Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LadySizz
Skrevet

Hjelp!

Er HELT blank når det kommer til slike ting,men finnes det noe jeg kan kjøpe for å koble til pcen (helst trådløst om det finnes) for å forsterke mottaket av internettet?

Jeg leier sokkel,så signalet fra nettet deres oppe er så svakt :/ Routeren står også oppe til de såklart. Anyone?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

yes det fins en slik forsterker for trådløst. de har det bl.a på clas ohlson. et tips; ikke kjøp den billigste.

Anonym poster: 87abc6d0a28525f8a4bd10ab0480a322

Skrevet

Det du leter etter er et accesspoint. Et slikt tar opp signalene fra det trådløsnettverket som allerede er der, og forsterker de.

Eksempel: http://www.dustinhome.no/product/5010668542/linksys-wap300n-wireless-access-point-n300-dual-band/

Litt av problemet er at AP-et er nødt til å stå et sted hvor det allerede er god dekning, ellers vil det ikke hjelpe. Hvis du vet hvor huseier har routeren sin så kan du prøve å ta med bærbar-maskinen din slik at du står rett under, eventuelt løfte den opp mot taket. Hvis du får vesentlig bedre signal der kan du kjøpe ett AP og henge det opp under taket.

Skrevet

Du er jo avhengig av at AP-et har repeater-funksjon da, hvis ikke må det trekkes kabel til den fra hovedruter.

Det du ser etter TS er det som kalles for wireless repeater.

Skrevet (endret)

Hjelp!

Er HELT blank når det kommer til slike ting,men finnes det noe jeg kan kjøpe for å koble til pcen (helst trådløst om det finnes) for å forsterke mottaket av internettet?

Jeg leier sokkel,så signalet fra nettet deres oppe er så svakt :/ Routeren står også oppe til de såklart. Anyone?

Jeg ville sjekket om ruteren sender på samme kanal som en nabo. Det skal ikke være noe problem å få signalet gjennom gulvet (eller er det to gulv, du forklarer ikke så veldig nøye), så lenge ingen andre sender på samme frekvens. Prøv Inssider.

Andre ting: Eksperimenter med antenna på ruteren, mulig det går an å vinkle den slik at den sender mer av signalet nedover. Noen rutere kan også justere opp uteffekten, det kan hjelpe noe.

Du er jo avhengig av at AP-et har repeater-funksjon da, hvis ikke må det trekkes kabel til den fra hovedruter.

Det du ser etter TS er det som kalles for wireless repeater.

Til kabelstrekket kan man bruke et slikt sett:

di_TPL-306E_1.gif

I ts sin ende kan man koble opp en alminnelig AP, eller bare en vanlig ruter der man kobler ut DHCP server.

Edit: Skriveleif.

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...