Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har sammen med kjæresten min i ca et år nå, og vi har det egentlig veldig fint sammen. Men jeg er person som blir lett sjalu og som ikke stoler så lett på folk da jeg har brent med før. Kjæresten min drar ut på byen sammen med kompisene sine gjerne hver helg, og det gjør meg ingenting, jeg mener det er sunt å ha egen venner og være sammen med de. Problemer er når han går ut og jeg blir sittende igjen hjemme, hører jeg iPad-en hans lage facebookvarsler i ett sett. Først klarte jeg å holde meg, men til slutt endte det opp med at jeg sjekka facebook-kontoen hans. Der ser jeg at han har sendt meldinger med andre jenter. Ikke type flørtete meldinger, men har skreve ting som "Hei skjønne jente" osv. Meldingene er av den snille type, hva gjør hun, hvordan går det osv. Jeg har ikke noe imot at han har jentevenner, men denne ene jenta han har skrevet med har han skrevet med før vi ble sammen. Og da var det type: "du er den fineste dama jeg vet om, jeg vil ha deg." Vet ikke helt hva jeg skal tro om denne situasjonen... Blir veldig lei meg, jeg er jo så glad i han. Hva tror dere? Er det uskyldig eller ligger det noe mer bak?
solglad12 Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Hadde ihvertfall blitt kjempe sur om typen min skrev det til en annen! 6
Miss moneypenny Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Hadde ikke blitt helt happy jeg heller, i mine øyne er "hei skjønne" forbeholdt kjærester. Men vi er alle forskjellige, og han kan jo mene det helt uskyldig. Endret 6. juni 2013 av Miss moneypenny 4
lykkestor Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Jeg må være ærlig å si at jeg hadde blitt både sint og lei meg om kjæresten min hadde skrevet slikt til andre. Ihvertfall en han hadde holdt på med før, da hadde jeg blitt både sjalu og sint. 3
Gjest navnelapp Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Han er jo ikkje akkurat ein kjærleg og hengiven kjæreste når han sender slike meldingar til andre jenter. Eg hadde ikkje syntest det var ok om min kjæreste gjorde slikt. 2
Gjest Seajewel Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 Det der er i mine øyne en dårlig kjæreste. Man gjør ikke sånt. 3
Gjest Chloè Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Uskyldig er det ikke, da en mann i forhold ikke skal lete etter en ny kjæreste/elskerinne, noe som det høres ut som han gjør.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 Upassende å dra inn Nozmonster nå gjerne? Anonym poster: 2c1f6a42da4feeaa8b67b314d3432c45
Gjest MI Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Synes det høres som om han legger ut noen aksjer eller hva det heter litt rundt omkring. Enten så er det bevisst så han skal ha større sjanse til å være sikret en erstatning om forholdet til deg ryker. Eller han har veldig stort behov for positiv oppmerksomhet fra det andre kjønn slik at det ikke er nok med deg. Det trenger jo ikke bety at han har tenkt å "gå hele veien" med noen av dem. Flørting vil jeg i alle fall definere det som uansett om han har bakenforliggende hensikter med det eller bare har behov for flørting i hverdagen.
aamca Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har opplevd det samme, og det er ikke noe morsomt. Samtidig som han gjør noe "ulovlig", har du selv også gjort det, ved å logge inn på hans konto. Hvordan skal du forklare det til han at du fant det ut, at han hadde slikt samtaler? Fortelle at du sjekket facebooken hans? neinei.
Chloe- Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Slutt å sjekke typens facebook, for pokker!! Jeg blåser i om det dere finner er enn så skandaløst, jeg er så lei av å høre at folk snoker på denne måten! 1
Gjest Nexus Skrevet 10. juni 2013 #12 Skrevet 10. juni 2013 Signerer det med at det høres ut som han enten legger ut noen "aksjer" i tilfelle brudd, eller han har behov for å flørte. Og ingen av delene hadde vært greit for min del. Men samtidig er det vanskelig å konfrontere ham med det når du selv har gått in på FB uten hans godkjenning.
Kittykat Skrevet 10. juni 2013 #13 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde blitt såret og veldig lei meg hvis min kjæreste skrev det til en annen jente. Og spesielt en han holdt på med før vi ble sammen. Å være venner med andre jenter er helt greit, men man sender ikke den type meldinger når man allerede er i et forhold. Uansett hvor uskydlig han mener det er...... Og ja, jeg hadde nevnt det for han. Han hadde sikkert blitt sur fordi jeg hadde sjekket i-paden hans, men i mine øyne så er det han gjorde litt verre og sårer mye mer.....
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #14 Skrevet 10. juni 2013 Er det egentlig snoking? Altså, man bør helt vite hva snoking er. Å hele tiden føle trang for å vite, ha kontroll og oversikt, på hva h*n skriver med diverse, er på grensen til sykelige tendenser og hører ikke hjemme andre steder enn på psykriatisk inne på en lukket avdeling. Men i andre tilfeller, er det andre omstendigheter som gjør at man noen ganger kan observere hva h*n har skrevet med noen mennesker om. Og jeg synes da og, er grensen til snoking ganske vag. For da handler det litt om intensjonene sine og. Hvorfor man havnet der, hvor mye leser man av det og tar man seg retten til å lese gjennom ALT bare for å være sikker? Det er et skummelt område jeg beveger meg inn på nå, men det trenger ikke å være snoking. I dette tilfellet, hørtes det ikke så hysterisk ut å sjekke iPaden. Jeg hadde muligens gjort det samme, med intensjoner om å slå av lyden bare gjerne. Eventuelt logge h*n ut av facebook. Men på den veien, kunne jeg da altså ha kommet over meldingene også. Og når det gjelder å flørte med andre og hele tiden lete etter anerkjennelse fra andre jenter, synes jeg er tegn på en veldig umoden og lite gjennomtenkt oppførsel. Det bidrar med så lite positivt og det kan såre andre langt mer enn en kanskje tror selv. Hvis det var meg, ville jeg ha konfrontert og snakket om det. Jeg ville sagt sorry for snoking, men hva motparten driver med hadde vært verre, og lurt på hvorfor i alle dager det er behov for dette. Men meg om det da. Anonymous poster hash: 2c1f6...c45
Chloe- Skrevet 10. juni 2013 #15 Skrevet 10. juni 2013 Er det egentlig snoking? Altså, man bør helt vite hva snoking er. Å hele tiden føle trang for å vite, ha kontroll og oversikt, på hva h*n skriver med diverse, er på grensen til sykelige tendenser og hører ikke hjemme andre steder enn på psykriatisk inne på en lukket avdeling. Men i andre tilfeller, er det andre omstendigheter som gjør at man noen ganger kan observere hva h*n har skrevet med noen mennesker om. Og jeg synes da og, er grensen til snoking ganske vag. For da handler det litt om intensjonene sine og. Hvorfor man havnet der, hvor mye leser man av det og tar man seg retten til å lese gjennom ALT bare for å være sikker? Det er et skummelt område jeg beveger meg inn på nå, men det trenger ikke å være snoking. I dette tilfellet, hørtes det ikke så hysterisk ut å sjekke iPaden. Jeg hadde muligens gjort det samme, med intensjoner om å slå av lyden bare gjerne. Eventuelt logge h*n ut av facebook. Men på den veien, kunne jeg da altså ha kommet over meldingene også. Og når det gjelder å flørte med andre og hele tiden lete etter anerkjennelse fra andre jenter, synes jeg er tegn på en veldig umoden og lite gjennomtenkt oppførsel. Det bidrar med så lite positivt og det kan såre andre langt mer enn en kanskje tror selv. Hvis det var meg, ville jeg ha konfrontert og snakket om det. Jeg ville sagt sorry for snoking, men hva motparten driver med hadde vært verre, og lurt på hvorfor i alle dager det er behov for dette. Men meg om det da.Anonymous poster hash: 2c1f6...c45 At du unnskylder snokinga med å "skru av lyden" gjør det ikke noe mindre snokete. Har du spørsmål du trenger svar på, sett deg ned ved siden han med iPaden og SPØR. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #16 Skrevet 10. juni 2013 At du unnskylder snokinga med å "skru av lyden" gjør det ikke noe mindre snokete. Har du spørsmål du trenger svar på, sett deg ned ved siden han med iPaden og SPØR. Jeg unnskylder det ikke. Jeg avgir årsaken for at handlingen ble utført bare. Det unnskylder ingenting, men det er en reaksjon av en annen handling, som ikke nødvendigvis er så far out at det ikke ville vært tenkelig for andre å gjøre nøyaktig det samme, i en slik situasjon. Hadde h*n skrudd av lyden, logget seg ut eller ikke latt dette bli situasjon, hadde jeg heller ikke tenkt på det en gang gjerne. Andre setningen din er det ingenting å si på, annet enn; Ok.. Anonymous poster hash: 2c1f6...c45
Chloe- Skrevet 10. juni 2013 #17 Skrevet 10. juni 2013 Jeg unnskylder det ikke. Jeg avgir årsaken for at handlingen ble utført bare. Det unnskylder ingenting, men det er en reaksjon av en annen handling, som ikke nødvendigvis er så far out at det ikke ville vært tenkelig for andre å gjøre nøyaktig det samme, i en slik situasjon. Hadde h*n skrudd av lyden, logget seg ut eller ikke latt dette bli situasjon, hadde jeg heller ikke tenkt på det en gang gjerne. Andre setningen din er det ingenting å si på, annet enn; Ok..Anonymous poster hash: 2c1f6...c45 Varsellyder/tilgang på passord/en opplagt situasjon/you name it, hadde ikke endret min respekt for andres privatliv. Tror, og håper, det er mange som tenker slik.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #18 Skrevet 10. juni 2013 Varsellyder/tilgang på passord/en opplagt situasjon/you name it, hadde ikke endret min respekt for andres privatliv. Tror, og håper, det er mange som tenker slik. Som jeg nevnte i mitt første innlegg her, dette ér et skummelt område jeg beveger inn på nå. Det er mange gråsoner og det er mange helt sorte og. Og det handler ikke om å forandre ens syn på resepekt for andres privatliv, ei sjikanering av andres privatliv heller, men noen situasjoner kan oppstå uten at det var intensjonen å snoke eller å grave i den andres privatliv, og likevel ha endt med å sitte der med informasjonen i fanget sitt. Jeg tror, og håper, at det er mange som har forståelse for at det er mange indiser som kan påvirke uten at det nødvendigivis skulle tilsi at en er så lavmål en ikke stoler på vedkommende, eller tar det for god fisk hva enn det blir sagt og gjør sin egen privatetterforskning på egenhånd uansett. Anonymous poster hash: 2c1f6...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå