AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Huden min er så stygg! Føler meg stygg både med og uten sminke. Jeg har ikke så mange kviser heldigvis, fordi jeg bruker basiron. Når jeg ikke smører meg med det, blir det en god del mer og jeg føler meg ikke bra da. Har mest i T-sonen. Der kan man se at huden er litt ruglete og rødlig. Hender jeg får kviser på overleppen og haken også. Nesen min er full av hudormer og prikker, og hender det kommer kviser. Dessuten er den rødlig og har blodutredelser. Jeg har store porer på kinnene redd ved nesen også. Huden har ingen jevn farge. Noen steder ser den nesten gulaktig ut, mens noen steder er den rødlig. Andre steder hvor det er helt normalt, er jeg bare hvit og blek. Under øynene er jeg blålilla. Prøver å finne sminke som passer, men enten er den for gulaktig i tonen eller for rødaktig. Helt håpløst å finne en concealer og foundation med rett farge. Har prøvd mange! I tillegg er huden min tørr og ser ut som den flasser hele tiden, så det blir jo ikke noe fint med sminke heller. Det er vanskelig å legge på når det bare smuldrer opp i ansiktet på meg og ser ut som jeg har sparklet trynet mitt. Det er jo så stygt og jeg er klar over det, men kan jo ikke gå uten sminke heller. Det er verre! Har prøvd kremer for å få bort den tørre og flassende huden, men det hjelper ikke + at jeg får masse kviser. Hva i all verden skal jeg gjøre??! Blir lei meg hver gang jeg skal sminke meg, og ser hvor fæl jeg egentlig ser ut. Anonym poster: fcbbd746cbd4dec3da175e50a89c16de
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Jeg liker godt BB-cream. Eller så lønner det seg å ha lagt en fuktighetskrem under fondtation-en... Anonym poster: 03d270595c584fc52666746eabd288a4
Iysfontene Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Nå som det er sommer burde du få solt deg litt, iallfall, alle ser bedre ut med farge i fjeset. Høy solfaktor er en selvfølge
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Nå som det er sommer burde du få solt deg litt, iallfall, alle ser bedre ut med farge i fjeset. Høy solfaktor er en selvfølge Enig i dette! Brunfarge ser alltid fint ut, og jeg får av en eller annen grunn alltid finere hud om sommeren, dersom jeg soler meg. Ikke bruk for mye foundation, hvert fall. Lillesøsteren min har veldig mye kviser, og hun kliner inn ansiktet sitt med et ekstremt tykt lag foundation, og det blir bare seendes enda verre ut. Jeg forstår jo at man vil dekke over urenhetene, men noen ganger fremhever det mer enn det dekker. http://www.feelunique.com/p/Decleor-Aroma-Purete-Shine-Control-Oxygenating-Fluid-50mln - Du sier at huden din flasser, denne fuktighetskremen er helt fantastisk. Den trekker faktisk inn, i stedet for å ligge utenpå huden og se klissete ut, slik alle andre kremer har gjort på meg. Deretter ville jeg kanskje brukt et lett mineralpudder på huden. Det ser mer naturlig ut, og mest sannsynlig vil huden din ha godt av å puste! Anonym poster: 0d2e457de07ba5bf4c2c666db05761e1 2
Gjest Seajewel Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Ta en hudpleietime med dyprens. Du vil få renset ut hudormer og urenheter, og føle deg freshere. Begynn med en peeling og rens. Rens huden din daglig, peel huden en gang i uka, så skal du begynne å se forandringer.
FrøkenBaker Skrevet 7. juni 2013 #6 Skrevet 7. juni 2013 Gå til en sminkør på en god salong og få en time der de både sminker og forklarer, da kan du også finne rette produkter. Sol er ikke bra for kvisene; det kan føles bra ut og se midlertidig bedre ut fordi kvisene tørkes ut, men med en gang du gir deg, eller før, skrur huden opp talgproduksjonen for fullt for å hjelpe på den tørre huden og du får enda større, sårere og flere kviser. Noen hudsalonger har også gode mineralhudsminke-merker, som Jane Iredale, og kan hjelpe deg med å finne de rette tonene til huden din uten at det ser oversminket ut. Helt vekk kan man ikke sminke det, men det meste kan forbedres med de rette produktene. Lykke til.
Djungelvrål Skrevet 7. juni 2013 #7 Skrevet 7. juni 2013 Kutt ut basiron, det er superuttørkende for huden. Ikke rart den flasser! Gå til legen hvis du har mye kviser. Han kan kanskje skrive ut en tablettkur. Bruk foundation blandet med litt fuktighetskrem og kutt ut pudder. det gjør tørr hud kakete. 2
Unia Skrevet 7. juni 2013 #8 Skrevet 7. juni 2013 For meg så hjalp det veldig å begynne på p-piller (yasmin 28). Ellers så vil jeg anbefale deg å bruke skrubb, og en god fuktighetskrem til å ha på etterpå. Prøv å ha på deg minst mulig sminke når du kan. Jeg har aldri kviser lenger, men det kan jo selvfølgelig ha å gjøre med alderen også. Jeg begynte å få mye kviser da jeg var rundt 15 år Er 24 nå.. Då jeg var 17-18 begynte jeg også å få ekstremt mye kviser på ryggen, og det var da jeg begynte på p-piller fordi jeg fikk et tips om at det kunne hjelpe. Og allerede en mnd etter hadde nesten alt på ryggen forsvunnet. Jeg vet også om folk som får kviser pga at de bruker balsam. Du har sikker prøvd mineralsminke? Om ikke, så vil jeg anbefale deg det. Bare minerals er jo et kjent merke, og det sitter veldig lett på huden. Jeg vil ikke anbefale å sole deg mye. Jeg soler meg nesten aldri, og merker at jeg får kviser mye fortere når jeg er ute i sola. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #9 Skrevet 7. juni 2013 Jeg har det likt som deg. Har veldig ujevn farge på huden, noen plasser er den gul, andre plasser rød, og under øynene er den blå! Utrolig irriterende. Bruker en fuktighetskrem med farge, og det hjelper! I tillegg bruker jeg en oljefri concealer siden jeg har ganske fet hud i t sonen. Du må slutte å bruke baseron. Jeg brukte den en stund, men huden min flasset så sykt at det var vondt. Bestill en time til fastlegen din og få utskrift på andre kviselegemidler. Jeg går nå på andre produkter mot kviser, og akkuratt nå så har jeg ikke en eneste kvise. Håper du finner ut av det! Det er ikke greit å føle seg stygg, og jeg vet godt hvordan det følest. Anonym poster: 4527c63fffb6a38fa637107fd28b055b
Lexica Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Det er som om jeg skulle skrevet dette selv. Eneste jeg føler meg komfortabel med til hverdags er dagkrem med farge, men huden min er blitt verre over tid som gjør at både foundation og pudder legger seg som et lag på huden. Eneste som er greit da er som nevt over, men det dekker ikke spesielt og det meste av urenheter og ujevne farger vises. Jeg har slitt med hudprobllemer siden 2010 med alt du nevner. Hudormer, porer, småkviser, byller, ujevn hudtone, blålilla under øynene. Jeg sliter fremdeles med alt dette bortsett fra byller og store kviser da jeg begynte på Yasmin P-piller. Jeg har prøvd utallige hudpleie produkter men ingenting hjelper. Men jeg er overbevist om at det er hormonellt, siden det eneste som har fjernet kvisene mine er graviditet og p-piller(=hormoner). For mye testosteron tenker jeg. Men en dag må jeg jo slutte på p-piller og da vil aknen komme tilbake. Slenger meg på tråden i håp om en avgjørende vidunderkur som kan fjerne alle de forskjellige plagene i ansiktet. Det er skjemmende og sliter på selvbildet. Det er bare så rart. Aknen kom akutt i 2010 og har vart siden, men hudormer og ujevn hudtone har jeg alltid hatt, men har aldri hatt problemet at sminken legger seg som et lag ut på huden. Ser ikke spesielt fint ut. Vil veldi gjerne ha en lett sminke som får huden til å se naturlig ut MEN plettfri...
Yzma Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Har du prøvd base før du legger på foundation? Jeg har hørt at det skal fungere Noe som dette kanskje?http://www.feelunique.com/p/LOral-Paris-Studio-Secrets-Professional-Smoothing-Resurfacing-Primer-15ml Google litt rundt og se om det er noe for deg
Miah Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Nå som det er sommer burde du få solt deg litt, iallfall, alle ser bedre ut med farge i fjeset. Høy solfaktor er en selvfølge Om man har på seg høy solfaktor, så kommer hun ikke til å bli brun - er Norge det er snakk om her. Solfaktor må hun ta på seg, men om hun vil få litt farge holder det som regel med 15 - 20.
Lexica Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Man blir like brun med høy solfaktor. Det tar bare litt lengre tid. Høy solfaktor skal hindre solbrenthet, ikke pigmentene.
Miah Skrevet 14. juni 2013 #14 Skrevet 14. juni 2013 Man blir like brun med høy solfaktor. Det tar bare litt lengre tid. Høy solfaktor skal hindre solbrenthet, ikke pigmentene. Ja, det er "litt lengre tid" som er problemet her. I Norge er sommeren ganske solløs. Med mindre man slenger seg i solarium så vil man ikke få mye farge om man bruker høy solfaktor. Om jeg bruker faktor 40 så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å få mye farge uansett om jeg er ute hele sommeren. Om man vil ha farge må man gå litt ned i SPF, til rundt 15 - 20, ellers kan det bli ganske vanskelig.
Gjest Tirkes Skrevet 14. juni 2013 #15 Skrevet 14. juni 2013 Ang hudormer og svarte prikker og store porer - jeg sleit med dette. Problemer forsvant for ca ett år siden. Da hadde jeg sluttet å røyke og feiret 4 mnd røykfri med proff ansiktsbehandling og dyprens. Det gjorde ganske godt og jeg ble flinkere til å rense selv etterpå. Gjorde det igjen midtvinters i fjor når huden min er tørr og rar, og igjen før 17. mai. Jeg har nesten ikke synlige porer igjen. Noen små arr etter kviser og porer jeg har klemt på - men det er stort sett bare jeg som ser dem. Om det er pga røykeslutten alene - tviler jeg på. Jeg tror nok at 30-årskrisa og et strengere rengjørings- og fuktighetsregime har mest av æren.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Jeg har også problemer med huden, men det blir bedre med rett kosthold. Dessverre for meg må kostholdet være ekstremt bra for at det skal påvirke. Spiser du sunt? Kutt ferdigmat og sukker, og tilfør mye næring, vann og søvn Anonymous poster hash: f4bb6...2f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå