Gå til innhold

Billig og bra bryllup? Finnes det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup trenger ikke være dyre, men hvordan få til et flott bryllup uten å blakke seg helt?

Vi har lyst å gifte oss i utlandet, finnes det noen tips mtp det?

Vi kommer til å be rundt 50 stk, så får de som vil/har tid/økonomi til det komme.

Forlovere hadde vi tenkt å dekke reisen, opphold+ mat og drikke til....

Anonym poster: 8c3959ed6f7fbe4bb94bbaec20aaeb04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne skulle kanskje stått på "bryllup". Har opprettet samme tråd der. Moderator kan bare slette denne :)

Skrevet

Vel, om du skal gjøre det billig hjemme så krever det mer jobb av deg, billige lokaler, lage mat selv, kjøpe drikke i utlandet osv osv.

Om du skal ha billig bryllup i utlandet så kommer det an på hvor du skal selvfølgelig, men reise utenfor sesong er alltid lurt. Bruke tid på nett for å finne billige flybilletter og gode hotelltilbud. Mat og drikke er med noen få unntak nesten alltid billigere andre steder enn Norge, og du kan f.eks bestille bord på restaurant.

Som sagt, mye kommer an på hvor dere vil og hvor mye dere og familie/venner vil gjøre selv.

Skrevet

Bryllup trenger ikke være dyre, men hvordan få til et flott bryllup uten å blakke seg helt?

Vi kommer til å be rundt 50 stk, så får de som vil/har tid/økonomi til det komme.

Det går an, men da må du ogå være villig til å akseptere at kanskje vel over halvparten takker nei fordi de ikke kan ta seg råd til å være med. Det er ulempen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo også hvor dette er. "Utlandet" er stort, det er forskjell på en biltur over grensa til Sverige og en flytur til Australia.

Mange europeiske byer får man billige flyturer til, og hotell er jo også rimeligere der enn i Norge.

Anonymous poster hash: fff39...c01
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kikket mye på utenlandsbryllup i begynnelsen, og der vi fant ut at det ville være billigst og best både for oss og for eventuelle tilreisende gjester, var Praha. Flott by, billig reise, billig hotell, billig mat, billig drikke, men allikevel alt sammen bra kvalitet :)

Anonymous poster hash: 2d30d...44a
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du var søstren min hadde jeg dratt. Men jeg ville ikke tatt ut feriedager, skaffet barnevakt, betalt for 2x flybilletter, hotell 3 dager x2, mat på restaurant 3 dager x2, kjole, for noen andre enn de aller aller nærmeste. En langhelg kommer fort på 10 000 for meg + mannen, og jeg syns for å være ærlig det er egosentisk å be andre bruker så mye penger på brylluppet ditt. Når har jeg ikke engang regnet gave med i prisen.

Anonymous poster hash: c566a...92f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du var søstren min hadde jeg dratt. Men jeg ville ikke tatt ut feriedager, skaffet barnevakt, betalt for 2x flybilletter, hotell 3 dager x2, mat på restaurant 3 dager x2, kjole, for noen andre enn de aller aller nærmeste. En langhelg kommer fort på 10 000 for meg + mannen, og jeg syns for å være ærlig det er egosentisk å be andre bruker så mye penger på brylluppet ditt. Når har jeg ikke engang regnet gave med i prisen.

Ja, det er absolutt slike ting som er lurt å tenke på.

Men som sagt, utenlandsbryllup kan være så mangt.

Foreldrene mine var i bryllup på Koster for noen år siden, det var kjempekoselig og ble ikke spesielt dyrt for dem. Ikke var det mer enn en overnatting heller.

Jeg har vært i bryllup i St. Petersburg, og det var faktisk en slik 3- dager- til -ende -ta -deg -en-feriedag sak. Bortsett fra frokosten betalte imidlertid brudeparet for all maten, pluss litt sightseeing. Vi er et vennepar av brudeparet, og "kunne" sånn sett takket nei. Men vi syntes det var en utrolig flott ting å få oppleve, og det virket det som de fleste som ble bedt også syntes. Over 50 stk tror jeg vi var som reiste fra Norge.

Så se an gjestene, og se an opplegget.

Anonymous poster hash: fff39...c01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger strengt tatt ikke dra før enten selve dagen, eller kvelden i forveien. Så da får man maks 2 overnattinger. Drar man sent kvelden i forveien trenger man verken ta seg feriedag, eller spise på restaurant den kvelden. Bryllupsdagen går jeg utfra brudeparet spanderer mat og drikke på gjestene sine etter frokost/brunsj. Barnevakt måtte dere hatt selv om bryllupet var i Norge, samme med kjole og gave.

Du sier langhelg, men det er da ingen grunn til at man må bruke en langhelg på bryllup i utlandet (med mindre man må reise veldig langt, selvsagt). Så kutt den kostnaden ned til halvparten. Bryllup i Norge innbærer også ofte både reise og hotell - så den reelle ekstra kostnaden ved et utenlandsbryllup trenger ikke være mer enn et par tusenlapper. Men ja, den KAN bli vesentlig større, men da takker man nei til invitasjonen. Er vel ikke verre enn det?

Anonymous poster hash: 2d30d...44a

• Liker 3
Skrevet

Hvis du var søstren min hadde jeg dratt. Men jeg ville ikke tatt ut feriedager, skaffet barnevakt, betalt for 2x flybilletter, hotell 3 dager x2, mat på restaurant 3 dager x2, kjole, for noen andre enn de aller aller nærmeste. En langhelg kommer fort på 10 000 for meg + mannen, og jeg syns for å være ærlig det er egosentisk å be andre bruker så mye penger på brylluppet ditt. Når har jeg ikke engang regnet gave med i prisen. Anonymous poster hash: c566a...92f

Jeg hadde gjerne gjort det om det var et sted jeg hadde lyst å reise til, og prisen kommer selvfølgelig an på hvor, når og hva slags valg man tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...