Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 jeg har blitt gravid! og det er mye jeg lurer på... nå har jeg vært kvalm i noen få dager, og jeg er bare 5 uker på vei, og det verste jeg vet er å være kvalm... Men i dag var jeg bare kvalm frem til ettermiddagen, og i hele kveld har jeg ikke vært kvalm! jippi! har det verste gitt seg da mon tro? og har noen erfaring med kvalme stillende tabletter? tusen takk for svar!
Linnda Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Heisann! GRATULERER MED SPIREN !!! Jeg har vært kvalm fra nesten uke 5 og er snart i uke 7 nå. Kvalmen har for min del bare blitt værre. Den begynte bare om morgenen, men nå er jeg kvalm stort sett hele døgnet. Nå kvalmen gir seg er individuellt. Noen har det 1 uke, noen 14 dager, noen 1 mnd og noen har det faktisk hele svangerskapet. Når jeg snakket med legen min om kvalmestillende tabletter, så var det noe man ga hvis det var ganske ille og man ikke fikk i seg mat og drikke. Sånn som jeg forstod han hvert fall, det kan jo hende at det er andre rutiner andre steder. Lykke til videre! 12
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #3 Skrevet 7. juni 2002 tusen takk for svar tuva, og gratulerer du også! jeg håper vi begge får et vellykket svangerskap, en venninne sier til meg at som regel så går det bra.... det er mye jeg bekymrer meg over. Jeg får håpe at det ikke blir verre, da må jeg til doktor i hvertfall, liker ikke denne kvalmefølelsen... får bare i meg frukt og sånt, har ikke så veldig stor matlyst. take care!
Jen Skrevet 7. juni 2002 #4 Skrevet 7. juni 2002 Jeg var veldig plaget av kvalme hele svangerskapet og kastet opp mye. Fikk tabletter og stikkpiller men det hjalp ikke for meg, dessuten må du være klar over at det er ikke bra for fosteret om du må ta de over lengre tid. Gratulerer og lykke til. Føler med deg, og håper du snart kan kose deg med graviditeten.
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2002 #5 Skrevet 7. juni 2002 hei igjen!nå tror jeg ikke det blir verre, men merker at jeg blir fortere sulten, og da blir jeg lett kvalm når jeg har tom mavesekk, så jeg spiser litt mer enn før for å stilne sulten og kvalmen... Inatt sto jeg opp i 4 tiden fordi jeg var så kvalm, og måtte spise et knekkebrød for å få sove igjen.... Greier ikke tanken på sjokolade og hamburgere, og egg og bacon. Og det som jeg var så glad i ... Men det er vel ikke sunt for meg da. klem fra hun som skrev innlegget
Gjest motorrypa Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 hallo å gratulerer! jeg er gravid i niende uke sjøl. har hørt at kvalmen skal begynne å gi seg fra uke ni å ut. men det tror jeg ikke før jeg ser det. har imidlertid funnet ut hva som hjelper for min del. jeg må små spise ganske ofte med frisk mat som lukter eller smaker utpreget mye. med andre ord ganske nøytral mat. alt kjøttmat å fet mat er total utelukket. håper nå at du finner ut hva som hjelper for din del. prøv salte kjeks klem fra monica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå