Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har foreløpig ikke fått tilbud om barnehageplass, og siste frist for utsendelse av tilbudsbrev for 3. opptaksrunde er i morgen, så jeg anser det som svært lite sannsynlig at vi får tilbud om plass i denne runden heller.

Leser på Oslo kommune sine sider at om ikke alle barn har fått tilbud om plass etter 3. runde, så blir det en 4. runde som starter etter uke 27, dvs første uka i juli. Da kan svarfristen være kortere enn 10 dager. Og er man ikke hjemme, så må man få noen til å passe postkassa si... Vi vil gjerne på sommerferie og har ingen til å sjekke postkassa vår daglig da vi er innflyttere, så det vil si at alle sommerferieplaner må legges på vent fram til vi får tilbud om plass? Virkelig?!

Noen med erfaringer? Kjenner jeg er både fortvila og irritert over at et system med elektronisk søknadsskjema ikke kan besvares elektronisk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm

Er har barnet ditt rett på plass?? Altså født før 1 september?

Hvis ja, høres det jo veldig tungtvindt og dumt ut... Må nesten bare ringe inntakskontoret den uka, og høre om dere er tilbudt plass eller ikke, og si at dere er på ferie, men ønsker plassen og kan skrive under når dere kommer hjem.

De bør jo ha en rutine på dette, siden de sender ut disse brevene midt i ferietiden.

Men er barnet født etter 1 september er sjansen lik 0 for plass, uansett hvor mange opptak dem mette ha....

Anonym poster: 423853d3f2b387615002d9f99fcb5dd4

Gjest Magdalene
Skrevet

Har dere INGEN naboer?

Det går jo Ann å spørre en nabo om han/hun kan sjekke posten for dere og at vedkommende ringer dere om dere får brev fra kommunen.

Skrevet

Barnet er født før 1. september, så vi har rett på plass.

Det står ettertrykkelig på barnehagesidene til Oslo kommune at man må sjekke postkassa og returnere svarbrevet om man vil ha plassen, så tror ikke det hjelper å ringe. Fungerer vel bedre på små steder der. Men nettopp derfor jeg spør om noen har vært i samme situasjon.

Selvfølgelig har vi naboer, men de drar jo også på ferie i juli. Jeg ber ikke hvem som helst om å finlese posten min.

Skrevet

Kanskje det går og omadressere posten til (beste)foreldre i ferien?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ville ringt til barnehagekontoret i bydelen og spurt om hvordan dere lå an og når de neste tilbudsbrevene blir sendt ut. Så får du bare sørge for å ha telefonisk kontakt med dem og gi beskjed om at du ønsker plassen dersom dere tilbys en. Helt håpløst at man må holde seg hjemme i ferien fordi svarfristen er så kort!! :murvegg:

Edit: ... Men vi skal reise bort, altså! Så vi får finne på en løsning om vi skal være borte lenger enn 7 dager av gangen. Kortere svarfrist kan de ikke kreve!!

Endret av Mohair
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg var mange dager for sen med å sende inn svarbrevet da jeg takket ja til barnehageplass i Oslo, og det gikk fint. Ringte barnehagen vi fikk plass i og sa jeg ville ha den, og at jeg skulle sende brevet når vi kom hjem fra ferie. Men det var i hovedopptaket da, er mulig de er strengere i supleringsopptak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...