Gå til innhold

rød kjole som gjest i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei

jeg skal i bryllup og skal derfor kjøpe meg en ny kjole for anledningen. Eneste er at det er vel slike fargeregler for gjestene? Ikke hvit, eller svart? eller rødt? Da konkurrerer du visst med bruden, er ikke enig i bryllupet, eller har hatt sex med brudgommen.. Er det ikke slik? :fnise:

Jeg har ihvertfall fått beskjed om at det ikke bør være rød eller hvit kjole. Men jeg tenker å kjøpe meg en dyr en (for mitt budsjett), og få den skreddersydd. Har så lyst på at denne kjolen skal være rød. Da det blir en investering for min del. Og at jeg kan få brukt den flere ganger siden jeg ikke kler så mange andre farger, pastell feks. Brun kjole har jeg, og blått kler jeg ikke.

Er bare så forelsket i denne kjolen hvis jeg kjøper den i rødt. Kan jeg?? Hadde dere som brud brydd dere om en gjest gikk med slike-og-slike farger på kjolene sine så lenge den ikke var hvit? :vetikke:

Har liksom ikke lyst å være den eneste som skiller meg ut av gjestene, i knall rød kjole.(fotsid vel og merke, ordentlig penkjole)

Anonym poster: 746a71baf071b5e9d86b55555be75ddc

Skrevet (endret)

Troller du? Man følger selvsagt kleskoden som oppgis, bes det spesifikt om å unngå enkelte farger gjør man det.

Det er jo faktisk brudens dag.

Endret av Iysfontene
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Eneste fargen man ikke bruker i bryllup er hvit fordi den er brudens farge.

Anonym poster: 9c80426e3b8449ca6c8e2298f92ce8f9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det står ingen kleskode i invitasjonen. Ingen fargeregler eller noe er nevnt. Eneste er at det er et stort bryllup med 100+ inviterte.

Det er mitt første bryllup så jeg bare har hørt at det finnes fargekoder, men det er ikke bruden som har spesifisert noe av dette. Det er bare noe jeg har i tankene at det finnes i bryllup, og da lurer jeg bare på hvor aktuelle disse er. Eller om det bare er fra gammelt av man fulgte slike..

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det med svart og rødt begynner å viskes ut. Jeg hadde uansett hørt med bruden for sikkerthetsskyld.

Anonym poster: 2d8c7240d05854e8f4990b9c0e4dca0c

• Liker 11
Skrevet

Det står ingen kleskode i invitasjonen. Ingen fargeregler eller noe er nevnt. Eneste er at det er et stort bryllup med 100+ inviterte.

Det er mitt første bryllup så jeg bare har hørt at det finnes fargekoder, men det er ikke bruden som har spesifisert noe av dette. Det er bare noe jeg har i tankene at det finnes i bryllup, og da lurer jeg bare på hvor aktuelle disse er. Eller om det bare er fra gammelt av man fulgte slike..

TS

Tror ikke det er farlig, jeg misforsto og trodde du ville bryte med brudens ønsker. Som noen nevner er hvitt den eneste «forbudte» fargen i et bryllup.

Skrevet

Sort er sorgens farge, så sørger du i et bryllup, så ok

Hvitt er brudens farge!

Rødt betyr at du er dramadronning, som ønsker å sette alle andre, også bruden i skyggen, men da er det snakk om knallrød da, slik drama-rødt

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det var lurt å høre med bruden ja :)

Nei jeg skjønner at det kunne lett misforstås når jeg leste over HI, men hadde selvklart ikke brutt med bruden om hun hadde noen spesifikasjoner.

Godt å høre at disse fargene (utenom hvit da!) ikke er så nøye lenger, men skal ta å spørre bruden om hun syntes det bør følges.

Når vi er igang, hvilken andre farger enn sort, hvitt og rødt er vært vanlig å unngås? :fnise:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare de tre. :) Og neonfarger. Haha

Anonym poster: 2d8c7240d05854e8f4990b9c0e4dca0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter fullstendig i om noen av gjestene i mitt bryllup kommer i rødt, svart eller hvitt. Føler de seg fine, så er det bra nok for meg. Noe jeg også kommer til å si om noen spør (vurderer også å sette det i et punkt på nettsiden, så slipper folk å ringe og spørre)

MEN om bruden sier det er greit risikerer du fortsatt at noen av de andre gjestene går rett i sladrekjerringmodus og tiskehvisker både under og etter bryllupet om "giiiid, tenk hun der som kom i rødt da? Eier ikke respekt og blablabla." Noe jeg normalt sett også oppfordrer folk til å drite i, den slags smålighet er liksom ikke noe å henge seg opp i. Men det kan være lurt å se an sladrekjerringnivået i familien/vennegjengen. Det er ikke noe stas for brudeparet at "vennen som kom i rødt" skal trekkes frem hver forbanna gang bryllupet diskuteres. Eller at det blir klein stemning på dagen.

Anonym poster: 780278a5cd34af12a5d1f4069baf9cff

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Kler bare rødt... Det var da voldsomt.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg ikke tenkt over eller brydd meg om hvis noen kom i rødt. Men det er vel ikke helt usannsynlig at andre ville reagere. Rød er jo en veldig "oppmerksomhetskrevende" farge, og nettopp det er det nok mange som vil reagere på og snakke om. Både der og da, og senere. Så, for din egen del, ville jeg styrt unna rødt. Det kan da umulig være bare rødt og brunt du kler? :klor:

Anonym poster: 3c4c60f39c69635c18238354a148cb0e

Skrevet

Vi ligger kanskje litt etter Sverige, men i svensk bryllupsblad leste jeg at sort og rødt nå er fullstendig akseptablet og veldig trendy i bryllup. Om du hadde vært vår gjest så hadde ikke vi brydd oss om du kom i rødt, sort eller hvitt for den saks skyld, men vet endel er uenige med oss i det.

• Liker 1
Skrevet

Sort er sorgens farge, så sørger du i et bryllup, så ok

Hvitt er brudens farge!

Rødt betyr at du er dramadronning, som ønsker å sette alle andre, også bruden i skyggen, men da er det snakk om knallrød da, slik drama-rødt

At sort er sorgens farge er avleggs. Den lille sorte er jo en klassiker i alle selskapssammenhenger og veldig vanlig med sorte klær til vanlig, så det er ikke akkurat sorgens farge.

• Liker 1
Skrevet

Forloveren til moren min hadde rød kjole i bryllupet, og det var ingen som reagerte. Det var en fin kjole som kledde henne.

Så lenge bruden synes det er greit, er rødt kjempelekkert! Personlig synes jeg ikke folk skal komme i hvite eller sorte kjoler i bryllup, men noen går jo med sort også og der gjelder vel det samme, om det er greit i henhold til kleskoden så er det vel lov :) Kos deg i bryllup!

Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok reagert om noen kom i rødt. Spørs jo på fargesterkhet og stil på kjolen, men jeg ville ungått rødt.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har gått i rødt i flere bryllup - dette er en farge jeg både kler godt og føler meg vel i.

Jeg har ALLTID forhørt meg med bruden angående dette siden jeg ikke på noe vis ønsker å stille henne i skyggen eller gi feil signaler.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde nok reagert om noen kom i rødt. Spørs jo på fargesterkhet og stil på kjolen, men jeg ville ungått rødt.

Til sommerbryllup er jeg enig, men høst og vinter så kan rødt gå an.

Skrevet

Min svigermor hadde knallrød silkekjole da jeg giftet meg med sønnen hennes for mange år siden. Og jeg tviler på at hun var imot bryllupet, og tviler enda mer på at hun hadde hatt sex med brudgommen. Dramaqueen ... ? Mnja, igrunn litt, men av den lure typen, ikke se-på-meg- typen.

For meg som brud kunne du hatt hvilken som helst kjole i verden, bare du ikke tar plassen min i kirken :)

• Liker 3
Skrevet

Ja, hør med brudeparet. Da får du et sikkert svar, som du kan forholde deg til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...