CathFoto Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Noen som har erfaring med å bruke annet enn "de vanlige" inn- og utgangsmarsjene i kirken? Og hva brukte dere i tilfelle? Da lurer jeg både på valg av fremførelse og sangvalg.
Lyra Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Jepp. Vi hadde Gabriels Obo som inngangsmarsj med orgel og trompet. Fantastisk vakkert. Som utgangsmarsj hadde vi Jan Magne Førde sin Bruremarsj, fortsatt med orgel og trompet, men med trommer også. Ble veldig stilig, jeg var utrolig fornøyd med valgene
CathFoto Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2013 Jeg synes kanskje to av forslagene fra kirken var ok, men ingen wow, men de var åpne for forslag så tenkte litt på Procul Harum: Whiter shade of pale inn
CathFoto Skrevet 6. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2013 Jepp. Vi hadde Gabriels Obo som inngangsmarsj med orgel og trompet. Fantastisk vakkert. Som utgangsmarsj hadde vi Jan Magne Førde sin Bruremarsj, fortsatt med orgel og trompet, men med trommer også. Ble veldig stilig, jeg var utrolig fornøyd med valgene Da leide dere musikere selvfølgelig, hvor fant dere de?
septemberbrura Skrevet 7. juni 2013 #5 Skrevet 7. juni 2013 Noen som har erfaring med å bruke annet enn "de vanlige" inn- og utgangsmarsjene i kirken? Og hva brukte dere i tilfelle? Da lurer jeg både på valg av fremførelse og sangvalg. Vi skal ha Jan Magne Førdes bruremarsj til inngang, usikker på om vi får tak i trompetist og trommis, men det ville vært det ultimate. Til utgang skal vi ha bruremarsj fra Sørfold. Begge skal uansett spilles av en meget dyktig organist. 2
Lyra Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Da leide dere musikere selvfølgelig, hvor fant dere de? Stefaren min er trommis og spiller sammen med trompetisten, så vi slapp å leie 1
CathFoto Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. juni 2013 Metemor: Aha, skjønner. Men er det ingen som bruker noe annet enn marsjer?
Gjest Kiara! Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 Vi skal bruke Canon in D av Parcbel. Den har vel blitt ganske vanlig. Ut aner jeg ikke siden mitt forslag ikke var det store for han som skal spille. :-)
Suzi Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Vi skal muligens bruke The medallion calls - Pirates of the caribbean inn. Og ut blir det The power of love (mest kjente versjon med Jennifer Rush). Det blir piano og vokal. 1
CathFoto Skrevet 7. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2013 Vi vurderer nå Procol Harums Whiter Shade Of Pale inn og Morning Has Broken ut, om organisten godkjenner det selvsagt. Morning Has Broken står jo i salmeboken, så det burde ikke være noe problem. Å velge salmer var overraskende lett.
Heisenberg Skrevet 8. juni 2013 #11 Skrevet 8. juni 2013 Vi har leid musikere og skal ha Nick Cave - The ship song som inngangsmusikk og 16 Horsepower sin cover av Dylands Nobody cept you ut. Men vi gifter oss humanetisk i et uvigslet kapell og da er alt lov.
CathFoto Skrevet 8. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. juni 2013 Vi har leid musikere og skal ha Nick Cave - The ship song som inngangsmusikk og 16 Horsepower sin cover av Dylands Nobody cept you ut. Men vi gifter oss humanetisk i et uvigslet kapell og da er alt lov. Flotte valg! 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #14 Skrevet 12. juni 2013 Jeg kunne tenkt meg Unintended med Muse...Anonymous poster hash: 18c90...def 1
Gjest Mnea Skrevet 12. juni 2013 #15 Skrevet 12. juni 2013 Vi skal bruke Gammal Sjugurmarsjen: http://www.youtube.com/watch?v=FRYpguoxWoU også kalt bruremarsj fra Lom/Garmo. Og trompet solo med Gabriels Oboe. Ut skal vi ha Buremarsj fra Nordmøre/Øre.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #16 Skrevet 12. juni 2013 Vi hadde Concerning Hobbits fra Ringenes Herre som ingang. Anonymous poster hash: 58f58...dd0 2
CathFoto Skrevet 12. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 12. juni 2013 Liker at det kommer flere som ikke bruker tradisjonelle marsjer her.
skravlus Skrevet 12. juni 2013 #18 Skrevet 12. juni 2013 Inn skal vi ha "Adagio in C-minor" av Yanni, og ut skal vi ha "Höga gärdet" fra Änglagård.
Charlie28 Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Håper ikke jeg kupper tråden din nå, men jeg lurer litt på det samme.. Vi tenke å få noen til å spille gitar, men vet ikke hvilke sanger enda. Det må være noe som ikke er for vanskelig... Noen som vet om noen alternativer?
Payton Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Inngang ikke bestemt ennå. Men utgang blir You raise me up
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå