Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har de siste 3 mnd. stått på som en gal og trent/spist meg ned ca 10-11 kg, har i grunnen ikke vært så slank noen gang tror jeg og er selvfølgelig veldig fornøyd med tallet på vekta, selv om jeg er noen kg unna matchvekt enda.

Problemet mitt er at jeg enda føler meg like stygg og feit som jeg gjorde før jeg gikk ned, kan virkelig ikke se på meg selv at jeg har gått ned, merker det på klær da! Mye av grunnen er kanskje at jeg ikke har fått en eneste bemerkning av de rundt meg, venner som ser meg både hver uke og kanskje en gang i mnd. Ser de det rett og slett ikke?

Ikke det at jeg skal ha komplimenter i hytt og pine, men det hadde jo vært greit å få en bekreftelse fra omverdenen! Så hadde det vært litt letter å tro på at det synes.

Dere andre som har gått ned i vekt, hvordan ser dere på dere selv i ettertid eller hvordan var det underveis? Når begynte du å føle deg slankere, og når la folk merke til det?

Er kanskje sånn at det tar tid til å venne seg til at man er slankere?

Jeg pleide å tenke at bare jeg klarte å gå ned 10 kg så ville jeg bli så fornøyd med meg selv, nå som jeg er kommet dit så føles det ikke så spesielt i det hele tatt...

Anonym poster: 88180d2b4c8e3ab307aaefa935c8c935

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt før og etter bilder? Er ofte vanskelig å se det på seg selv, man kan bli blind på sin egen vekt. I tillegg er det lurt å måle seg, det vil gi en bedre indikasjon på hvordan kroppen faktisk har forandret seg. 10 kg kan være både vann, fett og muskler. Selv så jeg det ikke når jeg hadde gått ned 10 kg, men mamma som ikke hadde sett meg på 2 måneder så det veldig godt. I tillegg merket jeg det veldig godt på klær.

AnonymBruker
Skrevet

Har jo noen bilder av meg selv, og der kan jeg se det godt! Har også prøvd klær som jeg hadde på i fjor høst som jeg såvidt fikk lukket igjen, som er 2 størrelser for store nå! Så der kan jeg se det, har målt meg og tror jeg har minket ca 17-18 cm i midjen. Er kanskje det at mye vil ha mer, jeg har jo som mål å bli en god del slankere enn jeg er nå, blir litt utolmodig. Gleder meg til å komme hjem til familien i sommer, ganske sikker på at de kommer til å bemerke det :)

TS

Anonym poster: dafbd24795b7423b19514af5c6456ef1

Skrevet

Uten tvil!!! ^^ De som ikke har sett deg daglig mens du har gått ned vil få sjokk!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg siden september, men ser det ikke selv:p Lurer på hvor lang tid det tar.

Anonymous poster hash: cce7a...d79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg siden september, men ser det ikke selv:p Lurer på hvor lang tid det tar.

Anonymous poster hash: cce7a...d79

Jeg har gått ned fra 62 kg til 50 kg, og ser ingen forskjell. Eller, det var inntil jeg så på før/etter-bilder. Enorm forskjell. Andre vil HELT sikkert se forskjell, 15 kg er ikke barebare, med mindre du veier godt over 100. Det er virkelig sånn at mye vil ha mer. Jeg vil fremdeles ned 2-3 kilo, liksom, og det er jo egentlig helt på trynet, jeg vet jo innerst inne at jeg er tynn, men likevel er jeg ikke fornøyd. :P

Anonymous poster hash: 9b48a...c7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 62 kg til 50 kg, og ser ingen forskjell. Eller, det var inntil jeg så på før/etter-bilder. Enorm forskjell. Andre vil HELT sikkert se forskjell, 15 kg er ikke barebare, med mindre du veier godt over 100. Det er virkelig sånn at mye vil ha mer. Jeg vil fremdeles ned 2-3 kilo, liksom, og det er jo egentlig helt på trynet, jeg vet jo innerst inne at jeg er tynn, men likevel er jeg ikke fornøyd. :P

Anonymous poster hash: 9b48a...c7e

Da høres det ut som du sklir over til anorexia...De blir jo aldri fornøyd uansett hvor lite de veier. 50 kg er ikke akkurat mye.

Anonymous poster hash: f9356...462

• Liker 3
Skrevet

Kan hende de ikke "tør" si noe, det er jo ikke alle som nødvendigvis synes det passer seg å påpeke andres vekt (enten det er tap eller økning). Så da kan du heller konkludere med at du har en veldig høflig omgangskrets, enn med at det ikke vises at du har gått ned. =)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De ser det helt sikkert, jeg har gått ned 20 kg på over et år, første 10kg gikk jeg ned på bare ca 3-4 mnd. De jeg jobber med kommenterte det siden de visste at jeg slanket meg. Mens moren min og et par venninner kommenterte det. Venninner jeg ikke hadde sett på lang tid sa ingenting, så jeg kom bare med en kommentar i forhold til det, og nevnte det i en bisetning en gang vi møttes, da svarte hun at ja hun hadde sett det men at hun tenkte det var best hvis jeg nevnte det selv. Hun hadde en tanke om at jeg kunne bli fornærmet hvis hun spurte, så det kan være sånne grunner som gjør at ingen sier noe.

Anonymous poster hash: 85321...da1
AnonymBruker
Skrevet

Ta initiativ til å snakke om vektnedgangen selv, så får du nok bekreftelser på at folk har sett det. Mange tør ikke kommentere sånt. Selv er jeg en sånn som ikke ser verken vektnedgang eller ny frisyre eller ny klesstil før det er ekstremt stor forskjell, men aller er jo ikke sånn. :)

Jeg tror ikke det er så lett å se på seg selv at man har gått ned. Man ser jo seg selv i speilet flere ganger hver dag, så man blir så vant til synet at man ikke får med seg endringen. Stol på det du ser på klærne og gamle bilder.

Anonymous poster hash: 02516...166

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...