig skulle postet dette spørsmålet her. Men jeg prøver å poste det her også håper jeg på at det er her det passet :)

Oki. Det jeg lurte på var: Hvis man har sovet og man har fått menstruasjon på natta uten at det var forventet, sånn at det har kommet flekker på noens madrass/sovesofa. Hva er den beste måten til å få det vekk på, uten at det vises seinere. At det var en flekk der, altså.

Problemet er damen min sitt og hun er veldigt fortvilt, fordi det ikke er vår sofa...

Så da lurte jeg på om noen hadde noen smarte tips, så jeg kunne fjernet det for henne. Helst før noen andre finner ut av det. Da ville hun blitt veldigt glad.

Som sagt vet jeg ikke om spørsmålet passer inn her, men jeg fant ikke noen andre steder det så logiskt ut å spørre det.

Takker ærbødigst for hjelp. :takke:

(Hilsen fra en som nå skal snike ut og skaffe tamponger til damen.)

Anonym poster: 1a4f02b648ba0bc55060a144cda03a80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha på vanish eller annen vaskemiddel blandet ut med vann og skrubbe. Deretter la det lufttørke eller tørke med hårføner. Det finnes også tekstilrens for møbler på enkelte butikker.

Anonym poster: 9d79e0e75f2c6c4a4a52e6342a3e45dd

AnonymBruker
Skrevet

Ha på vanish eller annen vaskemiddel blandet ut med vann og skrubbe. Deretter la det lufttørke eller tørke med hårføner. Det finnes også tekstilrens for møbler på enkelte butikker.

Anonym poster: 9d79e0e75f2c6c4a4a52e6342a3e45dd

Heisann :) Takker som svarer.

Vansih har jeg desverre ikke.

Det jeg har tilgjengelig er: Tannkrem, shampoo, dusj-såpe. Baderom-jif, vinduspusser-middel, krystall gulvsåpe, gulvsåpe til fliser, salmiakk, klorin, toalett-rens og flytende klesvaskemiddel. Kjøkkenspray, maskinoppvask-pulver og oppvaskemiddel.

Damen har nå tatt på papir og farris.. Det tok bort litt men det er fortsatt ganske så synlig...

Anonym poster: 1a4f02b648ba0bc55060a144cda03a80

AnonymBruker
Skrevet

Bakepulvr, natron, strykestivelse, maismel, potetmel e.l..

Anonymous poster hash: b7762...124

Skrevet

flytende vaskemiddel til klær og KALDT vann. Det må alltid brukes kaldt vann for å fjerne blod. Trykk på flekken, ikke gni. La det virke litt. Gjenta til flekken er borte.

AnonymBruker
Skrevet

Leste e t kjerringråd om at blodets eier kan spytte på flekken og enzymene løsers opp. :P

Anonymous poster hash: b7762...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...