AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Som overskriften: - Hvordan sminke øyenbryn, UTEN og nappe dem? Hvis jeg skal sminke brynene, så nekter jeg å nappe dem først. Har aldri og skal aldri nappe et eneste bryn. Anonym poster: 4d4afe275f97f1c5fba6334534cc0e9c
Hattifnatten Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Hva med sånn øyenbrynskniv? Hvis det er selve nappingen du synes er ubehagelig, mener jeg. Endret 6. juni 2013 av Hattifnatten
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Hva med sånn øyenbrynskniv? Hvis det er selve nappinen du synes er ubehagelig, mener jeg. Jeg har aldri nappet, så jeg aner ikke hvordan det kjennes. Jeg skal heller aldri prøve og nappe, og jeg skal heller ALDRI skjære bort bryn. Mine øyenbryn har og skal alltid være 100% naturlige. Mye finere det enn nappede/skjærte bryn. Så hvordan sminke uten å nappe/skjære bort bryn? ts Anonym poster: 4d4afe275f97f1c5fba6334534cc0e9c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Siden du har naturlige bryn, hvorfor sminke dem? De er nok fine akurat som de er, naturlig er jo bare fint Nå pleier jeg ikke sminke mine, men jeg har fått mange gode sminketips fra youtube, det kan jo være du finner noe der Anonym poster: 7df265085c8c4480ba6830f0418780de 2
Leoparden Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Da er det vel å bruke litt skygge for å markere dem bedre, eventuelt en øyenbrynsblyant. Men de aller aller fleste øyenbryn blir finere når man former dem litt. Trenger jo ikke å overnappe, men å rydde littegrann opp, ser veldig bra ut. Spesielt om du har tykke, mørke bryn naturlig. 1
Hattifnatten Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Ok ok ok!! .. Om 100% naturlige er finere enn nappede kommer jo helt an på brynets utgangspunkt. Men det er jo flott at du har naturlig fine øyenbryn. Om du sminker dem, vil de jo ikke være 100% naturlige. Just sayin'! Men om man skal sminke brynene er det viktig å skaffe seg en god kost som er egnet for øyenbryn, og finne en naturlig farge. Deretter er det bare å påføre farge etter hvor hårene sitter. Endret 6. juni 2013 av Hattifnatten 4
Gjest Teta Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Man sminker vel unappede bryn på samme måte som hvis de var nappet?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Ok. Takk for tips Men skal jeg passe på å få farge helst på bare hårene eller helst på huden under hårene også? Men Teta: Jeg vet ikke hvordan nappede bryn sminkes engang. Er veldig sjelden jeg ser sminkede bryn som jeg liker. Tvilsomt at jeg kommer til å gå med sminkede bryn, men hadde vært morro å sminket de en gang for å se hvordan det ville sett ut. ts Anonym poster: 4d4afe275f97f1c5fba6334534cc0e9c
Gjest sweetsugar Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Bruk en kost og finn en mest mulig lik øyenskygge/øyenbryns farge å stryk det oppå hårene?
Hattifnatten Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 Ok. Takk for tips Men skal jeg passe på å få farge helst på bare hårene eller helst på huden under hårene også? Men Teta: Jeg vet ikke hvordan nappede bryn sminkes engang. Er veldig sjelden jeg ser sminkede bryn som jeg liker. Tvilsomt at jeg kommer til å gå med sminkede bryn, men hadde vært morro å sminket de en gang for å se hvordan det ville sett ut. ts Anonym poster: 4d4afe275f97f1c5fba6334534cc0e9c Hvis du ønsker tettere bryn, kan du gjerne få farge på huden under også, men da kan det av og til være lettere med blyant.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 Som overskriften: - Hvordan sminke øyenbryn, UTEN og nappe dem? Hvis jeg skal sminke brynene, så nekter jeg å nappe dem først. Har aldri og skal aldri nappe et eneste bryn. Anonym poster: 4d4afe275f97f1c5fba6334534cc0e9c Hvorfor vil du ikke nappe øyebrynene da? Du kan klippe de med minisaks, det pleier jeg å gjøre i blant. Også kan du forme brynene med våte fingre. Høres kanskje rart ut, men det fungerer veldig godt. Anonym poster: cb7f4ef686951a2112ba8cdf6630b3f0 1
Leoparden Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 Hvis du har veldig lyse øyenbryn, så kan du jo farge dem, da trenger du som oftest ikke å sminke dem. Kun fylle inn litt med en øyenbrynsblyant hvis du har lite hår noen steder. Men jeg spør som den over her: hva er så fryktelig galt med å nappe bittelitt? Eller skjær hvis du synes det er vondt? Du gjør jo som du vil, men jeg ble nysgjerrig når du var så fryktelig bastant på at du ALDRI skal nappe og ALDRI skjære. Et annet tips som en annen her skrev; klipp dem litt med en liten saks. Jeg var litt seint ute med å begynne å stelle brynene mine, gikk bare med naturlige og tenkte ikke på dem. Men så så jeg dem fra siden i speilet og hadde noen hår som stakk rett ut. Ikke pent, og flaut at jeg har gått sånn så lenge. Så nå stusser jeg litt flere ganger i uka (i tillegg til napping).
Piruette Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Før og etter fyll med øyenbrynsfarge. Det gjør ikke mye, men det gjør litt..! Og hvis du har fine, naturlige bryn så er du jo super heldig!☺ Og hvis du ønsker å fylle dem littegrann så anbefaler jeg en vinkel børste og pudderfarge - ikke blyant. Jeg syntes i hvertfall det er lettere å få litt naturlig resultat med pudder☺ 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #14 Skrevet 8. juni 2013 Jeg kommer ALDRI til å hverken nappe, skjære eller klippe dem. Hvorfor? - Jeg gidder ikke. - Det er ikke noe man må gjøre. - Det er ikke naturlig og gjøre det. - Begynner man, må man som regel fortsette for alltid har jeg hørt. - Hvorfor skal jeg, selv om "alle" andre gjør det? - Jeg godtar at jeg er som jeg er. Jeg ser ut som jeg gjør, hvorfor gidde å forandre på det? - Kan ikke folk bare godta seg selv som de ser ut uten å fikse på alt med sminke? - Det finnes tusenvis av andre viktigere ting å bruke energi på. - Det er sjelden finere enn unappede. - Jeg hater sminke og all fokuseringen på det, og det alt alt må være så perfekt. - Ingen gutter/menn gjør det (blir ramaskrik om de gjør det). Så hvorfor "MÅ" jenter/damer gjøre det? - Jeg ser ingen vits i å gjøre det. - Jeg er så glad for at jeg er kvinne og ikke mann. Hadde ikke taklet å hatt en dame som kjæreste som må bruke en evighet på badet og som må sminke seg til enhver tid. - Jeg aner ikke om andre tenker noe om mine bryn, og ikke bryr jeg meg heller. Jeg gidder ikke å ødelegge utseende mitt med å nappe/skjære/klippe bort bryn eller bruke annen sminke. Så og si alle er penest uten sminke. Jeg studserte mine noe i dag, aldri gjort det før, og jeg ser, dem er ikke helt like og ser hvor jeg kunne nappet, skjært eller klipt for å få de enda mer perfekte. Men hadde jeg gjort det, og ikke fått det ordentlig til hadde det til slutt blitt mye styggere. Aner ikke hvorfor jeg er så motstander av sminke. Men jeg er drittlei av all den fokusderingen på sminke. Oi, hva i himmelens navn er så dødsfarlig med at 1 hår ikke er like perfekt som resten? Og hva er så grusomt farlig med å vise seg som man er alltid? Det verste jeg ser er når barn i 10 - 12 - 14 års alderen begynner å sminke seg. De ødelegger jo utseende sitt totalt, de er jo så mye finere uiten sminke. Ingen av dem trenger å bruke sminke. Piruette: Slik kunne jeg godtatt, men det er jo finere og 100% naturlig med de usminkede. Anonymous poster hash: 4d4af...e9c
Gjest Gaea Skrevet 8. juni 2013 #15 Skrevet 8. juni 2013 Dette er jo ikke en tråd der du leter etter tips, det er en tråd der du kritiserer mennesker som sminker seg/napper øyenbryn. Altså, du har allerede fått et par tips. Prøv det ut, eller la være. Eller lag en tråd om det temaet du faktisk snakker om.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. juni 2013 #16 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Øyenbrynsfarve og voks er den sminken du eventuelt trenger. Tilgjengelig i små pene bokser med voks og farve. Den jeg selv er mest fornøyd med er benefit brow zings Først påfører du litt voks med egen kost, så legger du forsiktig litt farve for å fiksere. Meget enkel prosedyre som gir et perfekt resultat. Å sminke øyenbrynene er nøyaktig den samme prosessen, - uansett om brynene er formet eller ikke. Edit: Presisert. Endret 8. juni 2013 av Lille-pus
Memoria Skrevet 8. juni 2013 #17 Skrevet 8. juni 2013 Jeg napper mine lite, og sminker dem likevel slik at de alltid er velstelte. Mitt tips er å bruke en øyenbrynsblyant nederst på brynet fra begynnelse til slutt - altså under buen. Så tar du en hard, liten øyenbrynskost og børster blyantstreken oppover, med hårene, slik at looken blir naturlig ift fasong og farge. Funker kjempefint for meg
muttra Skrevet 8. juni 2013 #18 Skrevet 8. juni 2013 jeg er godt voksen og jeg napper ikke mine bryn, har heller aldri gjort det da jeg er fornøgd med fasongen på de , og heller ikke bruker jeg sminke til daglig, men til fest sminker jeg meg bruker godt kvesset øyenbrynsblyant som jeg tegner små lette streker med der det har falt ut noen hår for å fylle inn, teknikken er å få strekene som hvert strå i en fjær og strekene legges i brynet sin vokse retning, fargen på brynsblyanten skal være så lik din egen farge som mulig men er du veldig lysblond og har nesten hvite bryn kan du velge en litt mørkere farge, men da må du også tegne på selve brynet for å få litt mer farge på de og gå over med en brynskam/børste
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Tusen takk for alle tips Dette er jo ikke en tråd der du leter etter tips, det er en tråd der du kritiserer mennesker som sminker seg/napper øyenbryn. Altså, du har allerede fått et par tips. Prøv det ut, eller la være. Eller lag en tråd om det temaet du faktisk snakker om. Jo, dette er en tråd hvor jeg leter etter tips. Hvorfor skulle jeg spørre etter tips i første innlegg uten å ville ha? Jeg laget en tråd om hva det faktisk handler om, nemlig: Hvordan sminke øyenbryn UTEN å nappe dem? Jeg takker for alle tips Og når jeg får spørsmål om hvorfor jeg ikke vil nappe/skjære/klippe dem, så svarer jeg jo på det. Skjønner om du tolker det slik at jeg kritiserer, men det gjør jeg ikke, folk må da gjøre som dem selv vil. Men jeg skjønner ikke vitsen med å bruke energi på å "ødelegge" utseende sitt ved å bruke sminke. ts Anonymous poster hash: 4d4af...e9c
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Men jeg skjønner ikke vitsen med å bruke energi på å "ødelegge" utseende sitt ved å bruke sminke. ts Anonymous poster hash: 4d4af...e9c ...som jo er litt hyklersk, ettersom du ønsker å vite hvordan man SMINKER øyenbrynene. Anonymous poster hash: be4e4...fb6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå