AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Jeg skal lage brownies som skal spises på søndag. Bør jeg lage de i morgen eller på lørdag? Pleier dere å pynte browniesene på noen måte? Har noen ganger brukt et lite dryss melis litt oppskjært jordbær, men vil gjerne ha andre tips/forslag. Anonym poster: 007a3782002772bd4d5ab520427a25f8
Kvist Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Brownies kan fint fryses, så du kan lage dem i morgen og fryse dem ned, eller på lørdag, men da tror jeg ikke frysing er nødvendig. Hvis du avkjøler dem helt og så skjærer dem opp i pene porsjonsbiter før du fryser er det veldig lettvint å ta opp og pynte frosne stykker. De tiner på en liten halvtime eller deromkring. Obs! Melisdryss funker ikke så lenge de er frosne, det blir bare klissete. Hva med å pynte med en sprøytet "dott" med en slags krem eller frosting? Ikke så mye at det bare blir kvalmt, men nok til å feste f.eks et bær eller en physalis i?
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 7. juni 2013 #3 Skrevet 7. juni 2013 Jeg er ganske glad i lunken brownies, så jeg fryser faktisk røra i formen hvis jeg vet jeg har dårlig tid den dagen den skal serveres. Tar den opp på morgenen og setter den feks i ovnen da middagen spises, funker det også.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Jeg er ganske glad i lunken brownies, så jeg fryser faktisk røra i formen hvis jeg vet jeg har dårlig tid den dagen den skal serveres. Tar den opp på morgenen og setter den feks i ovnen da middagen spises, funker det også. men konsistensen kan da umulig være like god? Etter min erfaring trenger brownies minst et par timer i kjøleskap for å "synke" sammen og bli skikkelig seige og med riktig tyggemotstand. Anonymous poster hash: d48b3...606
Gjest Cloud9 Skrevet 8. juni 2013 #5 Skrevet 8. juni 2013 Brownies trenger ikke være i kjøleskap for å bli fudgy. Jeg putter mine i en plastboks etter at jeg har stekt dem og skåret opp i ruter. De blir skikkelig gode og fudgy til dagen(e) etter. Kan holdes i plastboks inntil én uke, men mine varer ikke så lenge. De forsvinner på mystisk vis. Likeledes med Blondies. Blir bare borte. *Poff!*
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 Brownies trenger ikke være i kjøleskap for å bli fudgy. Jeg putter mine i en plastboks etter at jeg har stekt dem og skåret opp i ruter. De blir skikkelig gode og fudgy til dagen(e) etter. Kan holdes i plastboks inntil én uke, men mine varer ikke så lenge. De forsvinner på mystisk vis. Likeledes med Blondies. Blir bare borte. *Poff!* Jøss, tror vi bruker samme oppskrift for det skjer med mine og Anonymous poster hash: d48b3...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå