AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #1 Skrevet 7. juni 2013 Har solgt leiligheten min, kjøper vil ta mål av boligen. Synes det er litt unødvendig siden det nå er under tre uker til han overtar og jeg plutselig må reise veldig mye i mellomtiden. Hva har kjøperen krav på, rent juridisk? Anonym poster: 02608003478a63f66313d9ea1f050746
Gjest Murica Skrevet 7. juni 2013 #2 Skrevet 7. juni 2013 Om du ikke lyver om størrelse på leiligheten, så burde det da ikke være ett problem for deg at de tar mål, vel? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Tror ikke de kan kreve dette, de har ikke tilgang til leiligheten før etter overtagelse. Hadde du vært hjemme uansett hadde det kanskje vært greit å la de få lov, men hvis det blir bare stress for deg kan du nok be de smøre seg med tålmodighet. Men jeg kan ikke det juridiske, tviler dog på at loven sier "du har krav på å måle opp leiligheten før overtagelse". Oppdager de feil ved areal osv så har de jo like mye rett til å klage etter overtagelse som før. og de kan uansett ikke "ombestemme seg" om de skulle oppdage noe. Antagelig vil de bare ha mål for ny sofa og vil ikke vente... Anonym poster: 531632b287944db703ea0c7b9d9ee8f9
Gjest lisha Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 ser ikke noe problem i at de nye gjerne vil måle opp litt greit å måle sofa og tvbenk f.eks om det skal bestilles osv.. Men de har ikke krav på noe! så det blir hva du syns er greit. blir det stress for deg, så må de bare vente!
hjärterdam Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Jeg ville, hvis du har tid, sagt at jeg kunne måle de stedene de vil ha målt, det har jeg både gjort selv, og fått andre til å gjøre for meg når jeg har skullet flytte. Da får du tatt det når det passer deg, slipper å avtale og være hjemme når det passer dem, og de får de målene de vil ha.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Juridisk nei. Men jeg hadde nå prøvd å få gjort dette for å være grei selvfølgelig. Om man er hjemme en kveld eller en morgen, og avtaler om å komme...? Anonym poster: 6efb35cdc2d9d9dcf071ae60c1199827 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Man har ikke "krav på det", men man har faktisk kjøpt stedet, og det er som de over sier, mest sannsynlig vil de ta mål til sofa eller gardiner og lignende, det er en del uker på bestillingstid på sånt så greit å ha lyskjerming på soverom og sånt i orden ganske raskt når man overtar nytt sted. Selv om du er ute og reiser så klarer du sikkert å åpne døren for de en liten time en kveld i løpet av tre uker, det hadde hvertfall jeg gjort for ny eier... Jeg forventer at jeg får komme inn i mitt nye hus og ta noen mål, og eier har ikke noe problem med det. Anonymous poster hash: f611e...cb9 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Da ville jeg sagt at jeg er mye ute å reiser, men er hjemme mellom da og da, vil du måle får du komme innom i dette tidsrommet. Det er greit å være grei. Anonymous poster hash: eca3a...d32 1
Gjest Marmot Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Jeg hadde ikke latt dem gjøre det, de har fått plantegninger, regner jeg med? Det får holde. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Jo, for den er så rotete at jeg ikke vil ha folk inn. En takstmann som har målt, tviler på at han lyver;)Anonymous poster hash: 02608...746 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 Er ikke bare å åpne døra. Må isåfall rydde bort alt fra bodene som står i stua nå og det tar minimum tre timer. Pluss at alt må inn igjen. Anonymous poster hash: 02608...746
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 Vi har nettopp flyttet og hadde kaos i leiligheten de siste ukene fordi vi hadde pakket, ca 50 esker i stua og andre ting, ja kaos. Men vi lot de som skulle overta komme å måle, fordi de skulle bygge litt om, lot også snekkeren komme å måle. Har man tid så ser jeg ikke helt problemet, noen esker eller annet kan jo flyttes på noen meter, vi måtte ikke flytte alt ut av stua bare flytte de litt rundt i den trange stua (trang pga alle eskene ol der). Men selvsagt er det jo litt avhengig av akkurat hva man skal måle, men de har vel fått plantegninger? Anonymous poster hash: 71501...238
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 Planskisse lå jo i annonsen. Problemet er at det står et stort skap der han vil måle og de andre områdene er rot. Når jeg mener rot er det ikke fine pappeske, men totalt kaos. Kjøper ville selv overta sent, da synes jeg det bør være greit at han må vente til overtagelse. Teit hvis jeg skal stresse livet av meg for å få til dette. Har aldri spurt om det selv, synes det er litt frekt. Man skal faktisk inn i andres hjem.Anonymous poster hash: 02608...746 2
juliane Skrevet 7. juni 2013 #14 Skrevet 7. juni 2013 Det må jo være mulig å være litt fleksibel, siden du tydeligvis ikke er bortreist hele tiden? Det gjør da ingenting om det er rotete i leiligheten når kjøper kommer for å ta mål. Jeg skal love deg at det ikke var like strøkent som på visning den gang vi fikk komme og ta mål til nytt kjøkken før vi hadde overtatt. Det tok oss ti minutter å måle opp kjøkkenet, og da fikk vi bestilt kjøkkenet slik at vi fikk satt det inn første uka etter overtakelse og før vi flyttet inn. Da slapp vi seks ukers ventetid og å skulle bo i leiligheten mens vi pusset opp... 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #15 Skrevet 7. juni 2013 Vi hadde og mye rot slengt omkring, ikke bare esker (som ikke er fine i mine øyne, hehe). Men du velger jo selv Si at du skal reise mye så det passer dårlig, enkelt og greit. Jeg syns ikke at det er frekt, man har jo kjøpt "varen". Men å kreve at man skal få måle er frekt, siden det ikke er noen lov på det. Anonymous poster hash: 71501...238
lalaB Skrevet 7. juni 2013 #16 Skrevet 7. juni 2013 Planskisse lå jo i annonsen. Problemet er at det står et stort skap der han vil måle og de andre områdene er rot. Når jeg mener rot er det ikke fine pappeske, men totalt kaos. Kjøper ville selv overta sent, da synes jeg det bør være greit at han må vente til overtagelse. Teit hvis jeg skal stresse livet av meg for å få til dette. Har aldri spurt om det selv, synes det er litt frekt. Man skal faktisk inn i andres hjem.Anonymous poster hash: 02608...746 Om det er så totalt kaos i leiligheten din, og du skal være mye bortreist, så burde du kanskje stresse livet av deg for å få pakka, for å rekke å få ut alle tinga dine før han skal overta.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #17 Skrevet 7. juni 2013 Har planlagt tømmingen av leiligheten, blir ikke noe problem. Siden det blir mye ekstraarbeid å rydde slik de aktuelle målene blir tatt sier jeg nei. Mulig at det ikke er så hyggelig av meg, men jeg har andre prioriteringer enn å rydde ting som må ryddes bort på nytt. Leiligheten er kun 35 kvm så har ikke store plassen.Anonymous poster hash: 02608...746
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #18 Skrevet 7. juni 2013 Det er snakk om vegghengte garderober fra ikea og en skjenk, vet ikke hvor den dr fra. Er det virkelig bestillings tid på det?Anonymous poster hash: 02608...746
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #19 Skrevet 7. juni 2013 Jeg hadde ikke latt dem gjøre det, de har fått plantegninger, regner jeg med? Det får holde. Plantegninger er aldri målsattAnonymous poster hash: f611e...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #20 Skrevet 7. juni 2013 Er ikke bare å åpne døra. Må isåfall rydde bort alt fra bodene som står i stua nå og det tar minimum tre timer. Pluss at alt må inn igjen. Anonymous poster hash: 02608...746 Hva med å bare si det som det er, at det er rot overalt, er bare å spør hva de vil måle så ser du fort om det er realistisk at de kommer til der...Anonymous poster hash: f611e...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå