Gå til innhold

Forslag til bryllup med kun de nærmeste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir ikke så mange. Fra 10 til 20/30, avhengig av hvem vi inviterer.

Men hva i alle dager kan vi finne på? Jeg er helt grønn...

Stikker snart på rådhuset ;)

Anonym poster: ad92e72035fdc24ef54dfeaa6ee4a30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor dere skal spise etterpå eller hvem dere skal invitere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem vi skal invitere er grei.

Foreldre og søsken med barn. + nærmeste venner.

Men hva ville dere gjort etter kirken? Og blir det teit å gifte seg i kirken med bare 10-15 gjester? ;) Det er en stooor kirke ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på to små, intime bryllup. Begge var meget vellykket I det ene var vi vel 10 stk. Da møttes vi på rådhuset og det var en hyggelig og fin seremoni, midt på dagen. Så gikk vi hjemover til brudeparets leilighet der det skulle være kake. Vi kjøpte også inn noen flasker med sjampanje på veien. Vi satt i den lille leiligheten i et par timer og spiste kake og frukt, drakk sjampanje og pratet. Så hadde de bestilt bort på en femretters restaurant, også innen gangavstand. Vi satt der og spiste og drakk til langt på natt. En liten tale, var det vel, men ikke noe mer. Var kjempekoselig. Vi var kun nærmeste familie med partnere, og alle gjorde sitt for at stemningen var festlig og god.

I det andre bryllupet var vi ca 20. Der var det også rådhusgiftemål først, og så gikk vi til en koselig restaurant og tok noen glass musserende i sola på noen bord i hagen til restauranten først. Etterhvert gikk vi inn og hadde omtrent en etasje for oss selv, egen sofadel, eget toalett, og eget spiserom med et stort, rundt bord. Dette var på Oslo spiseforretning, tror jeg det het. Ikke stivt og overdådig, men likevel hadde folkene som jobbet der god peiling på både mat og drikke, og det var kjempegod service.

Anonym poster: 5ae8fcb2c7f52d21c21f3719d17505a1

• Liker 2
Skrevet

Om dere vil gifte dere i kirken så betyr det ingenting hvor mange som er der ;) Har vært i vielser i en stor kirke med alt fra fullsatt kirke til kun noen få gjester.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være lett å planlegge bryllup...

Takk for svar !

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært på to små, intime bryllup. Begge var meget vellykket I det ene var vi vel 10 stk. Da møttes vi på rådhuset og det var en hyggelig og fin seremoni, midt på dagen. Så gikk vi hjemover til brudeparets leilighet der det skulle være kake. Vi kjøpte også inn noen flasker med sjampanje på veien. Vi satt i den lille leiligheten i et par timer og spiste kake og frukt, drakk sjampanje og pratet. Så hadde de bestilt bort på en femretters restaurant, også innen gangavstand. Vi satt der og spiste og drakk til langt på natt. En liten tale, var det vel, men ikke noe mer. Var kjempekoselig. Vi var kun nærmeste familie med partnere, og alle gjorde sitt for at stemningen var festlig og god.I det andre bryllupet var vi ca 20. Der var det også rådhusgiftemål først, og så gikk vi til en koselig restaurant og tok noen glass musserende i sola på noen bord i hagen til restauranten først. Etterhvert gikk vi inn og hadde omtrent en etasje for oss selv, egen sofadel, eget toalett, og eget spiserom med et stort, rundt bord. Dette var på Oslo spiseforretning, tror jeg det het. Ikke stivt og overdådig, men likevel hadde folkene som jobbet der god peiling på både mat og drikke, og det var kjempegod service. Anonym poster: 5ae8fcb2c7f52d21c21f3719d17505a1

Dette hørtes jo akkurat ut som noe jeg kunne tenke meg neste år. Hørtes knall ut med kake og sjampis etter vielsen før vi tar flere-retters på restaurant. 10-20 pers antagelig. Høres ut som MIN bryllupsdag :) Mulig utradisjonelt men. Jeg orker ikke tanken på å styre, jeg vil liksom bare gifte meg med mannen jeg elsker og nyte dagen sammen med de aller nærmeste :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir ikke så mange. Fra 10 til 20/30, avhengig av hvem vi inviterer.

Men hva i alle dager kan vi finne på? Jeg er helt grønn...

Stikker snart på rådhuset ;)

Vi hadde et slikt bryllup. Inviterte foreldre (han har to par jeg et) søsken med følge og barn. Jeg tok med ei ekstra venninne, og forloverne våre var så klart med med følge. Vi ble 34stk. Vi booket en resturant som vi hadde for oss selv. med en 4 retters meny. Vin til maten, og ble vel litt i baren også. Ungene dro jo etterhvert og vi var en god gjeng som ble igjenn og hadde det veldig kjekt. Vi hadde også vielsen i ei kirke med kun de inviterte til stedet. Jeg synes dagen ble helt perfekt og kunne ikke gjort det anderledes :) Hadde kaker, men ble ikke spsit så mye, men fikk jo sprette bryllupskaka ilag da ;)

Anonymous poster hash: 3e10a...395

AnonymBruker
Skrevet

og en ting til..det beste var jo vi leverte blomsterdekorasjon til bordet, bordlapper , og kaker kvelden før (bortsett fra bryllupskaka ble levert til resturanten samme dag) Jeg tenkte ikke tenke på noe. Jeg hadde ikke engang nevnt gavebord og hadde ikke vært i tankene mine, men det hadde de ordnet ut på forhånd :)

Viet oss i kirka, hadde leid inn en bekjent som fotograf og tok med forloverene med photoshot. Og så til resturanten og feiret videre der :)

Anonymous poster hash: 3e10a...395
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss på rådhuset (dette var ikke pga at bryllupet var lite, men pga at jeg ikke er kristen).

Så sammenkomst hjemme hos oss, litt å drikke og litt å spise på. Alle fikk mingla litt, vi fikk snakket, kost oss og slappet av. (Vi snakker vel ca 4 - 5 timer hjemme)

Deretter 4 retters middag på restaurant før flere ble med oss hjem for drikke og litt snacks.

Kaken ble glemt og derfor servert til de som var tilstede dagen derpå.

Anonymous poster hash: 93f39...a7d
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det også lite. Giftet oss i kirke i utlandet med under 10 stk tilstede, gjestene spiste kake etter vielsen mens vi ble fotografert. Etterpå drakk vi litt vin før vi spiste 3 retter på en fin restaurant og det var kun en kort tale. Seinere på kvelden gikk vi på bar.

En stund etterpå hadde vi fest med ca 30 venner og familie, da var vi hjemme med koldtbord og uformell stemning.

Jeg kan anbefale å gjøre det sånn, og det ble ikke rart i kirken i det hele tatt.

Anonymous poster hash: f0e75...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...