Gå til innhold

Inn- og utgangsmusikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke annet enn "de vanlige" inn- og utgangsmarsjene i kirken? Og hva brukte dere i tilfelle? Da lurer jeg både på valg av fremførelse og sangvalg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Vi hadde Gabriels Obo som inngangsmarsj med orgel og trompet. Fantastisk vakkert. Som utgangsmarsj hadde vi Jan Magne Førde sin Bruremarsj, fortsatt med orgel og trompet, men med trommer også. Ble veldig stilig, jeg var utrolig fornøyd med valgene :)

Skrevet

Jeg synes kanskje to av forslagene fra kirken var ok, men ingen wow, men de var åpne for forslag så tenkte litt på Procul Harum: Whiter shade of pale inn

Skrevet

Jepp. Vi hadde Gabriels Obo som inngangsmarsj med orgel og trompet. Fantastisk vakkert. Som utgangsmarsj hadde vi Jan Magne Førde sin Bruremarsj, fortsatt med orgel og trompet, men med trommer også. Ble veldig stilig, jeg var utrolig fornøyd med valgene :)

Da leide dere musikere selvfølgelig, hvor fant dere de?

Skrevet

Noen som har erfaring med å bruke annet enn "de vanlige" inn- og utgangsmarsjene i kirken? Og hva brukte dere i tilfelle? Da lurer jeg både på valg av fremførelse og sangvalg.

Vi skal ha Jan Magne Førdes bruremarsj til inngang, usikker på om vi får tak i trompetist og trommis, men det ville vært det ultimate. ;) Til utgang skal vi ha bruremarsj fra Sørfold. Begge skal uansett spilles av en meget dyktig organist.

• Liker 2
Skrevet

Da leide dere musikere selvfølgelig, hvor fant dere de?

Stefaren min er trommis og spiller sammen med trompetisten, så vi slapp å leie :)

• Liker 1
Skrevet

Metemor: Aha, skjønner.

Men er det ingen som bruker noe annet enn marsjer?

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi skal bruke Canon in D av Parcbel.

Den har vel blitt ganske vanlig. Ut aner jeg ikke siden mitt forslag ikke var det store for han som skal spille. :-)

Skrevet

Vi skal muligens bruke The medallion calls - Pirates of the caribbean inn.

Og ut blir det The power of love (mest kjente versjon med Jennifer Rush).

Det blir piano og vokal.

• Liker 1
Skrevet

Vi vurderer nå Procol Harums Whiter Shade Of Pale inn og Morning Has Broken ut, om organisten godkjenner det selvsagt. Morning Has Broken står jo i salmeboken, så det burde ikke være noe problem. Å velge salmer var overraskende lett.

Skrevet

Vi har leid musikere og skal ha Nick Cave - The ship song som inngangsmusikk og 16 Horsepower sin cover av Dylands Nobody cept you ut. Men vi gifter oss humanetisk i et uvigslet kapell og da er alt lov.

Skrevet

Vi har leid musikere og skal ha Nick Cave - The ship song som inngangsmusikk og 16 Horsepower sin cover av Dylands Nobody cept you ut. Men vi gifter oss humanetisk i et uvigslet kapell og da er alt lov.

Flotte valg!

• Liker 1
Skrevet

Flotte valg!

Takker :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg Unintended med Muse...

Anonymous poster hash: 18c90...def

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde Concerning Hobbits fra Ringenes Herre som ingang.

Anonymous poster hash: 58f58...dd0
  • Liker 2
Skrevet

Liker at det kommer flere som ikke bruker tradisjonelle marsjer her.

Skrevet

Inn skal vi ha "Adagio in C-minor" av Yanni, og ut skal vi ha "Höga gärdet" fra Änglagård.

Skrevet

Håper ikke jeg kupper tråden din nå, men jeg lurer litt på det samme.. Vi tenke å få noen til å spille gitar, men vet ikke hvilke sanger enda. Det må være noe som ikke er for vanskelig... Noen som vet om noen alternativer? :vetikke:

Skrevet

Inngang ikke bestemt ennå. Men utgang blir You raise me up :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...