Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hender at jeg bivåner at folk går rundt og er sure på hverandre, men å snakke med hverandre for å løse knuter på tråden kommer ikke på tale! Og så går de rundt og skuler på hverandre.

Fascinerende, i grunn, å bivåne mennesker i ulike aldergrupper å te seg slik.

Hvorfor er det så mye lettere, i hvertfall tilsynelatende, å være sure og sinte på hverandre enn å være greie med hverandre, og framfor alt: snakke med hverandre.

Husker en gang at faren min og farfaren min ikke snakket med hverandre på 2 år. Hvorfor aner jeg ikke, men de er i hvertfall ikke de første til å te seg på denne måten.

Noen tanker rundt dette "fenomenet"?

Anonym poster: 1a7898853c9db4bc4cd15da69b8dead2

Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet

det irriterer jeg meg og over!

daglig så spretter det opp tråder her inne med "hvorfor tar han ikke kontakt?" , "hva synes han om meg?", "hvorfor liker han meg ikke? " osv..... Jammen så tar å spør karen da!! Det finnes jo ingen andre enn denne fyren selv som har fasitsvaret :bond:

Gjest Elissima
Skrevet

det irriterer jeg meg og over!

daglig så spretter det opp tråder her inne med "hvorfor tar han ikke kontakt?" , "hva synes han om meg?", "hvorfor liker han meg ikke? " osv..... Jammen så tar å spør karen da!! Det finnes jo ingen andre enn denne fyren selv som har fasitsvaret :bond:

Hjelper lite når menn er feige og enten a) lyver eller b) lar vær å svare. Kommunikasjon mellom menn og kvinner = håpløst. Jeg syns folk bør snakke sammen jeg og. Hva er det folk er så redd for? Er man sint/kåt/fornærmet/forelsket så si det da. Don'¨t walk around the grøt.

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

Hjelper lite når menn er feige og enten a) lyver eller b) lar vær å svare. Kommunikasjon mellom menn og kvinner = håpløst. Jeg syns folk bør snakke sammen jeg og. Hva er det folk er så redd for? Er man sint/kåt/fornærmet/forelsket så si det da. Don'¨t walk around the grøt.

Det er ikke min erfaring. Men jeg har en tendens til å si ting/spørre om ting rett fra levra og jeg synes jeg stadig har fått svar når jeg har spurt. Ingen kan jo garantere at en ikke har blitt løyet til, men om man stiller spørsmålet direkte og seriøst "opp i ansiktet" til kjæresten så tror jeg de færreste klarer å dra løgner. Uansett så er det mer effektivt enn å spørre her på KG hva andre tror. Å høre om andres erfaringer og den type ting er en ting, men det er altfor mange tråder her som tyder på ikke-eksisterende kommunikasjon i parforhold!

• Liker 1
Skrevet

Dere kvinner er ikke noe bedre selv. Jeg prøvde dette nylig da jeg holdt på å bli gal av å gå rundt i uvisshet om hva en dame tenkte/følte om meg. "Er hun interessert eller er hun ikke det? Hun viser jo alte tegn til å være det...". Det var tydelig at hun ikke var vant til at noen var så direkte, selv om vi hadde være ganske åpne og direkte med hverandre en god stund. Resultatet var at hun ble sur og begynte å kjefte på meg for å skape drama, og nå har vi null kontakt :ler: Så nei, man kan ikke bare si det til alle, dessverre.

Men jeg følte meg bedre av å få det ut, så jeg fikk noe ut av det allikevel :)

Det kan være skummelt og ubehagelig å si det man egentlig mener og føler til andre, så da tror vi at det er lettere å ikke gjøre noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...