Gjest Anonymous Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 Er det noe som bor i Oslo og har hund? Jeg skal flytte til Oslo og har en medium/stor hund. Er det vanlig a ha hund selv om du leier? Har tenkt til a bo pa vest kanten. Meg
Gjest Lea Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Det er vel forsåvidt vanlig å ha hund. Men det kan være vanskelig mht leie. Mange (inkl meg selv) synes at det er litt negativt med hund når man skal leie ut. Jeg tror at jeg ville prøvd å finne noe litt utenfor byen. Det er bortkastede penger å leie en leilighet på Frogner/Majorstua til blodpris. Prøv heller å finne en leilighet nær marka. kanskje du er heldig og finner en leilighet med en liten hage også. Det kan være mye mas med hund i leilighet også. Trapper og heiser er ikke bare gøy. Og hvis hunden din ikke føler seg tilpass kan den fort begynne å bjeffe/pipe slik at det irriterer naboene. Hvis du har litt egenkapital vil jeg anbefale deg å kjøpe en leilighet. Da står du fritt mht til hund.
Vala Skrevet 6. juni 2002 #3 Skrevet 6. juni 2002 Jeg bor i Oslo med en stor voff, det er ikke bare lett.. Det er nesten umulig å finne leie-leilighet hvor de godtar hund... I hvert fall hadde vi store problemer med det, når utleier har mange å velge mellom velger de ikke den med hund. (Ikke at jeg ikke skjønner hvorfor altså..) Etter å ha flyttet fire ganger var jeg så lei at jeg kjøpte meg leilighet, har aldri angret! Bor på Grüneløkka, selv om det er mer eller mindre midt i byen er det lett å finne fine turområder. Oslo har mange grønne lunger og det er aldri spesielt langt til marka. Lykke til
Vala Skrevet 6. juni 2002 #4 Skrevet 6. juni 2002 Hadde visst noe mer på hjertet jeg.. Når det gjelder hunden min så virker det som han trives mye bedre i leiligheten her (3-roms) enn i det store huset vi bodde i før. Han koser seg på verandaen eller en av de andre favorittplassene sine når vi er inne, har aldri hatt noe problemer når det gjelder bråk, heis, e.l. Et godt tips er å være ydmyk ovenfor de du leier av og evt naboer etc.. så de ikke får noe å utsette på deg eller ditt hundehold. Bruk tid på å venne han til å være rolig inne på det nye stedet slik at hunden føler seg trygg og trives.
Gjest Lea Skrevet 7. juni 2002 #5 Skrevet 7. juni 2002 Et tips hvis du må leie i stedet for å eie: Ta med hunden på visningene. La den sitte i bilen og la eierene hilse på den før du går. Det kan være ganske "skummelt" om du bare sier at du har en stor hund. Det er mulig at det er lettere å få leid en sokkelleilighet enn en blokkleilighet. Det er også lettere for deg og hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå