Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er en ung mann på 30 som har et lite problem med kroppen. fra jeg var tenåring til jeg var 27 så veide jeg svimlende lite, 54-57kg og 1.84 cm høy. var veldig aktiv i den perioden så energi forbruket var høyt og det var vansklig legge på seg kg. så fikk jeg voldsomt sosial angst så tilværelsen min ble plutselig veldig passiv og energi forbruket gikk betraktelig ned.

fikk etterhvert medisiner i form av beroligende (sobril) for å takle sosiale angsten. bestemte meg deretter for å begynne trene , spise mye og bruke endel proteinshakes om dagen. trente hard styrketrning i 8 måneder og vekta gikk fra 54kg opp til 67kg i ren muskelmasse. så ifjor sluttet legen min skrive ut sobril og sosiale angsten kom tilbake, som resultat sluttet jeg trene på treningssenter og tilværelsen min ble veldig passiv igjen.

så i 1 år har jeg omtrent bare sitti stille i stua, mista all muskelmassen jeg bygde opp men jeg fortsatte å gå opp i vekt i form av fett selvom jeg ikke spiser så mye (3 måltider om dagen som ikke er så store).

jeg har nå en kropp som er eple forma på en måte. har en stor mage på 87cm i omkrets, stor rompe men spinkle armer og ben (like spinkle som da jeg veide 55kg) og tynn brystkasse.

veier nå 75kg og jeg kan ikke forstå hvorfor ikke fettet legger seg symmetrisk rundt kroppen eller hvorfor jeg fortsetter gå opp i vekt når jeg ikke spiser mye eller tar proteinshakes? hvorfor legger alt seg på magen og rompa? vet jo om andre menn som ikke trener og har en normal vekt hvor fettet legger seg symmetrisk rundt på hele kroppen.

vet ikke hva jeg kan gjøre her men skjønner at noe bør gjøres for jeg føler meg ikke i god helsemessig form, blir sliten av ingenting. en slankekur når jeg har så spinkle armer og ben er jo også nesten absurd å vurdere

Anonym poster: 59a1f13752014af6cab51dc6fb56f8ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

slankekur eller livstilforandring er vel bedre. du blir jo tynnere rundt magen da,uansett hvor tynn armer og bein er.

Anonym poster: 84ff816d6b565504db66a2625380018e

AnonymBruker
Skrevet

slankekur.. jeg spiser jo allerede lite fra før. 3 måltider om dagen. 1 bolle havregryn til frokost, 4 brødskiver til lunsj og en vanlig porsjon middag.

hele livet mitt har jeg fått høre "du må spise mer så du legger på deg kilo" siden jeg var altfor tynn. og så spise jeg litt mer og gikk opp i vekt men alt legger seg på magen og rompa så får jeg høre jeg må spise mindre for å gå ned i vekt. bare skjønner ikke greia, er normalvektig nå men jeg vil jo at kaloriene er jevnt fordelt over hele kroppen som alle andre

AnonymBruker
Skrevet

Tren styrke og kondisjon. Du MÅ bevege deg mer.

Anonym poster: b5f662c4653aab2ba3fb39b7f7dc56fb

AnonymBruker
Skrevet

Har selv sosial angst, og ser ikke helt hvorfor du er nødt til å sitte på rumpa bare fordi du har dette. Om du ikke klarer å finne et rolig treningssenter som du greier å tvinge deg ut på, må du invistere i vekter slikt at du kan trene hjemme. ELler i det minste gå turer/jogge.

Hvor man legge på seg er i hovedsag genetisk bestemt, menn har generelt mer anlegg for å legge på seg på magen. Videre kan kostholdet spille en rolle, dersom man spiser mye karbohydrater kan visstnok dette øke sjansene til at det legger seg på magen.

Tell kalorier. Om du går opp i vekt, og er sikkert på at du ikke har stoffskiftesykdom eller lignende, er det fordi du spiser mer enn du tror. Forsøk gjerne lavkarbo også. Men ja, du må selvsagt trene. Ikke fordi det er avgjørende mtp vekt (kostholdet utgjør mesteparten av forskjellen her), men fordi du trenger å holde kropp og psyke i form.

Anonym poster: 1d06ff0deed39a68c7896879086dc5de

AnonymBruker
Skrevet

slankekur.. jeg spiser jo allerede lite fra før. 3 måltider om dagen. 1 bolle havregryn til frokost, 4 brødskiver til lunsj og en vanlig porsjon middag.

hele livet mitt har jeg fått høre "du må spise mer så du legger på deg kilo" siden jeg var altfor tynn. og så spise jeg litt mer og gikk opp i vekt men alt legger seg på magen og rompa så får jeg høre jeg må spise mindre for å gå ned i vekt. bare skjønner ikke greia, er normalvektig nå men jeg vil jo at kaloriene er jevnt fordelt over hele kroppen som alle andre

når jeg sier slankekur. inkluderer det trening!! det er noe av det viktigste du gjør!

Anonym poster: 84ff816d6b565504db66a2625380018e

AnonymBruker
Skrevet

Tren tung styrketrening + kondisjonstrening og spis mye proteinrik mat.

Anonym poster: 30c0fa8c354eac69dbabfa65d2617b23

AnonymBruker
Skrevet

trådstarter her. takker for rådene her. men å trene tung styrke er ikke lenger et alternativ for meg når jeg sliter nok med å komme meg til postkassa mi pga sosial angst. ikke spiser jeg mer enn jeg tror heller. idag har jeg spist 2 poser yum yum nudler til frokost, 2 dl havregryn og 1 fjordlands lasagn (450 kalorier). totalt sett tipper jeg dette er rundt 1200-1300 og det er sånn ca hvor mye jeg spiser daglig allikevel legger det seg mer og mer på magen.

men skal få prøve å handle noen vekter fra nettet som jeg kan bruke hjemme, takker igjen for tipsene

AnonymBruker
Skrevet

Da kan du bare trene hjemme - det finnes massevis av videoer på youtube. 4 brødskiver til lunsj sa du? Erstatt dem med en salat, dvs spis mindre karbohydrater. Nudler, pasta, poteter, ris, brød trenger du mindre av med andre ord. Tell kalorier, slik at du sørger for å få i deg mindre enn det du forbrenner. Ikke tipp, men tell. Brus, sukker, godteri, is og kake kan du også kutte (nesten) helt ut, for det er en god del kalorier som sniker seg inn i kroppen på denne måten.

Anonym poster: eb86eaf765e4134c014de9534e8179e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

trådstarter her. takker for rådene her. men å trene tung styrke er ikke lenger et alternativ for meg når jeg sliter nok med å komme meg til postkassa mi pga sosial angst. ikke spiser jeg mer enn jeg tror heller. idag har jeg spist 2 poser yum yum nudler til frokost, 2 dl havregryn og 1 fjordlands lasagn (450 kalorier). totalt sett tipper jeg dette er rundt 1200-1300 og det er sånn ca hvor mye jeg spiser daglig allikevel legger det seg mer og mer på magen.

men skal få prøve å handle noen vekter fra nettet som jeg kan bruke hjemme, takker igjen for tipsene

Dette kostholdet er jo helt elendig. Masse karbohydrater, og det av verste sort! Hvor er grønnsakene, kjøttet og fettet?

Og jeg er temmelig sikker på at det der er mer enn 1200 kalorier... Tell nøyaktig. Folk legger ikke på seg av ingenting, med mindre de faktisk er syke.

Anonym poster: 1d06ff0deed39a68c7896879086dc5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...