Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er samboer med ei som har ei datter på tre år fra før vi ble sammen.

Idag når hun kom hjem fra barnehagen kom hun til meg for å vise meg en gave hun hadde fått i bhg. Jeg har en liten kontorplass i hjørnet på rommet til sønnen min som jeg har fra tidligere forhold. Han er hos oss i ferier.

Da hun kom inn fant hun en lekebil av sønnen min og spurte om hun kunne låne den. Selvfølgelig kan hun det. Når vi kommer ned å har åpnet pakken hun hadde fått begynner hun å dølle med bilen hun tok med ned.

Samboeren min sier da hun må gå å legge bilen på plass igjen. Jeg sier til henne at hun spurte om å låne å jeg hadde sagt det var greit.

Jeg ble oversett og hun sa en gang til at hun måtte gå opp med den. Når jeg da prøvde igjen å fortelle at hun kunne låne den ble hun sur å sa: du har ingen rett til å si imot meg når jeg snakker til datteren min.

Skjønner jeg ikke skal gi henne en is feks om samboeren min sier nei. Men dette var en lekebil hun ville leke med som jeg sa var greit.

Tar jeg feil når jeg mener hun burde få lov å leke med den siden hun har spurt meg? Eller kan moren bestemme at hun ikke kan leke med leker av sønnen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes litt... spesielt ut. Ja, av henne, altså. Hva er problemet om du har sagt at det er greit?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt altså. Kan det være, at han ikke visste at henne fikk lov av deg til begynne med, også ville ham ikke høre på deg uansett, fordi da han hadde bestemt seg?

Uansett, kan ikke barn bare leke med hva de vil da. En lekebil liksom.

Anonym poster: 717d3c38be2351b2d241040393e81d2c

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Nei, her hørest det ut som det er hun som gjør feil ja! Du hadde jo sagt at det var greit. Jeg ville ha snakket med henne om det her

Gjest Gjest
Skrevet

Synes også dette var rart. Derfor jeg skrev her for å høre om det bare var meg som synes det.

Når jeg sa til henne at det va greit at datteren kunne låne bilen ble hun sur å sa bare at jeg ikke hadde noen rett til å si imot henne når det gjaldt datteren hennes.

Jeg ville ikke starte noen diskusjon der å da når datteren var til stede, så jeg har bare latt det ligge.

Men jeg mener jo at om datteren hennes spør meg om hun kan låne en av lekene til sønnen min (stebroren hennes) å jeg sier ja, skulle ikke moren hennes (min samboer) nekte henne det. Å at jeg da sier til samboeren min at det er greit føler jeg ikke er å si imot henne på noen måte.

Skrevet

teit forslag, men kan jo hende at hun heller vil at ungen leker med barbie istedet for bil. selv om det også er ganske rart o_O

Skrevet

Det som ikke er bra er når den ene "forelderen" sier en ting og den andre sier noe annet.

Det skaper forvirring i barnet.

• Liker 1
Skrevet

Med mindre jenta notorisk låner leker kun for å ødelegge dem, og moren derfor prøvde å avverge en potensiell krisesituasjon sa hun sannsynligvis nei "bare fordi, derfor". Tåpelig er det, men for barnas del ville jeg bare latt det ligge, ellers blir det lett forvirrende for de små som noen har nevnt før meg.

Så lenge det bare ble slik der og da var det neppe særlig viktig at jenta fikk låne bilen akkurat da allikevel.

Noe ganske annet annet er hvis jenta til vanlig ikke får lov av mor til å leke når de er på besøk. Forhåpentligvis er det ikke slik at hun må nøye seg med å se på at sønnen din leker alene? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...