Gjest HEI! Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Hva har egentlig vært årsaken i bunn og grunn? Hva slags tanker/følelser har dere hatt før og etter? Hvorfor har dere ikke gjort det slutt med kjæresten før dere har valgt å lukte på andre blomster? Dere som har blitt bedratt og og forlatt.. kom det som lyn fra klar himmel? så dere noen varsellamper? Var det på en måte deres egen feil? Finnes det noen "kjennetegn" på mennesker som kan være tilbøyelige til å være utro? Jeg har ikke hatt mange kjærester.. så jeg føler ikke at jeg kan så mye om forhold og det motsatte kjønn. Er veldig nysgjerrig på temaet!
Gjest Elissima Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Kjennetegn.. tja: - menn fra sør-Amerika = utro. Fins sikkert en og annen i en liten fjellandsby som ikke er utro men min erfaring er at det er sosialt akseptert å være utro der nede. - menn som fester mye og har en stor bekjentskapskrets. Sier seg selv at da blir fristelsene flere i forhold til en roligere mann som syns det er koselig å sitte hjemme med meg og se på home & away. - for mye på en gang. for mye komplimenter, gaver, oppmerksomhet, framtidsplaner. Her bør bjellene begynne å ringe som jeg smertelig fikk erfare. - telefonen blir med han på dass. alltid. så du ikke skal snoke og se meldinger/anrop fra andre han ligger med. - tas han i løgn så blir han sint og skylder på deg. Tror jeg kunne skrevet en bok om det å leve med en mann som har vært utro. Derfor jeg holder meg unna menn for jeg er så traumatisert at jeg klarer aldri stole på en mann igjen.. Vil ikke si det var min feil nei. Jeg var sammen med en mann som var sykelig narsissist og sosiopat. Han fikk nesten orgasme av å lage drama, det er jeg sikker på. Mitt ansvar er at jeg burde satt ned foten før.
Gjest.22 Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Dere som har blitt bedratt og og forlatt.. kom det som lyn fra klar himmel? så dere noen varsellamper? Var det på en måte deres egen feil? Ja, for meg kom det som lyn fra klar himmel. Jeg fant ut at han var utro før han eller hun sa noe(ja, jeg tok kontakt med henne først) jeg fikk den verste mage følelsen noen sinne. Ja, varsellampen kom flere måneder før han var utro. Jeg hadde mistet følelsene mine for han lenge før, men var fast bestemt på at jeg skulle være sammen med han, hadde latt meg selv forfalle og brydde meg rett og slett ikke lenger, så det ble som det ble og det var for det beste, innser jeg nå. Finnes det noen "kjennetegn" på mennesker som kan være tilbøyelige til å være utro? Det første jeg la merke til var at han unngikk å se meg i øynene, snakke til meg, han hoppet rett i dusjen, bort forklarte ting, svarte ikke på telefonen ( var første gang han var utro).
Gjest HEI! Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Kjennetegn.. tja: - menn fra sør-Amerika = utro. Fins sikkert en og annen i en liten fjellandsby som ikke er utro men min erfaring er at det er sosialt akseptert å være utro der nede. - menn som fester mye og har en stor bekjentskapskrets. Sier seg selv at da blir fristelsene flere i forhold til en roligere mann som syns det er koselig å sitte hjemme med meg og se på home & away. - for mye på en gang. for mye komplimenter, gaver, oppmerksomhet, framtidsplaner. Her bør bjellene begynne å ringe som jeg smertelig fikk erfare. - telefonen blir med han på dass. alltid. så du ikke skal snoke og se meldinger/anrop fra andre han ligger med. - tas han i løgn så blir han sint og skylder på deg. Tror jeg kunne skrevet en bok om det å leve med en mann som har vært utro. Derfor jeg holder meg unna menn for jeg er så traumatisert at jeg klarer aldri stole på en mann igjen.. Vil ikke si det var min feil nei. Jeg var sammen med en mann som var sykelig narsissist og sosiopat. Han fikk nesten orgasme av å lage drama, det er jeg sikker på. Mitt ansvar er at jeg burde satt ned foten før. Hvorfor var han utro da? Fordi dere kranglet mye ellers i hverdagen? ref det du skriver om drama? narsissist og sosiopat, er det dine "diagnoser" eller har andre samme syn på han?
Gjest Ironically me Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Kjennetegn.. Kan ikke si at jeg så noen varsellamper. Forsto vel mer underveis, og har hørt noe i ettertid. Egen feil? Det er veldig vanskelig å svare på, men det har hendt i at det siste at min ex har klaget over sin nåværende ovenfor meg. (i forbindelse med bringing av barn) Veldig lite OK å få informasjon om noe jeg virkelig ikke vil vite noe om, men kanskje en varsellampe for nestemann?
Gjest sweetsugar Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har vært utro. Grunnen: Avstandsforhold, mistet følelser, en drittsekk av en kjæreste (det var ikke hevn, det gjore det enklere) savnet av en gutt. Følelser: Når det først kom til det stadiet at ting begynte og skje, så var det jo ikke akkurat planlagt, det bare skjedde. Jeg følte det var en god følelse av å være med en gutt igjen, klarte på en måte ikke stoppe det da jeg var litt tiltrukket av gutten, tanker om kjæresten min kom å gikk under hele greia, "hva er det jeg gjør?" "Hvorfor gjør jeg dette nå?" og slike tanker. Etterpå: Tenkte ikke så mye over at jeg hadde vært utro før etter jeg gjorde det slutt med eksen min, var ærlig og sa grunnen til at jeg gjorde det slutt. I ettertid har jeg da slitt med dårlig samvittighet (til tross krangler med eksen, og jeg hatet han noe sykt). Sleit med tanken på at jeg hadde vært utro, for det var ikke en sånn person jeg ville være. Er jo ikke spesielt glad i å såre andre, da jeg vet hvor jævlig det er selv. "eksen" var "utro" mot meg. Vet egentlig ikke om dette regnes som utroskap, da jeg var usikker på hva vi egentlig var, men følelser var det. Følte meg bare brukt igjen, for det var akkurat det han gjorde. Var utrolig lei meg, så på meg selv som verdens største idiot igjen da jeg har en tendens til å falle for feil gutter. Sleit med å komme meg over han, og i tillegg gikk han inn for å såre meg, og det gjorde jo ikke ting bedre. Kom ikke akkurat som en overaskelse sånnsett at han hadde gjort det, men følte meg alikevell brukt, selvom jeg viste hvordan han var. Følelser gjør blind hehe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Eksen min var utro, men det kom vel egentlig ikke som en stor overraskelse. Han hadde under hele forholdet løyet om masse småting og var ekstremt redd for å ha mobilen/facebook osv åpent for meg. I tillegg var han alltid veldig overhyggelig/flørtete mot alle andre jenter og hadde svært mange jentevenner (som jeg seinere fikk vite at ikke kun var venner). I tillegg var han veldig redd for at jeg skulle være utro. Anonym poster: 4a2bdd68907fbec709d43b1c23810ef3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Grunnen var vel at jeg fant ut at rus var en flott ting der og da. Og at rus får alt til å svartne for deg så man såvidt husker ting Men det er noe som får forbli under teppet.. Var heller ikke ordentlig sammen enda heller på den tida, men allikevel.. Følte meg helt grusom, ville aldri i livet gjort det igjen. Eksen var utro mot meg i 6 mnd bak ryggen min med hans eks igjen som var besteveninna mi.. :s Det var helt forjævlig.. Anonym poster: 9c6b0311173550292b803032c47a2c9c
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Såpass... Det er ikke bra å ikke bry seg da, i utgangspunktet. Man må bry seg, om sitt eget velvære vel. Og hvis han PLUTSELIG en kveld kom hjem og oppførte seg sånn, så er det jo ikke så rart at det var åpenbart at noe hadde skjedd. Men da visste du allerede om det altså? Anonym poster: 509692c7f06f91a59b73852efe89237f
Gjest Elissima Skrevet 7. juni 2013 #10 Skrevet 7. juni 2013 Hvorfor var han utro da? Fordi dere kranglet mye ellers i hverdagen? ref det du skriver om drama? narsissist og sosiopat, er det dine "diagnoser" eller har andre samme syn på han? Dette var en fyr som var helt desperat etter oppmerksomhet. I tillegg til at han var gift i sitt hjemland så hadde han diverse jenter han holdt på med her i Norge. Han behandlet meg dårlig og jeg hadde ekstremt dårlig selvtillit. Fikk hele tiden høre at jeg ikke var bra nok etc. Vennene hans var meget enig i at han er en sosiopat, det er det verste. Likevel er de venn med han. Ex-kona hans tok forøvrig selvmord. 1
Gjest Elissima Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 I tillegg var han veldig redd for at jeg skulle være utro.Anonym poster: 4a2bdd68907fbec709d43b1c23810ef3 Dette er et varseltegn i seg selv, har jeg funnet ut. Min psycho ex fra sør-Amerika beskyldte meg stadig vekk for å være utro. Noe som er fullstendig utenkelig. Også var han utro som bare det sjøl! Samme med han siste jeg var sammen med, beskyldninger på beskyldninger. Og hvem er det som går bak min rygg og er utro? Jo han. Konklusjon:sjalu menn=utro menn
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 sjalu menn = utro menn? Den første jeg tenke på, av alle jeg kjenner godt som kan bli veldig sjalu, har og vært utro. Anonymous poster hash: 50969...37f
Gjest Toi Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 Ja, det handler vel kanskje i noen tilfeller om usikkerhet. Alle er litt sjalu, der er vel normalt. Men ekstrem sjalusi er vel gjerne et tegn på at noe er i ubalanse i toppetasjen. så er det vel andre som rett og slett kjeder seg i et forhold og etterhvert rett og slett blir likegyldige
lykkestor Skrevet 7. juni 2013 #14 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har blitt bedratt. Den siste tiden viste han mindre og mindre interesse for meg. Han ga meg faen i meg og brydde seg ikke stort om oss to lenger (han og meg) Uansett skulle jeg ikke tro at han ville være utro. Han fant en annen kjerring på fest og ble med hun hjem.
Gjest Kuli Skrevet 7. juni 2013 #15 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har blitt bedratt. Den siste tiden viste han mindre og mindre interesse for meg. Han ga meg faen i meg og brydde seg ikke stort om oss to lenger (han og meg) Uansett skulle jeg ikke tro at han ville være utro. Han fant en annen kjerring på fest og ble med hun hjem. Hva tror du var grunnen til at han plutselig ga faen? Hadde dere i det hele tatt gode perioder i forholdet?
lykkestor Skrevet 7. juni 2013 #16 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Hva tror du var grunnen til at han plutselig ga faen? Hadde dere i det hele tatt gode perioder i forholdet? Selvfølgelig hadde vi gode perioder. Vi hadde det helt fint frem til et par måneder før dette hendte. Da begynte han sakte, men sikkert å gi meg faen i hele meg.. Jeg vet ikke grunnen.. Jeg var vel bare ikke bra nok lenger. Fikk aldri noe svar på det, men ville ikke mase meg til noe svar. Tok tiden til gode og kom over han., Endret 7. juni 2013 av lykkestor
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #17 Skrevet 7. juni 2013 Å gi faen i hele deg.. Det må jo ha vært noe som utløste denne reaksjonen da. Tror jeg da. Eller om det var noe som gradvis og relativt konstantgående tilstand rundt andre elementer i forholdet, kan jo det slite nok på til at en sitter igjen, uten å bry seg nevneverdig mye om den andre. Men det er viktig å snakke sammen da, med åpne kommunikasjonslinjer. Anonymous poster hash: 50969...37f
Steinar40 Skrevet 8. juni 2013 #18 Skrevet 8. juni 2013 Kjennetegn.. tja: - menn fra sør-Amerika = utro. Fins sikkert en og annen i en liten fjellandsby som ikke er utro men min erfaring er at det er sosialt akseptert å være utro der nede. - menn som fester mye og har en stor bekjentskapskrets. Sier seg selv at da blir fristelsene flere i forhold til en roligere mann som syns det er koselig å sitte hjemme med meg og se på home & away. - for mye på en gang. for mye komplimenter, gaver, oppmerksomhet, framtidsplaner. Her bør bjellene begynne å ringe som jeg smertelig fikk erfare. - telefonen blir med han på dass. alltid. så du ikke skal snoke og se meldinger/anrop fra andre han ligger med. - tas han i løgn så blir han sint og skylder på deg. Tror jeg kunne skrevet en bok om det å leve med en mann som har vært utro. Derfor jeg holder meg unna menn for jeg er så traumatisert at jeg klarer aldri stole på en mann igjen.. Vil ikke si det var min feil nei. Jeg var sammen med en mann som var sykelig narsissist og sosiopat. Han fikk nesten orgasme av å lage drama, det er jeg sikker på. Mitt ansvar er at jeg burde satt ned foten før. Mye som stemmer her sikkert. Utadvendte folk som liker å få oppmerksomhet, og som bruker store ord; utgjør åpenbart en mye større risiko for å være utro. Men burde ikke dette egentlig si seg selv? På akkurat samme måte som at når folk juger så er det et ekstremt dårlig tegn.
Gjest Elissima Skrevet 8. juni 2013 #19 Skrevet 8. juni 2013 Mye som stemmer her sikkert. Utadvendte folk som liker å få oppmerksomhet, og som bruker store ord; utgjør åpenbart en mye større risiko for å være utro. Men burde ikke dette egentlig si seg selv? På akkurat samme måte som at når folk juger så er det et ekstremt dårlig tegn. Jeg vet jeg har rett Fins utro menn fra alle land altså, dette var bare de mest generelle tegn jeg har funnet på utroskap. Og det er ikke alltid man vet man har blitt løyet for desverrre. Er så mange menn der ute som er bra skuespillere, de burde fått en rolle i Hotel Cæsar. Virker som alle menn lyver og får orgasme av det. Jeg har blitt oppdratt til å IKKE lyve jeg. Mangler menn dette genet?
Gjest Knust Skrevet 8. juni 2013 #20 Skrevet 8. juni 2013 Hva har egentlig vært årsaken i bunn og grunn? Hva slags tanker/følelser har dere hatt før og etter? Hvorfor har dere ikke gjort det slutt med kjæresten før dere har valgt å lukte på andre blomster? Dere som har blitt bedratt og og forlatt.. kom det som lyn fra klar himmel? så dere noen varsellamper? Var det på en måte deres egen feil? Finnes det noen "kjennetegn" på mennesker som kan være tilbøyelige til å være utro? Jeg har ikke hatt mange kjærester.. så jeg føler ikke at jeg kan så mye om forhold og det motsatte kjønn. Er veldig nysgjerrig på temaet! Jeg har vært nylig vært utro. Det er det verste jeg har opplevd. Jeg hadde en fantastisk kjæreste, den beste jeg noen gang har hatt og alt var bare helt fantastisk og jeg var virkelig lykkelig med han. Vi passet veldig godt sammen og jeg har ikke vært glad i en mann på samme måte som jeg er i han før. Jeg så fatisk for meg resten av livet sammen med han. :-( Likevel befant jeg meg plutselig i samme seng som eksen. Det ligger ikke for meg å være utro, og jeg er overbevist om at det skyldtes bivirkninger jeg fikk av medisiner jeg begynte på rett før. (Bivirkningslisten forteller om bivirkninger som forvirring, abnorme handlinger, atferdsendringer, mentale forstyrrelser m.m.). Jeg tok medisinen kun en uke, og denne uken følte jeg meg ikke som meg selv, men følte meg totalt utilregnelig og gjorde, sa, tenkte og følte så mye som jeg aldri normalt sett ville ha gjort, og som ikke stemmer overens med personligheten min. Kjæresten min gjorde det slutt, og jeg sitter igjen helt knust. Så, for å svare på spørsmålene dine: årsaken til utroskapen for min del, var at jeg rett og slett ikke var meg selv på grunn av bivirkninger og ikke klarte å vurdere hva jeg gjorde. Jeg hadde ingen spesielle tanker før det skjedde, var bare sliten og la meg i nærmeste seng, som var eksens, fordi jeg var der for å snakke med han. Jeg gjorde det ikke slutt først, for jeg hadde ingen planer eller tanker om å være utro, for forholdet jeg var i var helt supert. Dette er kanskje ikke den klassiske utroskapshistorien, men jeg forteller den for å få fram at utroskap ikke nødvendigvis er ment, villet eller et resultat av personlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå