AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Min sønn er i Ppt og jeg opplever at brevene ikke lenger stiles til oss foreldre etter at han ble femten, men kun til han. Jeg har jo forståelse at han som hovedperson også skal ha egen info nå som han er i ferd med å bli voksen men trodde også vi foreldre hadde krav på å få. Jeg opplever litt for mye at når eleven når en viss alder lener skolen seg litt mye på eleven, for det er sjelden eleven selv aner noe om å klage, ved å ikke gi han fullt ut det han har krav på og når det er vi foreldre som kan tale hans sak opplever vi å ikke få papirene omkring hans situasjon. Her tror jeg det er store mørketall. At skolene sparer masse penger på åtrappe ned hjelpen når eleven når en viss alder. Har en venninne som har opplevd noe liknende og mange foreldre i denne gruppen klager ikke og det kalkulerer skolene med. ikke alle foreldre til pptelever er like ressurssterke. Er det da rart at det blir stort frafall i videregående skole? Noen som har erfart det samme og hva sier loven her? Anonym poster: cb4503fdf45ff0793502a4b411e43bf3
Gjest Nikki09 Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 Etter fylte femten så kan han velge selv om foresatte skal ha innsyn i papirer. 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Men sønnen vår har sagt at det er greit at vi får papirer. Det er jo til hans fordel at vi følger opp.. Det må da finnes en paragraf vi kan begrunne dette med overfor skole og Ppt På en måte er det mange unnlatelser ute og går når eleven når en viss alder og da er det vi foreldre som i praksis holder skolen og Ppt i ørene Anonym poster: cb4503fdf45ff0793502a4b411e43bf3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 På vgs er det svært begrenset hva slags faglig ekstrahjelp elevene får. En del av grunnen til høyt frafall i vgs er nettopp det du sa: elever som tidligere har hatt egne assistenter, spesialtimer, spesialgrupper, eget opplegg får det ikke lengre. Når de ikke lengre får spesialopplegg faller mange av de ut av skolen. Anonym poster: 555e19b01be5965ae3966451f6e0fc69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå