Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er samboer med en fantastisk mann på tredje året. Sammen har vi en datter på 8mnd og han har en sønn på 6år fra før. I helgen så er jeg invitert i bursdag til min beste venninne, men vi har sønnen hans, så da var det ikke aktuelt. Jeg sa da at jeg ser ikke helt problemet da begge ungene legger seg pent og sover hele natta, og hvis det er sånn så kan jeg legge jentungen før jeg drar. Etter mye diskutering så sier han at det er greit så lenge jeg drar halv elleve og er hjemme kl ett. For meg da så er det ikke vits i, det tar meg en halvtime å kjøre hver vei, og kl ett så har de jo nesten ikke dratt ut engang. Han blir rasende og sier at enten blir det sånn, eller så blir jeg hjemme! Jeg er ikke den som gir meg, og til slutt forklarer jeg han at enten så møtes vi på halvveien og jeg drar halv ti og er hjemme rundt to,eller så bare blir jeg ute så lenge jeg vil! Så nå har vi et helvete! Han har tilslutt gått med på det men er nå forbanna og furter.

Hva i allverden kan jeg gjøre for å få han til å forstå at jeg er et voksent menneske?! Jeg har ikke vært utenfor døra alene og gjort noe "voksent" siden jeg ble gravid, og er faktisk på vei til å bli litt gal!

Anonym poster: 7adf7cd37ad04ce2a8cdbef93874287b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

han høres slitsom ut. typen min får være ute så lenge han vil når han drar ut. herregud du er da voksen!

Anonym poster: 80785790668c248f6ec9041b9857985c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Jeg sier aldri noe på hvor lenge han er ute. Jeg sender gjerne med litt ekstra penger og ber han kose seg litt ekstra for min skyld! Noe annet kunne ikke falle meg inn, han bestemmer da selv hvor lenge han vil være ute!

Skrevet

Ts her.

Jeg sier aldri noe på hvor lenge han er ute. Jeg sender gjerne med litt ekstra penger og ber han kose seg litt ekstra for min skyld! Noe annet kunne ikke falle meg inn, han bestemmer da selv hvor lenge han vil være ute!

Så han er ikke så nøye på "innetidene" når det gjelder han selv?

HAN er ute så lenge han vil, men så skal han bestemme over deg???

Ikke bra!

• Liker 5
Skrevet

Du får innetider av han, og han får lommepenger av deg? Høres dyksfunksjonelt ut begge veier.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ledd meg skakk hvis det ikke var for at det er så tragisk, det du forteller :-O

Anonym poster: f49b5f788168d00704e9f04c87df5918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får ikke lommepenger. Det var mer ment som "her har du 200 kr ekstra til ikveld, kjøp en øl og tenk på meg". Vi har felles økonomi med en sum hver som vi kan bruke på hva vi vil, og da er det godt å kunne bruke 200 kr man egentlig ikke hadde feks :)

Gjest Roskva
Skrevet

En regel for han og en annen for deg...høres jo virkelig rett å rimlig ut :klo:

I tillegg skal han ta imot penger og kunne kose seg så lenge han vil, mens det han gir igjen er å oppføre seg som en unge og bestemme når du skal dra og hvor lenge du får bli...eeeh, en som virkelig må gå en runde og ti med seg selv her visst.

La han bare furte, kos deg på byn med venninnene dine. Han er vel bare sur fordi han plutselig må sitte hjemme med to barn ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i det. Hvorfor mener han at du kun skal få lov til å være ute i et par timer??

Anonym poster: 7822e321d48f8d6d3b82a24649586159

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han mener at jeg burde kunne dra ut når vi ikke har guttungen hans. Og det er forsåvidt greit det. Men jeg kan jo ikke bestemme når folk skal ha bursdagen sin. Og dessuten så hadde vi samme diskusjon sist det var snakk om at jeg skulle ut, og da hadde vi ikke guttungen hans! Var bare tilfeldig at det ikke ble noe av.

Gjest Violetta
Skrevet

Har han mye ansvar for ungene ellers? Kanskje han rett og slett føler at han ikke takler ansvaret?

Gjest Violetta
Skrevet

Han mener at jeg burde kunne dra ut når vi ikke har guttungen hans. Og det er forsåvidt greit det. Men jeg kan jo ikke bestemme når folk skal ha bursdagen sin. Og dessuten så hadde vi samme diskusjon sist det var snakk om at jeg skulle ut, og da hadde vi ikke guttungen hans! Var bare tilfeldig at det ikke ble noe av.

Det er da uansett han som har ansvaret for sitt eget barn?

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Ts her.

Du får slutte med det der og heller begynne å gi ham innetider. Ellers så virker det som at du ble kjent med den virkelige ham etter felles barn kom til verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har guttungen annenhver helg og en dag i uka. Jentungen tar jeg meg mest av. Han står opp med henne tre ganger i uka, jeg kan telle på en hånd de gangene han har skiftet bleie, han gidder så vidt å ha henne mens jeg dusjer. Nei, han har ikke for mye ansvar for de! Selv ikke nå når han har perm og jeg er sykemeldt!

Skrevet

har du spurt han hva som er problemet hans? hvordan rettferdiggjør han det i hodet sitt? han kan være så lenge ute som han vil,men du må forholde deg til inne-tider ??!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bedt han holde kjeft. Du er et voksent menneske og bestemmer selv hvor lenge du vil være ute. Så lenge jentungen din sover og alt er som det skal så burde jo det gå helt fint. Guttungen er jo han sitt ansvar.

Anonym poster: e4b7f59cac03a5caaca05778c0f131fd

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor kan han ikke ta ansvaret for sine to barn? Hvorfor i allverden er dette et tema der man krangler seg til å få gå ut?

Du får fortelle han at du er lei av furtingen hans og at du forventer at han oppfører seg som en voksen mann. Og at det ikke er et tema en gang å akseptere et sett regler for han og et annet for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår selv hvor dysfunksjonelt dette høres ut. Og han har aldri vært sånn før vi fikk barn. Jeg vet bare ikke hva som har skjedd! Han bare lirer av seg en ting som er helt på jordet og sier at det er ferdig diskutert, og da har jeg visstnok ikke noe jeg skulle ha sagt.

Skrevet

du får gjøre det samme tilbake, stå for ditt

Skrevet

Det at han har gutten sin på besøk, bør ikke få stoppe deg fra å gå ut? Nei, det er nok bare et påskudd.

Han høres ille kontrollerende ut! Ikke bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...