Gå til innhold

Hva tar gutta i markløft, knebøy og benkpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tittelen sier vel sitt, og siden vi har en tråd hva jenter her inne tar er det jo litt gøy å se hva herredelen av forumet tar i diverse øvelser.

Se på tråden som dere vil, enten som skrytetråd, eller bare se hvordan man ligger i forhold til andre. Prøv å ikke lure på noen ekstra kg nå da :)

Blir alltid motivert til å ta markløft hver gang jeg ser Arild Haugen dra av med 400 kg, selv om jeg ikke er i nærheten selv!

Øvelsene kan være

Markløft

Knebøy

Benkpress / liggende brystpress med vekter

Ta gjerne med vekt, alder, høyde og :)

Mine tyngste løft er

Markløft 200 kg, er utrolig fornøyd med fremgangen i og med at jeg sleit med 80 kg for et år siden :P

Knebøy 140 kg

Benkpress: Benkpress har allltid vært mine svakeste prestasjoner, men kanskje 90-100. Sliter litt med den ene skuldra så tar kun brystpress med vekter. 44 kg i vekter er det meste jeg har tatt der, selv om det er lenge siden og ikke klarer det nå.

Er forøvrig 21 år, veier 99.5 og 1.87 høy.

Endret av Siggen!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

M - 180

Bøy - 140

Benk - 100

25 år, 100kg, 190cm

Har som mål å klare 200/160/120 i løpet av året, men merker at teknikken begynne å skralte når jeg kommer opp i vekter. Tror jeg skal ta en deload snart, men det er så utrolig demotiverende.

Gjest Skogkar
Skrevet (endret)

Mann 30;

Da jeg var 25 (jepp, jeg er en has been)

Mark: 250

Bøy: 200

Benk: 160

Vekt: 90kg/180cm

I dag makser jeg ikke, men gjetter ut i fra treningsvekter;

Mark: 150

bøy: 130

benk: 100

Vekt: 85kg/180cm

Sånn går det gutta - nedover :)

Endret av Skogkar
Skrevet

Wow, sykt bra, Skogkar! Misunner deg benken!

Skrevet

Mann, 40 og et halvt år, 190 cm.

Beste (og fortsatt eneste) offisielle stevneresultat: 160 - 130 - 210 = 500 kg (utstyrsfritt). Det var satt i 2011, med en kroppsvekt på 121 kg.

Beste gymløft: 180 - 140 - 210, satt i løpet av første halvår 2012, Uspesifisert kroppsvekt (ikke satt på samme dag, heller), men la oss si ca. 120 kg.

Antakelig en smule svakere i dag, men også nesten 10 kg lettere. (Brukte mye av andre halvår 2012 på å komme ordentlig i gang igjen etter en skade, og har brukt mesteparten av 2013 så langt på å gå langsomt ned i fettprosent.)

• 1 måned senere...
Skrevet

Kom igjen, gutta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...