Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart tre uker. Vi har det utrolig fint sammen og hun er en aldeles herlig jente, men hun har hatt en vanskelig oppvekst og fortid. Hun hadde en voldelig far som slo og banket henne, broren og moren hennes. De kom seg til slutt ut av dette og hun har ikke hatt kontakt med han siden. Henne forrige (og første) kjæreste var også voldelig mot henne. Hun slet med å gå fra han og han truet med å banke henne enda mer hvis hun slo opp med han. Til slutt banket han henne så forferdelig at hun ikke klarte å skjule blåmerkene. Ved hjelp av familie og venner kom hun seg ut av forholdet. Og nå er vi sammen, vi var kjent i nesten ett år før vi ble sammen. Jeg likte henne fra starten av, men venninnene hennes sa at hun slet med å stole på gutter på grunn av fortiden hennes og at hvis jeg ville ha henne måtte jeg forberede meg på at det kunne ta tid. For bare et par måneder siden åpnet hun seg og fortalte om hva som hadde skjedd i fortiden hennes. Hun gråt når hun fortalte det og jeg la armen rundt henne for å trøste henne. Hun fortalte i ettertid at hun sliter med nærkontakt med folk, spesielt gutter og at når jeg holdt rundt henne hadde hun en rar følelse. Hun var anspent og nervøs, men samtidig føltes det trygt og godt ut. Vi har pratet mer om dette med nærkontakt etter vi ble sammen. Jeg har veldig lyst til å kose med henne, holde rundt henne og sitte tett inntil henne, men hun blir anspent av dette og nervøs. Hun vil gjerne hun og som hun sier, men klarer det ikke. Jeg respekterer selvfølgelig dette og jeg skjønner at dette er noe som kommer til å ta tid. Men er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli lettere for henne? Jeg vil på ingen måte presse henne til noe hun ikke vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min banket meg å slo meg når jeg gikk gravid. Når du er i et sann forhold så skjer det noe med hode ditt. Jeg har nå et nytt forhold,har komt over det som har vært men samtidig så ligger det alltid i bakhodet. Vonde minner kan dukke opp. Gi ho tid.prat mye med henne ,soør henne hvordan hun vil du skal gjøre eller hva hunvl ha annerledes. Hold masse rundt henne.kos,si mye pent til henne. Det hjalp meg veldi mye:-D

Gjest småhjerte
Skrevet

Kanskje du kan si til henne at hun bare må lene seg inntil deg, be deg om å legge armen rundt henne og lignende, la hun ta initiativ til det. La hun gi beskjed til deg når hun har lyst til å ha nærkontakt eller bare legge seg inntil deg. Og uten at du da kommer nærmere henne, legger en arm over, klemmer osv uten at hun selv har gitt beskjed om at hun vil eller hintet om det.
Kanskje hun da etter hvert vil bli tryggere på nærkontakt og blir klar over at det er hun som velger når hun vil og føler seg komfortabel til det? Og videre gi beskjed til deg når hun føler seg klar til at du også tar initiativ eller plutselig vil ha mer nærkontakt :)

Skrevet

Jeg vil tro at det TS kan gjøre er å være tålmodig og bevise at han ikke er en slik voldelig jævel som hun har erfart tidligere.

Det tar tid å stole på andre folk. Spesielt i en slik situasjon selvfølgelig.

Gjest wilmus
Skrevet

Min forrige kjæreste var voldelig, og jeg sliter fortsatt med mitt nåværende forhold pga dette selv om vi har bodd sammen i fem år. Jeg klarer fortsatt ikke å konfrontere han med noe som helst, og skjelver og griner som en unge hvis han skulle finne på å heve stemmen... Hater å være sånn "puslete grinejente" ,men det kommer helt automatisk.

Så det tar tid, det skal jeg love deg. Og det beste du kan gjøre er å ikke presse på noe som helst måte.

Lykke til

Skrevet

Kanskje du kan si til henne at hun bare må lene seg inntil deg, be deg om å legge armen rundt henne og lignende, la hun ta initiativ til det. La hun gi beskjed til deg når hun har lyst til å ha nærkontakt eller bare legge seg inntil deg.

Jeg sa dette til henne og hun virket veldig glad for at jeg foreslo det. Så takk for det tipset.

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...