AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Hei. Jeg har vært deprimert i mange år og har gått på antidepressiva i ca. 1 år. Jeg føler meg klar til å få livet mitt på riktig spor igjen, og vil gjerne begynne med trening da jeg tror det vil hjelpe mye. Jeg er 15 år, jente/kvinne. Jeg har ingen erfaring med trening fra før av så jeg trenger hjelp. Jeg vil trene innen kondisjon og styrke. Er det noen her som kunne ha lagt en treningsplan til meg? Takk på forhånd! Anonym poster: 0c0968a60f5c35929debc0047666c65e
skyflakes Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Å lage en konkret treningsplan uten å vite noe om utgangspunktet ditt er vanskelig. En treningsplan handler jo om å se progresjon fra hvor du er nå til hvor du ønsker å være. Har du ikke trent noe før så er det ganske lurt å begynne forsiktig. Gå tur 2-3 ganger i uka, eller småjogg over korte distanser. Etterhvert kan du ta kontakt med et treningsstudio dersom du føler at du er klar til å ta treningen videre for råd og tips om øvelser. Endret 6. juni 2013 av skyflakes
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Blir vanskelig å lage en treningssplan når vi ikke vet utgangspunktet ditt. Kan du ikke begynne rolig da? Som for eksempel å jogge 1-2 ganger i uka til du blir sliten. Så øker du når du føler at du klarer mer, til for eksempel 2-3 dager i uka. Styrketrening er absolutt å anbefale også. Om du ikke har vekter så bruk kroppsvekten til knebøy, glute bridge, armhevinger, planken osv. Når du føler at du trenger mer tyngde så bruk vannflasker, ryggsekk med bøker oppi eller en stein. Søk opp på internett om du er usikker på hvordan du utfører øvelsene. Du kan for eksempel ta 1-2 dager med jogging i uka, og 1-2 dager med styrketrening. Anonym poster: b04f6dd3ed8de03e9883d8292ca96b38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå