Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min sa nettopp isted... du... du har jo egentlig ikke forandret deg spesiellt mye siden du ble gravid, skulle du egentlig ikke vaert mye stoerre?"

Jeg har selv tenkt paa det noen ganger, men jeg kan ikke se at magen har blitt noe merkbar stoerre, jeg er 16 uker gravid med tvillinger.......

det jeg merker er jo at jeg ikke klarer aa trekke inn magen, og helt nedest under magen er det hardt. ellers saa er det ikke noen forskjell...

kan jo nevne at jeg ikke var noe nevneverdig tynn naar jeg ble gravid, men jeg er da heller ikke FEIT... helt normal... og jeg ser fremdeles helt normal ut....

Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig individuelt hvordan det ser ut når man blir gravid. Kommer også an på om livmoren er bakovervendt eller forovervendt, så du kan helt sikkert ta det med ro, selv med tvillinger.

Men er du bekymret, så ta kontakt med legen din og få en sjekk. Man trenger ikke ekstra bekymringer når man er gravid :)

Skrevet

Har aldri vært gravid med tvillinger selv, men jeg tør likevel å gjette på at det er ganske normalt ja. Det er rundt den tiden der (16-20 uker) at magen plutselig popper frem. De er jo ikke så store nå (10-13 cm eller noe sånt), og kanskje enda litt mindre siden de må dele livmor?

Gi det noen uker til, gravidmagen kommer så og si over natta ;)

AnonymBruker
Skrevet

Tja, en bekjent av meg - asiatisk, lav og overhodet ikke overvektig eller smålubben var gravid med tvillinger - og man kunne ikke se noe før etter ganske mange måneder.

De holdt det "hemmelig" i sikkert 4 måneder(vi visste det, men ingen kunne sett det uansett), var egentlig først et godt stykke uti at jeg så noe som helst. Men nå gikk ikke hun med superstramme gensere - men likevel ;)

Anonym poster: ec14e4167e8a154a03e90c58d8d30fd4

Skrevet

men jeg tenker siden 1 baby er 12-13cm lang, skulle jeg ikke vaert stoerre? jeg har jo faktisk dobbelt opp.... 26cm... hehe

magen valker seg fremdeles naar jeg sitter eller boeyer meg liksom... kanskje de ligger langt inne?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på svangerskapsyog her om dagen og der var dei ei som venter tvillinger og var 22 uker på vei. Det skulle man ikke tro, da hun hadde minst mage av alle, så liten at man nesten ikke kunne se den. Dama var ikke lang heller, og tynn!

Vi fikk omtrent sjokk da hun sa det, og hun sa det jo selv, jeg har jo virkelig ingen mage som tilsier tvillinger.

Uansett, noen har bakovervendt livmor, som gjør at man bærer mer inni seg og mot ryggen... I tillegg så er er ikke 12--13 cm så mye, da jeg var på UL i uke 20 fikk jeg se en modell av et foster som var 25 cm, og det var jo egentlig ganske lite synes jeg da...

Om et par uker nok hun yoga-dama mye større, rundt uke 25 :)

Anonym poster: c52582c333bd42badbfbaaa6bfd0293d

Skrevet

Rundt uke 16 kunne man såvidt skimte magen min, men jeg kunne fortsatt skjule det hvis jeg ville. Det er rundt uke 20 at tvillinggravide virkelig setter fart fra de andre gravide. Det er også store individuelle forskjeller på tvillingmager. Jeg hadde ikke stor synlig mage, men jeg var hos jordmor og hadde høyt symfysemål allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...