AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Frokost: En kopp te med en stor ts Cocosa, 1 ss tran Lunch: Jordbær, litt nøtter, tre ruter møøørk sjokolade + kremfløte Lunch2: Blåbær med kremfløte Middag: Kjøttdeig i tomatsaus med 5 osteskiver og en stor ts seterrømme. Har spist dette så langt til dag. Tenkte å ta to egg og litt bacon el. til kvelds. Er det ok? Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9
Løvetanten Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Er du veldig overvektig? Du ser ikke ut til å spise særlig mye, men har du mye å ta av så kan det jo forklare endel. Er du mett?
Miss Lucky Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Det hørtes litt lite ut ja.. blir du mett av det ? Spiser du for lite går kroppen i sparemodus istedenfor å forbrenne fett.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Hvorfor kjedelig? Bær med kremfløte var helt fantstisk godt, så om dette ikke inneholder for mye karbs, spiser jeg det gjerne hver dag. Er ikke veldig overvektig, nei. Er mett nå (etter middag)! Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9 1
Løvetanten Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Hvorfor kjedelig? Bær med kremfløte var helt fantstisk godt, så om dette ikke inneholder for mye karbs, spiser jeg det gjerne hver dag. Er ikke veldig overvektig, nei. Er mett nå (etter middag)! Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9 Nei, jeg synes ikke du spiser kjedelig. Men det så som sagt litt lite ut. Men så lenge du er mett og har energi så er det sikkert ok. Poenget her er ikke å telle kalorier eller veie maten, men å spise til man blir mett med hovedfokus på mye fett, litt mindre protein og lite karbohydrater. Jeg ligger gjerne på ca 60% fett, 20-25% protein og resten karbohydrater. Skulle jeg slanket meg så hadde jeg spist enda mer fett og mindre karbo. 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Dette er veldig lite, dessuten burde du spise grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Spiser vanligvis grønnsaker, ja. De gikk litt i glemmeboken i dag. Fy så godt bær er. :b Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Spiste forresten en avokado også, det hadde jeg glemt! Er dette fremdeles for lite? Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9
Løvetanten Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 Spiste forresten en avokado også, det hadde jeg glemt! Er dette fremdeles for lite? Anonym poster: 584a7ff42edddf7b044864b79f0352e9 Du kan prøve å bruke f.eks myfitnesspal om du vil se hvor mye du spiser hver dag. De kan du tracke karbohydratene om du ønsker. Ellers er det jo greit å bare kjenne etter om du er mett og føler deg vel Jeg ser jo selv at noen dager spiser jeg lite, andre dager mer. Ikke nødvendigvis frokost hver dag, og andre dager orker jeg ikke lunch. Det jevner seg ut... 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #11 Skrevet 7. juni 2013 I dag: 1 spiseskje tran, 2 egg, bacon (frokost), 1 avocado (lunch), stoor skål med jorbær, et par håndfull nøtter, 2 ruter mørk sjokolade, 1,5 dl kremfløte, skål med blåbær, 1,5 dl kremfløte Teller ikke kalorier enda, men bare kremfløten alene blir nærmere 1000 kalorier. Så jeg tviler på at jeg får i meg for lite mat om dagen. Kanksje heller for mye? Anonymous poster hash: 584a7...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #12 Skrevet 7. juni 2013 (Og masse grønnsaker til frokost) Anonymous poster hash: 584a7...2e9 1
Gjest Funky Punk Skrevet 7. juni 2013 #13 Skrevet 7. juni 2013 (endret) Antall kalorier sier egentlig ikke så mye om hvorvidt du får i deg nok mat, eller riktig mat Jeg kan ligge ganske høyt på kalorier når jeg ikke spiser karbo, men kan fortsatt få i meg for lite mat. Det er jo ikke bra å dytte i seg masse kremfløte f.eks. Hva spiste du til middag da? Endret 7. juni 2013 av Funky Punk
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #14 Skrevet 7. juni 2013 Har ikke spist noe annet enn det jeg listet opp her hittil i dag. Har helt hekta på bær med kremfløte.. Hvorfor er det ikke bra med for mye kremfløte? (Annet enn evt. kalorimessig) Anonymous poster hash: 584a7...2e9
Gjest Funky Punk Skrevet 7. juni 2013 #15 Skrevet 7. juni 2013 Masse fett...og om du pisker det med sukker så blir jo enda verre. Lavkarbo er ikke bare om å gjøre å spise mest mulig fett...ikke i mine øyne iallefall. Kan umulig være noe bra for kroppen, men det kan sikkert andre svare bedre på enn meg. Syns fortsatt måltidene ser relativt kjedelige ut. Bare en avokado til lunsj f.eks.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #16 Skrevet 7. juni 2013 Jeg ville spist mye mer grønnsaker, og kuttet ned på kremfløten. 2 håndfuller nøtter er også ekstremt kaloririkt. Noe av poenget med lavkarbo er jo at man spiser mer næringsrik mat, men mengden i volum er mindre. Da vil magen etter hvert venne seg til mindre volum mat, og du vil føle deg mett raskere. Et annet poeng er at ved å tilføre lite karbohydrater, vil kroppen begynne å forbrenne lagret fett. Hvis du tilfører så mye fett hver dag, vil ikke kroppen ha noen grunn til å forbrenne fettet. Du kan derfor til og med være i ketose, men ikke gå noe ned i vekt. Grønnsaker er essensielt her, fordi det er fettfattig og kalorifattig, men gir volum. Samt fiber, vitaminer og mineraler som du trenger. Anonymous poster hash: 2586b...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #17 Skrevet 7. juni 2013 Masse fett...og om du pisker det med sukker så blir jo enda verre. Lavkarbo er ikke bare om å gjøre å spise mest mulig fett...ikke i mine øyne iallefall. Kan umulig være noe bra for kroppen, men det kan sikkert andre svare bedre på enn meg. Syns fortsatt måltidene ser relativt kjedelige ut. Bare en avokado til lunsj f.eks. Kjedelig er relativt. Selv har jeg trivdes godt med alt jeg har spist i dag. Synes det er godt. Har ingen interesse av å bruke masse tid på å lage mat uansett, er mer opptatt av at det skal være ernæringsmessig ok, itillegg til å smake godt. Har selvsagt ikke hatt sukker i kremfløten. Det er jo lavkarbo det er snakk om. Søtet med 1 dråpe stevia. Anonymous poster hash: 584a7...2e9 1
Gjest Funky Punk Skrevet 7. juni 2013 #18 Skrevet 7. juni 2013 Okey. 3dl kremfløte på en dag er iallefall ikke særlig okey ernæringsmessig.
Sushi Skrevet 8. juni 2013 #19 Skrevet 8. juni 2013 Det er ikke noe galt med kremfløte (annet enn at det kanskje er lurt å variere litt), men det blir kanskje litt mye bær og lite grønnsaker? Hva med fisk? Makrell i tomat til avokadoen? Glemte du middag i går? Et stort, varmt måltid gjør at du ikke blir så fysen hele tiden. 1
Supraspinatus Skrevet 8. juni 2013 #20 Skrevet 8. juni 2013 Okey. 3dl kremfløte på en dag er iallefall ikke særlig okey ernæringsmessig. Fordi? Man kan argumentere for at det smaker så godt at det er fort å spise for mye. Noen mener også at det har litt høyt karbohydratinnhold per vekt slik at det er lett å spise for mye av det i et ketogent kosthold. Hvis man sliter med å gå ned i vekt selv på lavkarbo er første triks å kutte meieriprodukter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå